Kharynic - The History of Mine Valley 37664 87

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 6.02.2018 roku

Wyświetleń 37664

Odpowiedzi 87


mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy inspirowałeś się innym projektem pod względem organizacyjnym? Chodzi mi o tą "otwartość", którą podkreślasz. Czy spotkałeś z innym projektem, który jest podobnie prowadzony z powodzeniem?
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dodaję ten wątek do obserwowanych, moze być ciekawie.
 
Gothic najlepszy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Czy inspirowałeś się innym projektem pod względem organizacyjnym? Chodzi mi o tą "otwartość", którą podkreślasz. Czy spotkałeś z innym projektem, który jest podobnie prowadzony z powodzeniem?
Projekty otwartoźródłowego oprogramowania.
W przypadku gier, nie widziałem aż tak otwartego podejścia (umożliwienie rozwijania kodu gry bez pobierania żadnych narzędzi).
Przynajmniej jest w tym projekcie coś przełomowego ;)

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Przynajmniej jest w tym projekcie coś przełomowego ;)
Na tym forum to może być jeden z tych słynnych "top quality project".  Mam nadzieję że życie nie przeszkodzi Ci w pchaniu tego projektu dalej, przynajmniej do jakiejś bety  :ok:
 
Gothic najlepszy


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#46 2018-02-18, 00:47(Ostatnia zmiana: 2018-02-18, 12:54)
Wrzuciłem nowego builda, można sobie polatać kamerą po lokacji z poprzedniego posta. Od razu można zobaczyć jak sprzęt radzi sobie z dynamicznymi cieniami. Jak u kogoś jest mało fps niech da znać (na razie zakładam że to nierealne na normalnym sprzęcie).

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam nadzieje że to tylko chwilowy placeholder a nie konceptowy pierwowzór.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#48 2018-02-18, 09:36(Ostatnia zmiana: 2018-02-18, 09:48)
To baza, początkowy efekt prac nad lokacją. Nieco zmieni się kształt i położenie niektórych budynków, dojdzie kilka poziomów lochów, wnętrza i dużo detali. Dlaczego wolałbyś żeby to był placeholder? Wnętrza będą inne niż te które znasz ze starych gier - pod względem układu i przeznaczenia. Np budynek na dole  screena po lewej to zbrojownia, na dole po prawej kościół, a na górze po prawej stajnia i kuźnia.
Chcę pokazać to miejsce jakby było projektowane w "98, na lata przed buntem więźniów i project managera. To jest twierdza-więzienie w którym rozgrywa się akcja gry.

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O ile wzorowanie sie na lore i mechanice świata rozumiem tak kopiowanie budowy lokacji już nie. Nie wiem jak będzie to wyglądało ostatecznie ale póki co wygląda to jak kopia 1:1. Przecież jest tyle możliwości by zobrazować to nieco inaczej.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dodałbym aktywację kamery poprzez przycisk i resetowanie jej obrotu kiedy wyjedzie się myszką poza okno karty. Gdy nastąpi taka sytuacja i myszką "wrócimy" do karty z miejsca za bardzo oddalonego od tego, którym "wyszliśmy" wówczas kamera dostaje jakiejś srogiej palpitacji. Przynajmniej u mnie.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przy kliknięciu powinien aktywować się tryb pełnoekranowy i blokada poruszania kursorem. Jeśli nie są one Ciebie aktywne, jest to bug. Jaka przeglądarka?
Docelowa kamera będzie miała blokadę przed "palpitacjami", kod tej testowej to dołownie kilka linii :D
transform.rotation = Quaternion.Euler(
    transform.eulerAngles.x - Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.MouseY) * RotationMultiplier,
    transform.eulerAngles.y + Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.MouseX) * RotationMultiplier,
    0);
var multiplier = Input.GetKey(KeyCode.LeftShift) ? FastMoveMultiplier : MoveMultiplier;
transform.position += (transform.forward * Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.Vertical) +
                        transform.right * Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.Horizontal)) *
                        multiplier;
Teraz zajmuję się kodzeniem runtime'owego importera modeli. Unity normalnie "wkompilowuje" modele przy buildzie, ale to wymaga Unity Editora i przynajmniej kilkunastu minut w przypadku WebGL, więc użyłem tego teraz tylko w ramach demo.

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Np budynek na dole  screena po lewej to zbrojownia, na dole po prawej kościół, a na górze po prawej stajnia i kuźnia.

Kościoł? Jak rozumiem, rola boga/bogów będzie się ograniczała tylko do tego, że są, tak?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Kościoł? Jak rozumiem, rola boga/bogów będzie się ograniczała tylko do tego, że są, tak?
Dokładnie! Będzie tam zamieszkiwał więzienny kapelan, który jednak z całą pewnością nie będzie potężnym magiem.
Właściwie poprawną nazwą jest nie tyle "kościół" co raczej "kaplica". Na średniowiecznych zamkach były normą.

Ale rola kościoła to zupełnie co innego... Jest bogaty i ma istotny wpływ na króla i sprawy państwa.

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
No to magiem sobie nie pogram  ;(
 
some things are meant to be


Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przy kliknięciu powinien aktywować się tryb pełnoekranowy i blokada poruszania kursorem. Jeśli nie są one Ciebie aktywne, jest to bug.

Natychmiastowo wyłączyłem tryb pełnoekranowy xD
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
transform.right * Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.Horizontal))Kamera skręca w lewo jak wartość z Inputa jest ujemna ?
Btw. Mówiłeś ,że będziesz to pisać w JS'ie a nie C# czy tylko pewną część ?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
transform.right * Input.GetAxis(DefaultVirtualAxes.Horizontal))Kamera skręca w lewo jak wartość z Inputa jest ujemna ?
Tak, bo ujemna wartość z tej osi oznacza ruch myszą w lewo.

Mówiłeś ,że będziesz to pisać w JS'ie a nie C# czy tylko pewną część ?
Silnik w C#, zawartość w JS.
Ja będę pisał głównie część C# - która będzie wystawiała wysokopoziomowe funkcje dla skryptów w JS. Z nimi z kolei będę liczył w dużej mierze na ochotników.
Podział wygląda dokładnie tak jak np w grze "Gothic" (ale to powszechne rozwiązanie). Przykładowo silnik definiuje funkcję "wyświetl okno dialogowe", a skrypty definiują dialogi które tą funkcję wywołują. Pisanie silnika wymaga znajomości C#, zestawu narzędzi i kompilowania go do WebAssembly. Pisanie skryptów wymaga jedynie znajomości podstaw JS, nie trzeba nic pobierać ani kompilować.

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Rozumiem ,zatem czekam na dalsze postępy ,teraz zaczyna to dla mnie mieć ręce i nogi wcześniej była to dość mętna wizja.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry