[AB] Ustawienia i ich znaczenie 22550 8

O temacie

Autor Corypheus

Zaczęty 17.11.2018 roku

Wyświetleń 22550

Odpowiedzi 8

Corypheus

Corypheus

Użytkownicy
Posąg Beliara
posty118
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Posąg Beliara

Corypheus

[AB] Ustawienia i ich znaczenie
2018-11-17, 01:30(Ostatnia zmiana: 2019-03-01, 22:22)
Słowem wstępu-temat stworzyłem w celu wyjaśnienia ustawień, ponieważ, jeśli chodzi o AB, są one na razie wyłącznie w języku angielskim i nie każdy może wiedzieć, ani mieć czas, żeby sprawdzać, które ustawienie, za co odpowiada, a nie chciałby złą opcją zablokować sobie jakiejś nowej zawartości bądź włączyć opcji, której włączać nie powinien. Poza tym, w kwestii spolszczenia AB-zgromadzone w tym wątku informacje być może wspomogą w choć nikły sposób prace nad polonizacją AB.

Spiszę tutaj i wytłumaczę na razie znaczenie i konsekwencje zmian tych opcji, które są mi znane.

Na razie nie są to niestety wszystkie opcje, dlatego prosiłbym użytkowników odwiedzających ten temat i nim zainteresowanych o pisanie w postach, które ustawienie, za co odpowiada, a ja postaram się uzupełniać ten post dostarczonymi przez Was informacjami. Zwłaszcza, jeśli przy opcji znajduje się dopisek BRAK DANYCH bądź POTRZEBNA WERYFIKACJA.

Other Settings - Inne Ustawienia


NEW DAMAGE DISPLAY - włącza nowy system pokazywania zadanych i otrzymanych obrażeń - liczby pokazują się obok trafionego celu. (jak np. w Wiedźminie 3).
THE NAMES OF THE COLLECTED ITEM - wyświetlanie się nazw przedmiotów, które podnosimy za pomocą szybkiego zbierania (PPM) po prawej stronie ekranu.
MUSIC ON THE BOSSES - można włączyć lub wyłączyć nowe kawałki dodane do walk z bossami. Jeżeli je włączymy, naprawione będzie kilka starych bolączek z nimi związanych - po pokonaniu bossa nowa muzyka będzie od razu wyłączona, z kolei muzyka tła teraz nie tylko wyłącza się z początkiem walki z bossem, ale do tego włącza się z powrotem automatycznie, gdy boss zostanie pokonany.
MESSAGE AT THE DEATH OF THE HER(O) - YES - Po śmierci bohatera PC pojawia się krwista ramka, NO - domyślny ekran śmierci, bez krwistoczerwonej ramki.
SHOW SIDE DAMAGE - włącza stary system pokazywania zadanych i otrzymanych obrażeń - liczby pokazują się z boku ekranu. (jak w Wiedźminie 2).
OLD DIARY - YES - Mały, staro-gothicowy ekranik z dziennikiem zadań spod klawisza "N", NO - Duży, zajmujący prawie cały ekran dziennik z zadaniami spod klawisza "N".
DISABLE THE ANIMATION COLLECTION - YES - Wyłącza animację schylania/zbierania przedmiotów, działa na zasadzie kradzieży przy skradaniu w Gothicu 3, NO - Animacje pozostają włączone.
BACKLIGHT NPC NAMES - podświetlanie w różnych kolorach imion NPC'tów. Opcja znana graczom Gothic 3 - NPC pokojowo nastawiony - zielony, NPC podejrzliwy,nieufny - pomarańczowy, NPC wrogi, potwór, mob - czerwony.
CLEAN UP EMPTY NPC - NATYCHMIASTOWE usuwanie z mapy NPC,potworów,mobów którym po ich śmierci opróżniliśmy ekwipunek, bądź takich którym nie mieliśmy co zabrać.
DISABLE NUMLOCK - wyłączenie kontroli nad klawiaturą numeryczną. YES - klawiatura numeryczna wyłączona, NO - włączona. Rekomendowane wyłączenie klawiatury numerycznej przy używaniu DX11 do Returninga.
PLACEMARK - YES - W lewym dolnym rogu wyświetlała będzie nazwa lokacji, do której w danym momencie wchodzimi. NO - napis nie będzie się wyświetlał.
NEW INVENTORY - YES - Pojawienie się dodatkowego menu w górnej, środkowej części ekranu z przypisanymi funkcjami klawiszy F1-F6, NO - wyłączenie tego menu. Najlepiej zostawić włączone, chyba, że chce się mieć minimalistyczny pod każdym względem HUD, nawet korzystając z ekwipunku, wtedy można bez obaw wyłączyć, nawet podczas gry.
OLD BOW VIEW - YES - Włącza celownik broni dystansowej w trybie "freecam-aim", NO - Wyłącza celownik broni dystansowej w trybie freecam-aim".

Gameplay Settings - Ustawienia Rozgrywki

NEW AI ENEMIES - Nowe, ulepszone, realistyczniejsze AI/zachowanie podczas walki wrogów, potworów, mobów. Przykład - magowie wyciągają broń białą kiedy się do nich zanadto zbliżymy.
ENABLE SPLASH DAMAGE - YES - Mając odpowiednią broń, podejrzewam, że o odpowiednim zasięgu, można trafić kilku przeciwników naraz, NO - Atakowanie tylko jednego przeciwnika naraz.
PERIODIC DAMAGE TO THE HERO - YES - Włącza wyświetlanie dodatkowych obrażeń okresowych zadawanych bohaterowi PC, NO - wyłącza tę opcję.
SAVE GAME - zapis gry. YES - możliwość zapisywania jak w starym Gothicu - wszędzie, NO - brak możliwości zapisu poza bezpiecznymi, specjalnie wyznaczonymi lokacjami. Np. zapis możliwy tylko w Wieży Xardasa.
AST THEFT -  włącza nowy system kradzieży (zamiast opcji dialogowej podkradanie się od tyłu i Prawy Przycisk Myszy).
AUTOAIMING - system celowania. YES - stare, gothicowe autonamierzanie wrogów przy pomocy łuków/kusz. NO - Returningowe celowanie z wolnej kamery tzw. freecam aiming.
HERO SHOUTS - Komentarze bohatera PC po zabiciu przeciwnika. Oczywiście dubbing rosyjski.
QUICK RUN AT THE NPC - Włączenie sprintu u NPC(?) - POTRZEBNA WERYFIKACJA.
FOCUS IN BATTLE - BRAK DANYCH.
DISABLE MILE FOCUS - BRAK DANYCH.
DISABLE FOCUS FAR - BRAK DANYCH.
MAGIC TRICK - BRAK DANYCH.

Display Settings - Ustawienia Wyświetlania

INTERFACE SIZE - Zmiana rozmiaru interfejsu wewnątrz gry.
STATUS OF THE GODS OF KARMA - YES - włącza wyświetlanie zdobytej karmy i Innosa/Beliara w prawym górnym rogu ekranu po wciśnięciu klawisza "I" NO - wyłącza wyświetlanie karmy w prawym górnym rogu ekranu bez względu na stan interfejsu po wciśnięciu klawisza "I".
STATUS OF HUNGER/THIRST/FATIGUE - YES - włącza wyświetlanie wskaźnika głodu/pragnienia/zmęczenia u góry ekranu po wciśnięciu klawisza "I", NO - wyłącza wyświetlanie wskaźnika głodu/pragnienia/zmęczenia bez względu na stan interfejsu po wciśnięciu klawisza "I".
DISPLAYING THE DAY AND TIME - YES - włącza wyświetlanie dnia i godziny wewnątrz gry w prawym górnym ekranu, NO - wyłącza wyświetlanie dnia i godziny wewnątrz gry w prawym górnym rogu ekranu, godzina i dzień nadal dostępne po wciśnięciu klawisza "N".
SHOW WALLET - YES - włączenie wyświetlania modelu sakiewki przy pasie bohatera PC, NO - wyłączenie wyświetlania modelu sakiewki przy pasie bohatera PC.
SHOW BAG - YES - włączenie wyświetlania modelu torby przy pasie bohatera PC, NO - wyłączenie wyświetlania modelu torby przy pasie bohatera PC.
THE SIZE OF THE INVENTORY CELLS - rozmiar komórek przy wyświetlaniu ekwipunku klawiszem TAB - domyślna wartość 70.
SHOW FPS - YES - włącza wyświetlanie liczby FPS w grze w lewym górnym rogu ekranu, NO - wyłącza wyświetlanie liczby FPS w grze w lewym górnym rogu ekranu.
RENDER ITEMS - renderowanie modelu przedmiotów pośrodku ekranu po wybraniu ich z ekwipunku włączanego przyciskiem "TAB". YES- obracający się render przedmiotu pośrodku ekranu, NO - brak renderu.
SCALLING MODELS - zmienianie modelu postaci (gothicowe zmienianie, czyli "pogrubianie) w zależności od ilości siły NPC/bohatera PC. Rekomendowane wyłączenie, w przeciwnym wypadku postacie będą wyglądały komicznie xD.
TO REMOVE THE FOCUS OF DEAD NPC - YES - wyłącza wyświetlanie imion/nazw martwych Mobów/NPC, NO - włączenie imion/nazw martwych Mobów/NPC. Rekomendowana wartość - NO - chyba, że ktoś lubi godzinami zastanawiać się, czy NPC, którego właśnie zabił i przeszukuje jest tym NPC, o którego mu chodziło.

Game Settings - Ustawienia Gry

INVERSION OF CONTROL - odwrócenie sterowania myszą w pionie. Przy włączonej opcji przesuwając myszkę do dołu patrzymy w górę, przesuwając w górę patrzymy w dół.
SUBTITLES - Napisy. YES - Napisy włączone, NO - Napisy wyłączone.
HIGHLIGHT OF THE CURRENT TARGET - Podświetlenie wybranego/zaznaczonego celu. Do wyboru - NO(NIE), BOX(RAMKA) LIGHTEN(DOMYŚLNE/PODŚWIETLENIE) ALL - RAMKA I PODŚWIETLENIE.
NUMBER OF COLUMNS EQUIPMENT - Ilość wyświetlanych kolumn ekwipunku. Domyślna wartość - 5. Maksymalna wartość - 6. Minimalna wartość - 0. Ustawiając wartość 0 - kolumn ekwipunku będzie tyle, ile komu zmieści się na ekranie gry.
ENABLE MOUSE - włączenie sterowania myszką. YES - Mysz włączona, NO - MYSZ WYŁĄCZONA.
MOUSE SENSITIVITY - Czułość myszki.
THE AMOUNT OF BLOOD - Ilość krwi. Opcje do wyboru - NO - Brak krwi. LITTLE - bardzo mało krwi/śladowe ilości. MEDIUM - średnia, domyślna gothicowa ilość juchy, MUCH - tyle juchy, jakby świnię zarzynali, gothic staje się filmem Tarantino xD.
NON-TARGET MAGIC - Wolne celowanie podczas używania czarów. To samo co freecam-aiming w przypadku łuków/kusz.
EFFECTS INFO - Informacje o nałożonych efektach(?) - POTRZEBNA WERYFIKACJA.

Link do screenów (umieszczam, w razie, gdyby screenshoty spadły z rowerka): https://imgur.com/a/BzYzRgL#lmxmD2L

Notka dla moderatorów - temat/post w trakcie uzupełniania.
 

Jesteśmy ludem wybranym. Bogactwo dla nas, władza dla Beliara. A jego królestwo nastanie, i zadrżą ci ku którym skieruje swój gniew! Więc zapłać propsem, bo inaczej zapłacisz krwią!

wojtek988

wojtek988

Użytkownicy
posty172
Propsy21
Profesjabrak
  • Użytkownicy
DISABLE THE ANIMATION COLLECTION- wyłączenie animacji schylania się po przedmioty, potrzebny restart gry raczej, albo conajmniej wczytanie sejwa
ENABLE SPLASH DAMAGE- splasz, czyli po prostu jak machasz mieczem, to uderzasz kilku przeciwników jeśli stoją koło siebie, nie musisz z każdym po kolei walczyć
PERIODIC DAMAGE TO THE HERO- obrażenia okresowe zadawane bohaterowi

Corypheus

Corypheus

Użytkownicy
Posąg Beliara
posty118
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Posąg Beliara
Dziękóweczka, props, uzupełnienie już leci.
 

Jesteśmy ludem wybranym. Bogactwo dla nas, władza dla Beliara. A jego królestwo nastanie, i zadrżą ci ku którym skieruje swój gniew! Więc zapłać propsem, bo inaczej zapłacisz krwią!

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4090
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
PLACEMARK - podpis w lewym dolnym rogu ekranu przy wejściu do nowej lokacji.
NEW AI ENEMIES - dzięki temu np. magowie używają broni do walki wręcz, gdy się do nich zbliżymy.
HERO SHOUTS - AB dodaje "riposty" Bezimiennego przy zabijaniu przeciwników, na starszych wersjach trzeba było dodać odpowiedni plik do folderu Data, by to wyłączyć.
AST THEFT - włącza nowy system kradzieźy (zamiast opcji dialogowej podkradanie się od tyłu i PPM).
THE SIZE OF THE INVENTORY CELLS - tak, właśnie o to chodzi.
REMOVE THE FOCUS OF DEAD NPC - to nie tak. Ten system działa jak w G3, tj. gdy jest włączony, każdemu martwemu NPC-towi, który został już przeszukany albo po prostu nic przy sobie nie ma, znika podpis i nie można już go próbować przeszukać.
NUMBER OF COLUMNS EQUIPMENT - warto dodać, że przy wartości 0 będzie maksymalna ilość kolumn, jaka tylko zmieści się na ekranie.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Corypheus

Corypheus

Użytkownicy
Posąg Beliara
posty118
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Posąg Beliara
Szybko z tym idzie xD. Dzięki wielkie jeszcze raz.

Chociaż jak teraz widzę, to chyba niepotrzebnie aż temat zakładałem po to xD.

Zresztą, dobra, teraz to już i tak wszystko jedno, a z drugiej strony, to lepiej niech będzie w jednym miejscu, niż zaraz miałyby padać kolejne pytania "a jaka opcja do czego". Także jednak nie żałuję - dzięki jeszcze raz.
 

Jesteśmy ludem wybranym. Bogactwo dla nas, władza dla Beliara. A jego królestwo nastanie, i zadrżą ci ku którym skieruje swój gniew! Więc zapłać propsem, bo inaczej zapłacisz krwią!

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4090
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
NEW DAMAGE DISPLAY - włącza nowy system pokazywania zadanych i otrzymanych obrażeń - liczby pokazują się obok trafionego celu. (jak w Wiedźminie 3)
THE NAMES OF THE COLLECTED ITEM - wyświetlanie się nazw przedmiotów, które podnosimy za pomocą szybkiego zbierania (PPM) po prawej stronie ekranu.
SHOW SIDE DAMAGE - włącza stary system pokazywania zadanych i otrzymanych obrażeń - liczby pokazują się z boku ekranu. (jak w Wiedźminie 2)
MUSIC ON THE BOSSES - można włączyć lub wyłączyć nowe kawałki dodane do walk z bossami. Jeżeli je włączymy, naprawione będzie kilka starych bolączek z nimi związanych - po pokonaniu bossa nowa muzyka będzie od razu wyłączona, z kolei muzyka tła teraz nie tylko wyłącza się z początkiem walki z bossem, ale do tego włącza się z powrotem automatycznie, gdy boss zostanie pokonany.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Corypheus

Corypheus

Użytkownicy
Posąg Beliara
posty118
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Posąg Beliara
No no, Panowe, dziękóweczka.

Zostały tylko dwa "POTRZEBNA WERYFIKACJA" i cztery "BRAK DANYCH".
 
Jeżeli jest ktoś, kto zna zastosowanie tych 4 pozostałych opcji, oznaczonych "BRAK DANYCH", bądź jest w stanie zapewnić co do działania opcji "POTRZEBNA WERYFIKACJA" - niech śmiało pisze.
 

Jesteśmy ludem wybranym. Bogactwo dla nas, władza dla Beliara. A jego królestwo nastanie, i zadrżą ci ku którym skieruje swój gniew! Więc zapłać propsem, bo inaczej zapłacisz krwią!

zeddicus94

zeddicus94

Użytkownicy
posty523
Propsy40
Profesjabrak
  • Użytkownicy
co to jest tryb "free-cam-aim"?
 

Corypheus

Corypheus

Użytkownicy
Posąg Beliara
posty118
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Posąg Beliara
@zeddicus94

Normalnie, standardowo, zwyczajnie w podstawce, czy to G1, czy to G2 czy to G2NK używanie broni dystansowych tak jak i run jest ustawione na namierzanie i blokowanie na wybranym celu, nie? No właśnie. W G3 z kolei, łuk jest w trybie "wolnej kamery" czy, jak kto woli "wolnego celowania" tj. możesz sam dowolnie wybrać w którą stronę chcesz strzelać. W Returningu 2.0 polecam włączyć tę opcję nie tylko dla Łuków/Kusz, ale też dla czarów runicznych. Owszem, trudniej się manewruje mając ofensywną runę w wolnym celowaniu, ale też jest większa swoboda w wybieraniu celów jak i można rzucać czarami ofensywnymi na dużo większą odległość - kiedy to na zablokowanym, standardowym namierzaniu i celowaniu z runą trzeba podejść stosunkowo blisko do często bardzo groźnego przeciwnika. Wiadomo - im dalej od przeciwnika będąc magiem, tym lepiej.
 

Jesteśmy ludem wybranym. Bogactwo dla nas, władza dla Beliara. A jego królestwo nastanie, i zadrżą ci ku którym skieruje swój gniew! Więc zapłać propsem, bo inaczej zapłacisz krwią!


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry