[WIP]Returning 2.0 AB 05-05-2019 - Spolszczenie [Linki,Instrukcja,Galeria] 13802 183

O temacie

Autor Ventrue

Zaczęty 27.02.2019 roku

Wyświetleń 13802

Odpowiedzi 183

Sorfarius

Sorfarius

Użytkownicy
posty130
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przecież nic się nie zepsuje. Zmiany w lokacjach działają tylko na tych których jeszcze nie odwiedziliście.

Serio? przecież piszę że wymagane rozpoczęcie nowej gry więc nic nie będzie raczej działać wszelkie zmiany te fajniejsze nie będą działać na naszych zapisach no i po prostu ja bym mógł czekać na ostateczną wersję AB .. tak taka wyjdzie prędzej czy później bo rosjaną się musi w końcu znudzić patchować AB no i wtedy zagrać ale jestem niecierpliwy i gram teraz.. ;)

Najbardziej denerwuję że te ich updaty czasem psują zapis statystyki postaci możliwe wszelkie scenariusze przy takim ingerowaniu w grę skrypty itd jeden błąd i pyk dlatego ludzię robią kopie zapisów itd ale nie idzie się na wszystko przygotować

Tak szczerzę liczę że gra z każdym patchem będzie lepsza ogólnie więcej magicznych kosturów czarów by się przydało ogólnie inspiracji jest wiele

jak skończę grę guru prawdopodobnie potem wpadne za rok dwa na ostateczną wersję AB.. może do żyje..
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty3924
Propsy1014
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Nigdy takowej nie będzie nikt jej nie dożyję
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

W dupie mam goticzka nie odpowiadam na żadne pytania elo

Sorfarius

Sorfarius

Użytkownicy
posty130
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nigdy takowej nie będzie nikt jej nie dożyję

Skąd taka pewność? jak ruscy porzucą projekt AB i nikt nie będzie chciał go dalej robić to będzie koniec  :lol: chyba że nie odpuszczą i będą to modować chodź wszystko ma swoje granicę .. ma być podobno Geotja dlc do moda  :facepalm: zobaczymy ile w tym prawdy
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty3924
Propsy1014
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Pewność mam bo to jest Open Repository co oznacza ze każda dowolna osoba może sobie coś wymyslec i napisać im to t  i jest spore prawdopodobieństwo ze ten pomysł  zostanie w jakiś sposób zaimplementowany do gry i tak o to mamy never ending story

Gdyby chcieli to zakończyć to wyglądało by to inaczej Likier nigdy nie zrobił by z tego open projekta a sam by wprowadzam istotnie zmiany parę wersji testowych i koniec niestety tak nie jest
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

W dupie mam goticzka nie odpowiadam na żadne pytania elo

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1093
Propsy1206
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Naprawdę? Aby Wywalić rosyjski dubbing wystarczy usunąć cztery pliki RET2_Sounds_02 -05.vdf
No, właśnie nie. W RET2_Sounds_01 też są pliki dubbingu. Można je wywalić, usuwając folder "SPEECH" GothicVDFS-em, ale ten plik z instalki po wyborze opcji "częściowy dubbing polski" zawiera też niektóre kwestie np. podebrane z G3 - choć te są też w spolszczeniu AB, jak się zdaje. Poza tym idzie o pomysł dubbingu mieszanego - polskie kwestie z podstawki, rosyjskie z moda, dlatego wywalenie całkowite dubbingu Returna nie jest rozwiązaniem. Instalka waży dużo, bo zawiera też rosyjski pełen dubbing gry.
Nie pomawiaj mnie nie pisałem żeby wywalać news RET2_Sounds_01 tylko 02-05. A to że nie będę miał mówionych kwestii z G3 to mała cena za usunięcie urkowego języka z polskiego Gothica.

Arik

Arik

Użytkownicy
posty291
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Siema gdzieś miecz 2h na duchy znajdę w 2 rozdziale bo nie chce pn na 1 rekę wydawać
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3319
Propsy664
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
@Żelazko Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, że jeśli nie pomajstrujemy przy tym RET2_Sounds_01 i usuniemy tylko pozostałe 4, to część rosyjskiego dubbingu dalej będzie w grze.
 
Prawda jest taka, że ty jesteś słaby, a ja jestem tyranią złych ludzi. Ale staram się, Ringo. Naprawdę staram się być pasterzem.

Diugh

Diugh

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mam pytanie odnośnie szybkości poruszania się postaci. Ostatnio przechodziłem wersje ze stycznia. Teraz pobrałem tą najnowszą i postać porusza się wolniej, bodajże z powrotem z taką prędkością jak w oryginalnym g2. Da się coś zrobić żeby jednak ciut szybciej postać biegała czy średnio?
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3319
Propsy664
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Animacje postaci przyspieszają wraz ze wzrostem zręczności.
 
Prawda jest taka, że ty jesteś słaby, a ja jestem tyranią złych ludzi. Ale staram się, Ringo. Naprawdę staram się być pasterzem.

Diugh

Diugh

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A więc w taki sposób to zrobili. Dzięki!
 

Sorfarius

Sorfarius

Użytkownicy
posty130
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
po zmianie wilka i próbie wrócenia do postaci wywala z gry bez żadnego błędu tak po prostu też tak macie?
 

Trixtah

Trixtah

Użytkownicy
posty8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wie ktoś może jak zainstalować te dx11 bo tu za bardzo nie jest wyjaśnione . Czy podczas instalacji trzeba tam coś zaznaczyć z dx11 bo jakieś dwie opcje są przy inst returning . Jakie pliki przekopiować do system 17.5 czy ta późniejsza aktualizacja i co z tym 4 GB patcher plikiem ? Ja zainstalowałem najpierw tak jak wszystko podane g2 nk -> returning wraz z tym packiem i fixem> ab -> spolszczenie ab i potem te tekstury excluded wrzuciłem do system . Potem sam spróbowałem ten plik dx17.5 do system wrzucić i coś tam wczytywalo a potem już tylko biały ekran sie pojawiał przy każdym włączaniu . Bex próby instalacji dx17.5 chodzi normalnie . Mam 8 gb ram , i7 8gen , gtx1060 . Help :(
 

koooonek

koooonek

Użytkownicy
posty14
Propsy9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pełna łopatologiczna instrukcja instalacji Returninga 2.0 AB ze wszystkimi elementami (użyłem nagłówków z #1 posta):
1. Pobieramy wszystko poza DX11 (obecnie w internecie nie można znaleźć najnowszych wersji tego moda, poza tym w instalatorze Returninga jest już on zawarty i działa jak trzeba) w następującej kolejności: (4. Linki: podstawka modyfikacji, podstawka alternatywnego balansu, spolszczenie, Texturepack by ExCluD3D; 6. Dodatkowe modyfikacje: Patcher 4GB do pliku exe, Duale zależą od broni jednoręcznej, Usunięcie roślinności). Uwaga ! W celu ujednolicenia dubbingu (brak wymieszanych kwestii polskich i rosyjskich) dodatkowo zalecam pobrać dubbing do Returninga 2.0 - https://themodders.org/index.php?topic=29287.0 (sekcja 4. Linki -> Dubbing). Dla przejrzystości wrzućmy wszystkie pobrane pliki do jednego folderu. Lista pobranych plików powinna wyglądać następująco (oczywiście numeracja drugiego i trzeciego pliku zależy od wersji modyfikacji): Gothic-II-Returning.rar, AB_Mod_2019_03_13.rar, ab_pl_14_03.rar, Texturepack.rar, SystemPack.vdf, noGRASS_full_all.rar, DUbbing Returning 2.0.rar, 4gb_patch.zip.
2. Instalujemy Gothic II + Noc Kruka (jeśli posiadamy dysk SSD to najlepiej na nim, wtedy możemy osiągnąć lepszą wydajność). Nie wgrywamy absolutnie żadnych modyfikacji do gry.
3. Wypakowujemy z archiwum Gothic-II-Returning.rar plik .iso i montujemy go w wirtualnym napędzie (np. programem Daemon Tools). Otwieramy plik Ret.exe znajdujący się na zamontowanym wirtualnym napędzie i wybieramy opcję drugą - Necessary Software. Instalujemy wszystko po kolei (vcredist_hybrid_x64.exe - dla systemu 64-bitowego lub x86 - dla systemu 32-bitowego, directx_jun2010_redist, gothic2_fix-2.6.0.0-rev2, gothic2_playerkit-2.6f). Instalacja vcredist potrwa dość długo. W instalacji fix-a i playerkit-a oczywiście wybieramy lokalizację zainstalowanej gry.
4. Wracamy do okna z Autorunem od Returninga. Klikamy Back i Setup. Akceptujemy wszystko i przechodzimy dalej, w odpowiednim oknie zaznaczamy wszystkie składniki instalacji oprócz Russification for GoG/Steam, wybieramy lokalizację z grą i kontynuujemy do właściwej instalacji.
5. Przechodzimy do naszego folderu z pobranymi plikami, otwieramy AB_Mod_2019_03_13.rar i wrzucamy zawartość do głównego folderu gry zgadzając się na podmianę plików.
6. Otwieramy archiwum ab_pl_14_03.rar i tak samo wrzucamy zawartość do folderu gry zgadzając się na podmianę plików.
7. Otwieramy archiwum Texturepack.rar i wrzucamy zawartość do ścieżki Gothic II/Data.
8. Wrzucamy plik SystemPack.vdf do ścieżki Gothic II/Data.
9. Otwieramy archiwum noGRASS_full_all.rar i wrzucamy plik .vdf do ścieżki Gothic II/Data.
10. Wypakowujemy archiwum DUbbing Returning 2.0.rar i odpalamy instalator .exe. Wybieramy ścieżkę z grą, upewniamy się, że końcówka to Gothic II/Data. Wybieramy Dubbing Rosyjski (dla ujednolicenia wypowiadanych kwestii) i instalujemy.
11. Otwieramy archiwum 4gb_patch.zip i odpalamy plik .exe. W otwartym oknie wybieramy plik Gothic 2.exe i dajemy OK.
12. Uruchamiamy moda skrótem na pulpicie lub plikiem Gothic2.exe. Opcje DX11 ustawiamy przywołując odpowiednie okno klawiszem F11.

Gotowe :). Wszystko działa jak należy.

Post połączony: 2019-03-17, 11:53
 

Trixtah

Trixtah

Użytkownicy
posty8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Super porady niestety u mnie nie idzie jakoś gra wchodzi normalnie f11 pokazuje opcje . Zaczynam nową grę ustawiam opcje nowej gry i teraz koniec ... Wczytywanie dochodzi na oko do 99% i dalej nic gra stoi . Wcześniej gra włączała sie i wyświetlał się biały ekran ale poradziłem sobie poprzez włączenie gry prawym przyciskiem myszy z opcja nvidia o dużej wydajności , ale gra i tak stoi jak stała na 99 % wczytywanie szkoda. Jak nic się nie da zrobić to po prostu zacznę jak wcześniej bez ulepszeń graficznych , bo ślinka cieknie na ta gierkę pograł bym z chęcią . No ale dlaczego te dx11 nie dziala ? Ogólnie na laptopie mam zainstalowany dx12
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy zostanie wydana wersja spolszczenia, umożliwiająca większą elastyczność w dostosowaniu instalacji? Głównie chodzi mi o:

1) język dialogów - póki co nawet przy celowej rusyfikacji podstawki, początkowy monolog Xardasa jest po polsku. Po "fajerwerkach" zaczyna mówić po rosyjsku, z innym tonem. W klasycznym Returnie dało się w pełni zrusyfikować dialogi, łącznie z powyższym - da się to zrobić także teraz?

2) soundtrack - teraz domyślnie jest ustawiona muzyka KaiRo, jednak przyznaję, że polubiłem ścieżkę dźwiękową wybraną dla podstawki R2.0. Będzie można wrócić do pierwotnego, customowego OST? (póki co usunięcie AB_MusicKaiRo.vdf nic nie daje)

3) okna dialogowe - Gothic III Gothic'iem III, jednak półprzezroczyste okna też są fajne... :P
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3319
Propsy664
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Ostatnią z tych rzeczy załatwisz wywalając RET2_Textures_04. Pozostałe dwie na ten moment wymagają ingerencji w pliki .vdf samego spolszczenia.
 
Prawda jest taka, że ty jesteś słaby, a ja jestem tyranią złych ludzi. Ale staram się, Ringo. Naprawdę staram się być pasterzem.

tedddy_bear

tedddy_bear

Użytkownicy
posty606
Propsy136
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

tldr

tldr

Użytkownicy
posty715
Propsy110
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Returning już dawno miał szansę na zakończenie, ale będąc open projektem jak ktoś tu wyżej wspomniał, wyobraźnia jest nieograniczona i w zasadzie co ktoś wykombinuje to potem pójdzie to w testy na produkcji do których powstaną osobne dlc a jeszcze lepiej będzie jak opublikują wszystko dla modderów to doczekamy się 2323223 wersji AB i ich dlc.

Gothic wiecznie żywy.
 

R0ckwe11

R0ckwe11

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pozostałe dwie na ten moment wymagają ingerencji w pliki .vdf samego spolszczenia.

@Jao, faktycznie trochę pogrzebałem (konkretnie w AB_Scripts_pl.vdf) i znalazłem pliki dialogowe w folderze SFX, konkretnie HERO_RESSURECT.WAV i XARDAS_INTRO.WAV. Zastanawia mnie reszta plików w tym folderze - 3 orkowe dialogi i krzyk bohatera. Z jakiego powodu zostały dodane? Wiesz, gdzie szukać pierwotnych plików?

Co do muzyki - zgaduję, że jest ona spakowana w pliku MUSIC.DAT, w _WORK\DATA\SCRIPTS\_COMPILED (dokładnie tak samo wygląda to w AB_MusicKaiRo.vdf z podstawowego AB). Jednak nie wiem, jak się dostać do środka :/ Spróbowałem za pomocą WinRAR'a, ale wywala błąd przy próbie otworzenia. Potrzebuję kolejnego programu?

Post połączony: 2019-03-19, 13:19
Returning już dawno miał szansę na zakończenie, ale będąc open projektem jak ktoś tu wyżej wspomniał, wyobraźnia jest nieograniczona i w zasadzie co ktoś wykombinuje to potem pójdzie to w testy na produkcji do których powstaną osobne dlc a jeszcze lepiej będzie jak opublikują wszystko dla modderów to doczekamy się 2323223 wersji AB i ich dlc.

Gothic wiecznie żywy.

Przytoczę wypowiedź Likera bezpośrednio z RPGRussia, z piątku 15.03 (auto-translate):
"Za kilka dni (2-3 tygodnie) odbędzie się wydanie mod AB.
Po wydaniu ( jeśli występują krytyczne błędy) tylko skrypty będą aktualizowane, bez innowacji w lokalizacjach / questach i innych rzeczach."

Także no... Nuff said :D
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3319
Propsy664
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Przytoczę wypowiedź Likera bezpośrednio z RPGRussia, z piątku 15.03 (auto-translate):
"Za kilka dni (2-3 tygodnie) odbędzie się wydanie mod AB.
Po wydaniu ( jeśli występują krytyczne błędy) tylko skrypty będą aktualizowane, bez innowacji w lokalizacjach / questach i innych rzeczach."
To samo było miesiąc temu. xD
Plik MUSIC.DAT wyznacza, gdzie który utwór jest odtwarzany (same pliki muzyczne są w folderze _Work/Music), więc podmiana na ten z oryginalnych skryptów AB powinna załatwić sprawę. A orkowe dialogi to po prostu podmiana tych rosyjskich na te z polskiej wersji (są zaczerpnięte z plików jedynki), podobnie z krzykiem bohatera.
 
Prawda jest taka, że ty jesteś słaby, a ja jestem tyranią złych ludzi. Ale staram się, Ringo. Naprawdę staram się być pasterzem.


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry