W czym modować/tworzyć krótkie RPG w 2018 roku? 4848 3

O temacie

Autor Serwatus

Zaczęty 28.03.2018 roku

Wyświetleń 4848

Odpowiedzi 3

Serwatus

Serwatus

Labirynt
posty13
Propsy4
ProfesjaScenarzysta
  • Labirynt
W skrócie - modowałem kiedyś w NWN Aurorze i po dziś dzień nie mogę wyjść z podziwu nad tym zapewniającym prostotę i wielkie możliwości edytorze, popełniłem w nim nawet zbyt dużego moda, którym chwaliłem się tutaj: https://themodders.org/index.php?topic=23442.0

Czy jest ktoś, kto podobnie jak ja lubi RPGi i tworzenie historii? Jeśli tak, to czy jest jakiś w miarę świeży RPG nie wymagający modelowania świata 3D (TESy odpadają) i nie oparty na konkretnym uniwersum (minus Wiedźmina - porywasz się na moda fabularnego - skazujesz na uniwersum)?
Uprzedzam, że:
- Sprawdzałem Divinity:Original Sin, ale ma jak dla mnie nieżyciowy system tworzenia dialogów - jak ktoś zna info o dobrym (a nawet bardzo!) tutorialu lub sztuczce, którą należy zastosować, by dobrze rozwijać tam fabułę, będę wdzięczny
- Sprawdzałem Shadowruny i w sumie to jest to, czego bym szukał, ale do ideału brakuje settingu fantasy zamiast mrocznego sci-fi
- Sprawdzałem NWN2 i spoko, ale już za stare :D

Równie dobrze mógłby być nie tyle toolset do gry, co prosty zestaw do tworzenia ala Aurora - osobny twór, no ale jak już wydawać kasę na takie cuda, to żeby rzut izometryczny był a nie płaskość jak w RPG Makerze (jakoś nigdy takie gry do mnie nie przemawiały)

Z góry jestem wdzięczny za wszelkie sugestie.
Dzięki i pozdrawiam!
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
Równie dobrze mógłby być nie tyle toolset do gry, co prosty zestaw do tworzenia ala Aurora - osobny twór, no ale jak już wydawać kasę na takie cuda, to żeby rzut izometryczny był a nie płaskość jak w RPG Makerze (jakoś nigdy takie gry do mnie nie przemawiały)

Płaskość? A jakie gry tego typu przeszedłeś? Chrono Trigger, Final Fantasy 6, To the Moon, Mother? Po lepszym poznaniu z pewnością doceniłbyś możliwości jakie dają na rozgrywkę jak i sposoby narracji.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry