Freezing textury, mipmapping, brak zmian w pfx 2633 4

O temacie

Autor zmajcek

Zaczęty 22.04.2018 roku

Wyświetleń 2633

Odpowiedzi 4

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ten temat powiązany jest z tematem w dziale targowisko
https://themodders.org/index.php?topic=29258.new#new
Cześć,
Podczas produkcji mojego moda zetknąłem się na kilka dziwnych problemów na pograniczu spacera i innych działów, zamieszczę to wszystko w tym temacie.

1. Dodane do gry całkiem nowe tekstury ścian w grze w pomieszczeniu powodują brak kolizji kamery ze ścianą i taki jakby freezing i przelatywanie kamery na zewnątrz, miał ktoś z tym do czynienia? Po ustawieniu materialfilter na taki sam jak oryginalnej tex muru problem pozostaje. Zmiana textur na stare naprawia problem.

2. Mam ładne textury drzew ale engine dokonuje jakiejś dziwnej kompresji i wszystko wygląda potem i w spacerze i w grze jak gówno.-gra robi jakies kosmiczne wartości mipmap i wszystko jest rozmazane, testowałem na drzewkach z l'hivera i to samo. (patrz filmik) Mieliście tak?
a tutaj użyta tekstura
https://zapodaj.net/2e8fd71b34f34.jpg.html
w grze wygląda tragicznie.
ahaa jeszcze dodam że  material filter jest taki sam jak w orginalnej tetsturze, może trzeba jakieś parametry przestawić żeby zwiększyć jakość textur? W l'hiverze te drzewka wyglądają ok.

3. To chyba znane ale zaznaczanie vobów np żeby zrobić vobtree albo children to jakiś koszmar. Mogę zaznaczyć F3 ale potem jak wyjdę z trybu F3 i daje prawym to spacer wymazuje zaznaczenie przez co nie mogę zapisać vobtree. (to samo w tym outlinerze) Da się poprawnie zaznaczyć tylko LPM na vobie( bez tryby F3) ale bounding boxy są tak dziwne że często jest to niemożliwe.

4. Trochę pytanie na boku ale w spacerze mam dziwny problem z pfx-ami. Porobiłem sobie kilka, a nawet testowo zamieniłem w skrypcie  nazwę 2ch efektów. W edytorze dopa parter jest ok ale w spacerze brak zmian wszystko po staremu. Nowy pfx też pod starą nazwą zostaje taki sam mimo zmian. Tak mi to wygląda że engine gdzieś kompresuje te pfx coś jak z teksturami (.tga na .tex) i potem już nie podmienia, skanowałem pliki gry ale nie znajduje żadnych plików poza PfxInst i magic

PS:Tutaj filmik na którym widać te paskudne textury drzew
https://www.youtube.com/watch?v=yxFBnB4pYDM


Poza tym nadmienię że udostępniam ten zrobiony świat w linku na górze.





 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1. Miałem kiedyś taki problem, sprawdź to: https://themodders.org/index.php?topic=25008.msg1215351#msg1215351
Pewnie faktycznie problem tkwi w kanale alpha, dzięki za link. Pozostają 3 pozostałe problemy.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • online
  • Untersturmfuhrer
4) Czy parsujesz skrypty, przed uruchomieniem Spacera?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
4) Czy parsujesz skrypty, przed uruchomieniem Spacera?

ee nie:D Kurde a nawet już sam o tym pomyślałem, dzięki :)
parsowałem je launcherem ale nie zawsze, to mnie zmyliło.

Jeszcze dodam odnośnie tych tekstur że testowałem sobie na skompresowanych texturach l'hivera i one działają ładnie, z moimi sie cos dzieje podczas kompresji. Na razie jednak to zostawiam i uciekam do udk 4 xD
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry