Przeniesienie modelu mapy z G1 do G2 bez zniekształceń 3024 6

O temacie

Autor Patrix9999

Zaczęty 15.10.2017 roku

Wyświetleń 3024

Odpowiedzi 6

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, nie wiedziałem który dział by pasował do tego pytania, więc zadam je tutaj (Jeśli dział jest nieodpowiedni, proszę o przeniesienie tego wątku).

Otóż od jakiegoś czasu próbuje przekonwertować model mapy modyfikacji Diccuric do Gothic'a 2 używając do tego programu do grafiki 3d (blender). Niestety, z tego co zauważyłem wtyczka KrxImpExp nie do końca prawidłowo importuje model .ZEN, w niektórych miejscach face'y ulegają zniekształceniu lub pojawiają się jakieś "nowe" face'y. Moje pytanie brzmi, czy istnieje jakiś inny sposób, by przenieść model mapy w oryginalnej postaci, bezstratnie?

Wiem, że taki model można podreperować w programie do grafiki 3d, lecz póki co szukam jakiegoś prostszego rozwiązania (o ile takowe istnieje).
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
próbowałeś zapisać jako uncompiled, po czym przenieść zen i 3dsy do g2, po czym spróbować kompilacji świateł, etc i scompilować zen do używalnego?

ewentualnie użyj gMax'a lub 3ds Max.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Wydaje mi się, że na forum był wątek, w którym ktoś odeslal do programu konwertujacego zeny z G1 do G2 i na odwrót...

Edit: o, mam:
http://themodders.org/index.php?topic=7989&amp%3bpid=73219&st=0&#entry73219

Edit2: chyba ze chodzi Ci o sam szkielet 3d? Ja normalnie blenderem importuje i wszystko działa.
 

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zamieszczam ss, żeby zobrazować co mam na myśli:



Cytat: Toworish
próbowałeś zapisać jako uncompiled, po czym przenieść zen i 3dsy do g2, po czym spróbować kompilacji świateł, etc i scompilować zen do używalnego?

ewentualnie użyj gMax'a lub 3ds Max.

Próbowałem użyć gMax'a, skończyło się to tym komunikatem przy imporcie ZEN'a:


Również próbowałem użycia programu Cinema 4D, to samo, jutro może spróbuje dokonać importu 3ds Max'em, choć wątpie by to rozwiązało problem. Wydaje mi się że nie obejdzie się bez ręcznej poprawy modelu.

Cytat: TheKetrab
Wydaje mi się, że na forum był wątek, w którym ktoś odeslal do programu konwertujacego zeny z G1 do G2 i na odwrót...

Edit: o, mam:
http://themodders.org/index.php?topic=7989&amp%3bpid=73219&st=0&#entry73219

Edit2: chyba ze chodzi Ci o sam szkielet 3d? Ja normalnie blenderem importuje i wszystko działa.

Wiem do czego służy ZEN Conventer, import modelu mapy działa, nie mniej jednak niezbyt perfekcyjnie, co ciekawe tylko w niektórych miejscach.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Podeślij orginalny ZEN i 3dsy świata z modyfikacji, bo nie chce mi się zasysać całej. Chyba że juz problem masz z głowy.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pobierz

W planach mam ze znajomym podjąć się ręcznej naprawy modelu mapy, bo póki co nie mam innego pomysłu na rozwiązanie tego problemu.
 

Nestarion

Nestarion

Użytkownicy
posty32
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Te znieksztalcone polygony to jest poprostu LOD obecny w zenach z g1 (w dwojce z tego zrezygnowali). Kerrax tego niestety nie rozdziela i po zaimportowaniu wychodzi efekt jak na Twoim screenie. Degenerated udostepnil kiedys na wogu narzedzie ktore pozwala zaimportowac zeny z g1 do formatu obj ale niestety tez jest wadliwe bo co prawda model idzie odzyskac bez znieksztalcen ale traci informacje o teksturach...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry