[G1] Ciemności Gordotha 16508 47

O temacie

Autor drikus

Zaczęty 16.07.2018 roku

Wyświetleń 16508

Odpowiedzi 47

drikus

drikus

Użytkownicy
posty8
Propsy49
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

drikus

[G1] Ciemności Gordotha
2018-07-17, 01:14(Ostatnia zmiana: 2020-04-07, 14:08)

W Starym Obozie zaczynają dziać się rzeczy niepojętne i przerażające. W niewyjaśnionych okolicznościach i w brutalny sposób giną mieszkańcy obozu - głównie kopacze. Morderca pozostaje dla strażników nieuchwytny. W tym samym czasie niespodziewanie znika jeden z najpotężniejszych magnatów - Oldrik. Po zamku chodzą pogłoski, że ów Oldrik parał się czarną magią. Sprawa odnalezienia magnata zostaje przydzielona Antonowi - niegdyś najlepszemu z tropicieli w Khorinis. Gęsty mrok spowił obszar Górniczej Doliny. Czyżby kolonie nawiedziły złe moce?




Modyfikacja oferuje:

- Mroczną fabułę na pare godzin zabawy (ok. 2h).
- Nową muzyka w klimacie grozy/horror.
- Atmosferę, która potęgowana jest przez ciemność w kolonii.
- Nowe elementy jak: skrypty, dźwięki, textury, modele.



Screeny:

Spoiler









UWAGA! Mod jest niezoptymalizowany pod grę z DX11. Nie należy w niego grać posiadając te rozszerzenie!


Modyfikacja przeznaczona jest dla PIERWSZEJ części gry Gothic.

Download
ver. 1.0.1
-------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.mediafire.com/file/z636vsmdqhlaohs/Gothic+-+Ciemno%C5%9Bci+Gordotha.rar
--------------------------------------------------------------------------------------
*Pliki z archiwum proszę wypakować do głównego folderu Gothica.

*Modyfikacja była testowana na wersji gry Gothic 1 z portalu GOG.COM (w języku angielskim z wgranym spolszczeniem). W razie problemów (crashe itp) zalecam zainstalować Patch SystemPack (https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=59073)


Credits:
Spoiler
_____________________________________________________

drikus - główny projekant modyfikacji.

Modyfikacja korzysta z assestów innych developerów. Chciałbym bardzo podziękować niżej wymienionym twórcom. Bez was tego moda na pewno by nie było! You are incredible!

Lehona/Gottfried - pakiet skryptowy LeGo.
Sektenspinner - Ikarus.
MonsterMadness - Textury (https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&paras=?action=cat&searchcat=4&searchkey=654).
Elvardö - Zombie (https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=1213&cat=15&page=0&order=0)
Golden Age - Unterwelt (https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=550&cat=10&page=3&order=0)
Rolland - Modele (https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&paras=?action=cat&searchcat=4&searchkey=755)
Masta of Disasta - Textury (https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&paras=?action=cat&searchcat=4&searchkey=292)
mark56 - model amuletu z Carnage Graphic Patch
Czas Zapłaty Team - jeden model (https://themodders.org/index.php?board=15.0)

Assesty dźwiękowe pochodzą z gry Call of Cthulhu®: Dark Corners of the Earth.

Jeżeli o kimś zapomniałem to bardzo przepraszam - jest to nieumyślne i jak sobie tylko przypomnę to natychmiast dopisze do listy.
_______________________________________________________


Dodatkowe informacje:

- Zalecam grać w modyfikację nocą (jeśli niechcecie stracić klimatu).
- Proszę ustawić muzykę i dźwięki na wyższym poziomie.
- Video (intro/outro) nie włącza się przy graniu na niskiej rozdzielczości.
- Jeżeli masz zainstalowany "Gothic DX11" - koniecznie go odinstaluj (przynajmniej na czas gry w moda).

Ostrzeżenie! Jeżeli jesteś wrażliwy na screamery i nie reagujesz emocjonalnie dobrze na twórczości typu horror - odradzam Ci gry w modyfikację.


Szybka solucja (spoilery):

Spoiler
Szybka solucja:

ETAP 1: Śledztwo w obozie.

Po rozmowie ze strażnikiem udaj się do Gomeza. Najwyższy z magnatów powie ci o zaginięciu Oldrika. Jako pierwszy trop wskaże ci komnate Oldrika - udaj się tam. Po przeczytaniu dziennika, idź do magazynu z lewej strony budynku magnatów po lepszą broń. W magazynie spotkasz Diego, który zleci ci poinformowanie magów ognia o sytuacji w obozie. Po skończeniu rozmowy z Corristo i Werterem udaj się do chaty Diego i przyjmij instrukcję. Dostaniesz listę podejrzanych i list gończy za Morvesem.

Ulf - znajdziesz go w skrajnej chacie przy południowej bramie. Przy ścianie jest szpadel. Odkop księge zakopną w zgliszczach i przeczytaj ją (w Gothicu zabijaliśmy w tamtejszym miejscu chrząszcze dla Snafa).

Oskar, Dusty i Zahir - to osoby, które sprawią iż nieznajomy (w teorii Morves) pojawi się w chacie blisko rowu (chata Kyle w oryginalnym Gothicu). Należy zabić nieznajomego.

Victor - porozmawiaj wcześniej z Dustym. Powie ci o podejrzanych kontaktach Victora z Morvesem. Po przeczytaniu księgi i oględzinach zwłok Victora udaj się do magazynu Antona i weź wytrychy (chata, która jest obok miejsca startu - w gothicu jest to magazyn Fiska). Otwórz skrzynię w chacie Victora (prawo, lewo, prawo, lewo) i przeczytaj list.

Wróć do Diego i złóż mu raporty. Odeśle on cie do Thorusa po informacje w sprawie Victora. Udaj się do południowego posterunku i odbierz od martwego strażnika amulet. Możesz przeczytać także zeznania kopacza, które są zamknięte w kufrze (prawo, lewo, lewo, lewo)

Ponownie wróć do Thorusa. Ten powie ci o Magnusie, który okazał się być mordercą. Wróc do SWOJEJ chaty się wyspać...

ETAP 2: Powrót do obozu.

Po rozmowie z Cavalornem czas wyruszyć do lasu (chodzi o las który zlokalizowany jest w kierunku wieży mgieł /ruin klasztoru a nie Starej Kopalnii). Znajduję się tam wóz z towarem o którym wspominał Wasyl. Koniecznie weź broń i runę światła. Przejdź przez drewnianą kładkę i odwiedź nawiedzoną chatę. Roztacza się przy niej biała mgła. Zauważysz, że skrzynia jest zamknięta. Bardzo blisko chaty znajduje się dziura w której znajdziesz zarówno klucz jak i pierścień - prawie wszystkie rzeczy, żeby uruchomić teleporter. Weź wzór teleportacyjny ze skrzyni w nawiedzionej chacie i rusz w kierunku teleportera. Pokonaj potwora, weź jego szpony i podejdź do teleportera - przeniesiesz się do świątyni ognia w starym obozie.


ETAP 3: Oldrik.

Gdy Corristo i Diego wyjaśnią ci sytuację, idź do lochów, żeby porozmawiać z Doktorem. Doktor powie ci, że Magnus jest nieumarłym kontrolowanym przez zaklęcie. Dostaniesz podejrzany zwój, który był w rzeczach Magnusa - użyj go.

W wizji w której jesteś Oldrikiem kieruj się do grobowca. Dopilnuj, aby Jasper zszedł do niego razem z tobą. Po rytuale - zabij Jaspera.

Już jako Anton porozmawiaj z Thorusem w sprawie Jaspera. On odeśle cie do Bartholo a magnat z kolei do magazynu. Wejdź na sam szczyt wieży i porozmawiaj z Jasperem. Wróć do lochów i wypowiedź zaklęcie przy Magnusie.

Po pokonaniu Magnusa koniecznie weź serce arycdemona - to artefakt, który musisz dać Corristo!

Corristo rozkaże ci iść do Thorusa, żeby ten pomógł ci wytropić bestie.

ETAP 4: Zabić bestie.

Thorus powie ci, że bestia zrobiła się widzialna i zniszczyła bramę. Skorpion i paru strażników ruszyło za nią. Idź w kierunku północnej bramy i przy moście porozmawiaj ze Skorpionem.
W ciemnościach musisz dotrzeć do obozu przy kanonie Trolii (w oryginalnie był to obóz bandytów). Wejdź do jaskini i zabij bestie. Koniecznie weź kieł bestii - jest to klucz do podziemnego świata.

Wracając do obozu, natkniesz się na Diego stojącym przed moście. Porozmawiaj z nim i biegnij jak najszybciej w kierunku komnaty Oldrika (użyj przejścia na placu targowym).

Trafiając do podziemii - przeklętej świątyni Innosa idź cały czas do przodu - nie bój się.
W świątyni w pewnym momencie pojawi się Morves - zabij go.

Schodząc najniżej spotkasz dwie bestie chroniące Gordotha. Jeżeli uważasz, że starcie jest za ciężkie spróbuj zabić Gordotha, który jest dość statyczny a bestie same padną.

Anton umiera pod wpływem fali uderzeniowej. Tutaj historia się kończy.


Słowo na koniec:

Każdemu kto zagra w tą modyfikację bardzo dziękuje (o ile ktokolwiek się takowy znajdzie... gra ma w końcu 18 lat). Na pewno  w modzie znajdzie się pare literówek, może nawet pare bugów... ale mam nadzieję, że będziecie w stanie mi to wybaczyć. To moja pierwsza wydana modyfikacja. Mam także nadzieję na to, że mod stanie na wysokości zadania i umili komuś jeden wieczór w te wakacyjne dni. Pozdrawiam.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6398
Propsy2934
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Poprawnie wykonany temat, schludny, są screeny, a przede wszystkim to już jest temat w ukończonych, więc zamiast bawić się w zapowiedzi itd, od razu wydałeś moda. Brawo! Jedynie szkoda, że to jedynka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty320
Propsy244
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Jesteś Geniuszem, po prostu geniuszem! Tak powinien wyglądać mod horror do Gothica, gram już trochę czasu, 2 zawały zaliczone xD Klimat na bardzo wysokim poziomie, wciągająca fabułą, cały czas chcesz iść dalej, ale się wszystkiego boisz. O to chodzi! Na prawdę wzorowa robota <3

drikus

drikus

Użytkownicy
posty8
Propsy49
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jesteś Geniuszem, po prostu geniuszem! Tak powinien wyglądać mod horror do Gothica, gram już trochę czasu, 2 zawały zaliczone xD Klimat na bardzo wysokim poziomie, wciągająca fabułą, cały czas chcesz iść dalej, ale się wszystkiego boisz. O to chodzi! Na prawdę wzorowa robota <3

Dziękuje za tak miłe słowa. To dla mnie duży zaszczyt dostać pochwałę od człowieka, który sam mnie zainspirował tematyką horror dla moda - głównie dzięki Twojemu SlenderMod.  :)

Znalazłem dość poważny błąd w modyfikacji - a mianowicie chodzi o regenerację. Wrzuciłem stary link, który miał aktywną w skryptach regenerację (dla testów) i niestetety pkt życia naliczają się cały czas. Nowa poprawiona wersja jest do pobrania (choć mod stawia i tak głównie na intensywną fabułe).

Dodałem także solucje dla ludzi, którzy mają problem w przejściu fabuły.

Pozdrawiam.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty656
Propsy224
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wygląda zachęcająco. Z pewnością zagram w wolnej chwili!
 
while (!success) try{...}

Erwin

Erwin

Użytkownicy
posty123
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pograłem chwilę i powiem, że robi wrażenie. Dialogi tworzące klimat i do tego te screamery.
Jak miałbym coś zasugerować, to mógłbyś do paczki z modem wrzucić rozpiskę co gdzie powklejać żeby moda odpalić - coś na wzór Orcades.
 

cadar cadar

cadar cadar

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ukończyłem modyfikację i co tu dużo mówić... Świetna robota, klimat ciężki i nie raz i nie dwa miałem prawie pełne gacie. I ta wszechobecna ciemność... Ciekawą historię wymyśliłeś, drikus. Faktycznie znalazło się parę błędów językowych i ortograficznych, ale co tam, zawsze chętnie pomogę jeśli chciałbyś je poprawić. Wiele wyciągnąłeś z tak starej gry.
Podoba mi się wątek Oldrika i inna wersja jego klątwy. Tak samo rozmowa z Ulfem w jego chacie...
Planujesz zebrać chętnych do ewentualnych nagrań dialogów? Dodaje to profesjonalizmu i wpływa na odbiór gry, jak sądzę.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty656
Propsy224
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Holly shit. Nie spodziewałem się takiego poziomu po pierwszej modyfikacji. To było coś naprawdę dobrego. Rzeczywiście było parę mankamentów, ale ze względu na to jak modyfikacja prezentuje się ogólnie, można te parę rzeczy puścić w niepamięć. Bawiłem się świetnie i chyba jedynie szukając pierścienia w lesie musiałem zajrzeć do solucji, bo czułem się rzucony na głębokie wody. Z drugiej strony miałem wrażenie, że ciemność była tak zrobiona, że zmniejszała widoczność, gdy podążaliśmy w miejsce, w którym miało nas nie być. Także jeśli to nie był mój schiz, to również się chwali.

Co tu dużo mówić. Ciekawa fabuła. Idealnie narysowany klimat. Nawet umiejscowiłeś tą historię w czasie. Wiele szczegółów było dopracowanych. Polecam każdemu :D

Przemyśl stworzenie dubbingu, bo ten mod jest świetny, a z nim będzie prezentował się jeszcze lepiej.
 
while (!success) try{...}

drikus

drikus

Użytkownicy
posty8
Propsy49
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cytat: cadar
Ukończyłem modyfikację i co tu dużo mówić... Świetna robota, klimat ciężki i nie raz i nie dwa miałem prawie pełne gacie. I ta wszechobecna ciemność... Ciekawą historię wymyśliłeś, drikus. Faktycznie znalazło się parę błędów językowych i ortograficznych, ale co tam, zawsze chętnie pomogę jeśli chciałbyś je poprawić. Wiele wyciągnąłeś z tak starej gry.
Podoba mi się wątek Oldrika i inna wersja jego klątwy. Tak samo rozmowa z Ulfem w jego chacie...
Planujesz zebrać chętnych do ewentualnych nagrań dialogów? Dodaje to profesjonalizmu i wpływa na odbiór gry, jak sądzę.

Dziękuje za opinię. Nie spodziewałem się, że ktoś zagra w modyfikację a co dopiero oferował pomoc.   :)

Cytat: Erwin
Pograłem chwilę i powiem, że robi wrażenie. Dialogi tworzące klimat i do tego te screamery.
Jak miałbym coś zasugerować, to mógłbyś do paczki z modem wrzucić rozpiskę co gdzie powklejać żeby moda odpalić - coś na wzór Orcades.

Hmmm... okomendowałem archwium instrukcją (prostą, ale jednak). Może informacja w pliku .rar nie wyświetla się u wszystkich. Instalator to byłby dobry pomysł. Dziękuje za sugestie i opinię. Mam nadzieję, że napiszesz coś więcej po przejściu całej modyfikacji.  :ok:

Cytat: Cruc
Holly shit. Nie spodziewałem się takiego poziomu po pierwszej modyfikacji. To było coś naprawdę dobrego. Rzeczywiście było parę mankamentów, ale ze względu na to jak modyfikacja prezentuje się ogólnie, można te parę rzeczy puścić w niepamięć. Bawiłem się świetnie i chyba jedynie szukając pierścienia w lesie musiałem zajrzeć do solucji, bo czułem się rzucony na głębokie wody. Z drugiej strony miałem wrażenie, że ciemność była tak zrobiona, że zmniejszała widoczność, gdy podążaliśmy w miejsce, w którym miało nas nie być. Także jeśli to nie był mój schiz, to również się chwali.

Co tu dużo mówić. Ciekawa fabuła. Idealnie narysowany klimat. Nawet umiejscowiłeś tą historię w czasie. Wiele szczegółów było dopracowanych. Polecam każdemu :D

Przemyśl stworzenie dubbingu, bo ten mod jest świetny, a z nim będzie prezentował się jeszcze lepiej.

Odezwało się pare osób, które zaofeorwały pomoc w kwestii dubbingu. Oczywiście wszystko jest na etapie planowania, więc nie będę się jeszcze rozpisywał. Jeśli chodzi o mnie to żaden ze mnie reżyser audio. Dubbing musiałby zrobić ktoś kto ma kontakty do dobrych dubbingerów i ogólne pojęcie o dubbingowaniu modyfikacji. Przyszłość pokaże co będzie. Dziękuje również za opinie. :)
 

Erwin

Erwin

Użytkownicy
posty123
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mimo, że jest to krótki mod, to gram w niego na raty i jak na razie za mną pierwszy etap. Szczerze powiem, że po opowieściach moich wybawicieli, o tym co tam na mnie czyha, to mam stracha iść do tego lasu.
Pierwszy etap - bardzo dobry - sam przebieg i końcówka. Akuratne dialogi i teksty ksiąg potęgujące klimat - biją na głowę wiele "profesjonalnych" modyfikacji. Dobrze, że jest solucja, bo powiem szczerze, że utknąłem jak cały czas omijałem ekipę, która czekała na mnie w chatce. Zobaczymy co będzie dalej.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty656
Propsy224
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja utknąłem tylko
Spoiler
w momencie, w którym walczyliśmy z nieznajomym. Nie miałem pojęcia czy go zabijać czy nie. Dopiero jak zrobiłem zapis i pobiegłem do Diego okazało się, że należało to zrobić od razu.
 
while (!success) try{...}

cadar cadar

cadar cadar

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja utknąłem tylko
Spoiler
w momencie, w którym walczyliśmy z nieznajomym. Nie miałem pojęcia czy go zabijać czy nie. Dopiero jak zrobiłem zapis i pobiegłem do Diego okazało się, że należało to zrobić od razu.

Jedyną wskazówką co należy zrobić jest brak jakiejkolwiek reakcji po spuszczeniu łomotu.

@drikus Proponuję, by przeciwnik ginął od ciosu mieczem od razu, bez dobijania, zapobiegnie to takim sytuacjom.
 

Duch

Duch

Złote Wrota
posty64
Propsy106
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ograłem dzisiaj modyfikację, potrwało to ciut więcej niż 2 godzinki  :)

Po pierwsze gratulacje. Pierwsza modyfikacja i to typu horror. Wszedłeś na głęboką wodą i udało ci się znakomicie. Mroczny, gęsty klimat, dobre dialogi i wciągająca fabuła z jednym wątkiem głównym wyszła ci bardzo dobrze. Dźwięki i muzyka dodały swoje 5 groszy i jeszcze bardziej sprawiły, że mod może wystraszyć. Kawał dobrej roboty i życzę sukcesu przy następnej modyfikacji  :ok:
 
Wojownik nie umiera lekko. Śmierć, by go dopaść, musi stoczyć z nim walkę. A wojownik łatwo śmierci nie ulega.

Zegier

Zegier

Użytkownicy
posty4
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@drikus bardzo fajny modzik, zacząłem go nagrywać, ale napotkałem pewne problemy, więc bardzo bym Cię prosił o prywatny kontakt na FB
https://www.facebook.com/ZegierDegier
 
YouTube: ZEGIER
https://www.youtube.com/watch?v=zegierdegie

Instagram:@zegierr
https://www.instagram.com/zegierr/

angarus

angarus

Użytkownicy
posty95
Propsy26
  • Użytkownicy

angarus

[G1] Ciemności Gordotha
#14 2018-07-19, 23:10(Ostatnia zmiana: 2018-07-21, 22:36)
Gratulacje, świetna modyfikacja! Nie dość, że jakość sama w sobie, to jeszcze dobrze wpisałeś wydarzenia z modyfikacji w lore Gothica. :) Jeden z lepszych modów do Gothic 1, to na pewno. :)
 

Puszka34

Puszka34

Użytkownicy
posty2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ograłem wczoraj moda i muszę stwierdzić że to najlepsza modyfikacja typu horror (według mnie :D ). Gratulacje dla autora (Y) Zawał zdarzył się tylko raz ;x
 

Erwin

Erwin

Użytkownicy
posty123
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ciężko było w drugim etapie poznajdywać to wszystko, szczególnie w tych ciemnościach.
Końcówka ciekawa i dość trudna jak dla mnie, bo wieki nie grałem w G1 i opanowanie sterowania trochę mi zajęło.
Jakbyś kiedyś myślał nad poprawkami to mógłbyś ulepszyć drzwi do chatki, bo można przez nie przechodzić nawet jak są zamknięte  :)
Trzeci etap - nie chcę spoilerować to tylko powiem, że za..bisty.
Wszystko fajnie wpisuje się w gothicowe  lore.
 

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty233
Propsy38
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
Ograłem dziś moda. Jedna z najlepszych modyfikacji według mnie. Creepy była :P
 

Sensoy

Sensoy

Użytkownicy
posty144
Propsy29
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ograłem moda i powiem, że się tego nie spodziewałem. Mod ma fajny mroczny klimat i wpisuje się w lore, nawet mój kolega który nie gra w Gothic a pokazywałem mu moda chwalił ją. Miałem może jeden zawał ale tak to cały czas siedziałem jak na szpilkach. To był pierwszy mod horror w jaki zagrałem ale wątpię aby cś go przebiło. Wielki szacun dla autora 10/10
 
Ukończone Modyfikacje:
Gothic 1
Zagadka Bagiennego Ziela                               
Świat Skazańców
Edycja Rozszerzona 1.4.5 i 1.4.8
Ciemności Gordotha
Czas Zapłaty 1.5
Gothic 2
TheReturning 2.0 (0062) i (0066.1)
L'hiver Edition 0.9.3 i 1.1 PL
Złote Wrota
Bandyci

sudiah

sudiah

Użytkownicy
posty8
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kiedy kolejna część? :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry