Witam chce sobie pyknąć magiem, bo chyba jeszcze nigdy nie grałem takowym w gothica oprócz G1 kilkanaście lat temu (tzn taki ze mnie mag był że wyjąłem runę z uriziela i jej użyłem z 3 razy w ostatnim rozdziale a całą resztę gry chlastałem mieczem blizny)
Który z magów ma największy fun factor?
Zrobiłem wstępny risercz speli na rpgrussia i wygląda to mniej wiecej tak
Mag ognia: całkiem wporzo spelle, całkiem mocne AOE do wzięcia na trzecim kręgu, dmg od podpalenia. Skalowanie z intą tylko 50% ale za to jest resist pierce. Nie wiem ile to daje bo ciężko ocenić ile obrony przed ogniem mają przeciwnicy, jak mają np. 200 punktów to obniżenie tego o 30% niewiele zrobi.
Mag wody: większy dmg niż mag ognia ale nie ma DOTa od podpalenia. Zamrożenie kozackie, na wojowniku bryłą lodu każdą trudniejszą walkę szło obejść. Jak to się skaluje z intą? Nie było info na rpgrussia. Skaluje się to w ogóle? Summony to jakiś żart niestety.
Necro: spelle z szansą na krytyka, jedyny summoner warty uwagi ale nie za bardzo lubię summonerów w jakimkolwiek RPG, a co dopiero w Gothicu z tak drewnianym AI. Raczej odpada
Guru: 100% skalowania z intem, spelle ze stunami, wydaje się bardzo mocny tylko chyba mu brakuje mocnego AOE.
Jak działa INT? To się ponoć skaluje z % mocy magicznej ale nie rozumiem za bardzo algorytmu.
Będę grać na 15 LP co poziom, jeszcze mnie nie pojebało żeby 200 godzin w tego moda topić i miesiąc gryźć wargi z frustracji. No i runki w chuj kosztują a ja lubię mieć wybór i różnorodność a nie mieć dwie na krzyż w grze w którą gra się tyle czasu.
zrobiłem sobie maly przeglad po rprgussia i z tego co wyczytalem to mag ognia ma skalowanie z intem 50% wody 50%, guru 100%, nekro 75%
jesli chodzi spelle to mag ognia podpala wrogow
mag wody z kazdego czaru lodowego moze zamrozic przeciwnika (nawet bossa)
guru podobnie jak mag wody z tym ze oglusza
nekro ma ten plus, że może przyzywać demony i ma swojego "peta" ktorego moze rozwijac - z tego co czytałem, niby dobrze wyexpiony daje rade na solo z bossami
jesli chodzi o nekro brust'era (bez summonów) to też da sie grać i piszą, że niby całkiem przyjemnie - o ile mnie pamiec nie myli to Kajma (youtuber) robił serie z nekro brusterem na koszmarze.
Generalnie z tego co czytałem, najbardziej for fun polecają maga wody lub ognia, chociaż patrzac na guru, też wydaje się całkiem ciekawy (bractwo ma mało własnych questów)
PS: uwaga z ogniem, czary obszarowe powodują, duży spadek fps'ów
edit1: guru ma to "trzęsienie ziemi" i widze, że zadaje bazowo 400 dmg wiecej niz deszcz ognia i do tego ogłusza cel i jeszcze ma lepsze skalowanie - nie wiem jak ten czar działa w praktyce, ale wydaje się spoko (na swojej grze mam zwój z tym czarem, musze zobaczyć jak on działa i jak nie zapomne, to dodam notke w tym poście (jutro))
edit2: wrzucam jeszcze liste wszystkich dostępnych spelli
https://rpgrussia.com/threads/vse-runy-v-igre-ix-ehffekty-i-uron.21097/edit3: właśnie sprawdziłem spelle Deszczu ognia, Gromu i trzęsienia ziemi (zwojami) na moim łuczniku (mam niecałe 300 inta), test wykonany na nieumarłych w świątyni śniącego:
-Deszcz Ognia:
Wydawało mi się, że z tego spella był najlepszy dmg, biłem po jakieś 650-750 + 150-230 z podpalenia (chyba stackowane 3 razy), więc łączny dmg był około 1300 obrażeń (po trzech użyciach wszyscy nieumarli padli)
-Grom
Tu mi się coś bagowało i jak używałem spella to mi się interfejs wyłączał i nie pisało ile zadaje obrażeń, ale z obserwacji przeciwników wnioskuje, że jest to mniej więcej 700-800 i tyle, sam czar zmniejsza odporność na magie o 50% więc idąc tym tropem kolejne użycie mogło by zadać więcej obrażań, ale nie jest to pewnie jakaś powalająca liczba (po dwóch użyciach dalej wszyscy stali)
-Trzęsienie Ziemi
DMG porównywalny na tym z gromu czyli około 700-800 z tym, że przeciwnicy dostawali stuna na kilka sekund, ale obszar działania wydawał mi się mniejszy niż te poprzednie (coś jak lodowa fala) i chyba nie każdy dostawał (szczególnie był problem z magami, którzy uciekali dalej), (żeby zabić wszystko musiałem użyć 4 lub 5 razy)
Nie testowałem deszczu krwi od nekro, bo go po prostu nie miałem, ale domyślam się, że efekt byłby podobny do tego z gormu.
Także wytestowałem dla ciebie te najbardziej popularne czary AOE, wniosek musisz sobie wyciągnąć sam ;)