Animacja rzutu 5078 15

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 12.05.2017 roku

Wyświetleń 5078

Odpowiedzi 15

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Witam,

czy wie ktoś jak nazywa się animacja rzucenia? Mówię tu np. o tej, która jest użyta w filmiku Intra Gothica 1, gdy strażnik rzuca pergamin przez barierę. Wyniuchałem, że było coś podobnego:

Ja mam pytanie związane z usuniętymi animacjami. W G1 jest animacja rzutu strzałą, ale sama strzała nie leci nawet na centymetr. Wiadomo do czego została zaprojektowana?

To animacja rzucania przedmiotami. Służyła do rzucania przedmiotami. Planowane były np noże do rzucania z tego co pamiętam.

A więc, czy zna ktoś nazwę tej animacji?

Pozdrawiam.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ta animacja została w pliku HumanS.mds w G1. Jeśli chce Ci się, pro prostu przeglądaj obydwa pliki na raz, porównując je. Wszystkie animacje mają te same nazwy, więc starczy kasować linijki powtarzające się, aż zostaną tylko te, których nie ma w G2/G1. Możesz także spróbować wyszukać hasła "throw", które znaczy "rzuć". Wątpię jednak, że cokolwiek zdołasz, bo animacja ta jest niekompletna. Żeby zrobić rzucanie będziesz musiał albo ostro się pobawić w MDS, albo pójść na skróty i przerobić animację tak, aby ZS_RIGHTHAND przemieszczało się na jakiś dystans (opcja 2 jest przełatwa).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Metoda druga nie ma zbyt dużego sensu ponieważ jeżeli rzuci metr przed ścianą to przedmiot w nią wleci. System Pack naprawia animację rzucania - z pomocą konsoli można posiąść tą nazwę. Jeżeli chcesz zrobić rzucanie w gothic 2 to Ikarus i Wektory pójdą w ruch!
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Chodzi o sam ruch ręki... Cóż. Wyciągnąłem animację, napisałem plik mds, ale w grze daję
apply overlaymds ithrowto wyrzuca mi błąd:
failure - mds not found
Tymczasem mds sobie leży w folderze:
F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Anims\mds_ithrow

Skrypt mds:
Model ("HuS")
{
meshAndTree ("HUM_BODY_NAKED0.ASC" DONT_USE_MESH)

aniEnum
{
modelTag   ("DEF_HIT_LIMB"                    "ZS_RIGHTHAND")                                                                                                                       

ani        ("T_ITHROW"                        2               ""                            0.1 0.1  M. "ITHROW.ASC"                           F  1   43   FPS:10)           
}
}

Panowie, wiecie, dlaczego Gothic nie znajduje mdsa?
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Chodzi o sam ruch ręki... Cóż. Wyciągnąłem animację, napisałem plik mds, ale w grze daję
apply overlaymds ithrowto wyrzuca mi błąd:
failure - mds not found
Tymczasem mds sobie leży w folderze:
F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Anims\mds_ithrow

Skrypt mds:
Model ("HuS")
{
meshAndTree ("HUM_BODY_NAKED0.ASC" DONT_USE_MESH)

aniEnum
{
modelTag   ("DEF_HIT_LIMB"                    "ZS_RIGHTHAND")                                                                                                                       

ani        ("T_ITHROW"                        2               ""                            0.1 0.1  M. "ITHROW.ASC"                           F  1   43   FPS:10)           
}
}

Panowie, wiecie, dlaczego Gothic nie znajduje mdsa?
O ile mogę spytać to zamierzasz wprowadzić pasek przedmiotów szybkiego użytku?
Czy owe noże do rzucania zrobisz do wyekwipowania jak miecze czy kusze?
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
nope; potrzebuję tylko, by NPC machnął ręką
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
apply overlaymds ithrow

F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Anims\mds_ithrow


ithrow = mds_ithrow ???
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
teraz ścieżka dostępu do trzech plików jest taka:
F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Anims\ithrow

pliki:
ithrow.mds
ITHROW.ASC
HUM_BODY_NAKED0.ASC

ale w ciągu dalszym Gothic nie widzi mds i dalej wyskakuje
failure - mds not foundCo może być przyczyną tego, że gra nie widzi plików?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nazwij plik "humans_throw.mds" i w grze wpisz "apply overlaymds humans_throw"
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Nic to nie pomogło. Ale chyba odkryłem, gdzie leży błąd.
Wcześniej zrobiłem nową animację walki i normalnie kompilowałem plik mds.
Dokleiłem linijkę

ani        ("T_ITHROW"                        2               ""                            0.1 0.1  M. "ITHROW.ASC"                           F  1   43   FPS:10)
do pliku mds animacji walki i gdy próbowałem ją skompilować, to znowu pojawił się błąd failure mds not found.
Podejrzewam więc, że to nie wina tego, że Gothic nie widzi mdsa, tylko to wina tej linijki. Co jest w niej nie tak?
Czy muszę gdzieś definiować nazwę "T_ITHROW"? Czy może to wina samej w sobie animacji?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Takie rzeczy dopisuje się do HUMANS.mds, jeżeli chcesz zobaczyć czy działa zmień T_ITHROW na np. T_SEARCH i wtedy odpal mds'a i daj play ani T_Search.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Skopiuj jakiś mds, skopiuj np. T_Search i tylko podmień nazwę animacji oraz klatki.
Jestem pewien, że źle zrobiłeś skrypt animacji, przez co gothic nie odczytuje MDS. Jeśli w pliku MDS jest jakiś błąd, np. brakuje klamry, to gra nie odczytuje pliku, po prostu go pomija i idzie dalej.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
No dobra, tak jak mówiliście - teraz się skompilowało i wszystko działa.

ani        ("T_SEARCH"                        2               ""                            0.1 0.1  M. "ITHROW.ASC"                           F  1   43   FPS:10)       
Z tym, że nie chcę podmieniać animacji T_SEARCH, tylko dodać nową. Właśnie to, że pisałem T_THROW, powodowało to, że Gothic nie znajdował mdsa. Moje pytanie: jak dodać tę nazwę T_THROW tak, żeby działało?
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Napisz poprawnie MDS'a, jest kilka tutków na forum o tym.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
w humans.mds zrobiłem tak:ani ("t_Search" 2 "" 0.1 0.1 M. "Hum_Search_M02.asc" F 1 74 FPS:10)

ani ("t_Throw" 2 "" 0.1 0.1 M. "ithrow.asc" F 1 74 FPS:10)

i działa. ithrow.asc to skopiowany Hum_Search_M02.asc / plika asc nazywa się dokładnie ITHROW.ASC

może zwyczajnie masz gdzies w folderach plik humans.mds drugi i nie wczytuje zmian bo wczytuje tamten humans.

jak coś, ale to jest bez znaczenia to plik mam w Anims/asc_humans/ITHROW.asc
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Jak modujecie Gothic 1, to trzeba skasować skompilowane animacje by sie pokazały zmiany...
w wypadku Gothic 2 trzeba tez skasować humans.msb + skompilowana animacja.

Nazwa skompilowanej animacji jest tworzona kombinacja: nazwa_mds-nazwa_animacji.man

przykład:
animacja t_serach v humans.mds ->  humans-t_search.man

 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry