No właśnie o to chodzi, że w Gothicu nie idzie o mechaniki, otwieranie skrzyń, podnoszenie obiektów, tylko o świat, atmosferę, zadania, dialogi. Wiedźmin robi to samo, tylko lepiej, ale do Wiedźmina nie ma tylu modów i ogólnie ciężej go modować to raz, dwa... no, to tylko te trzy gry o wiedźminie, innych takich gier wiele nie ma. Tak samo Wiedźmin 3 jest lepszy od jedynki, ale jakoś jedynka nie staje się przez to słaba i niewarta powrotu do niej raz na parę lat.
Rozumiem, że DLA CIEBIE mechaniki są priorytetem i mod powinien się na nich skupiać, a nie na ciekawej historii, fajnych postaciach i wciągającym świecie, bo "od tego są książki" - w filmach jest ograniczenie czasowe, w książkach ograniczenie formy, że już nie mówię, że żadne z tych mediów nie jest interaktywne. Ja do mechanik w grze takiej jak Gothic czy Wiedźmin przykładam taką wagę jak do pracy kamery w filmie - mogło to być lepiej zrobione, wpłynęłoby to pozytywnie na całe doświadczenie, ale są też inne elementy. Żaden mod nie sprawi, że Gothic zacznie mechaniką rywalizować z Soulsami, dlatego nie powinny próbować za wszelką cenę na nich się skupiać, a raczej pracować na mocnych stronach tych gier - które najwidoczniej nie są po prostu dla ciebie.