Czynność NPC oraz jego tekstury 3799 8

O temacie

Autor Dragoth

Zaczęty 26.03.2017 roku

Wyświetleń 3799

Odpowiedzi 8

Dragoth

Dragoth

Użytkownicy
posty23
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Witam ! Właśnie tworzę własne postacie (npc) w programie NPC Maker. Mam dwa problemy. Zacznę może od tego z którym krócej się męczę. Tworząc npc mam do wyboru jaką ma posiadać twarz oraz jakie ciało. Napisane jest na przykład: Face_B_Normal_Orik - Gdzie w folderze gothica tekstury tych twarzy się tak nie nazywają. Szukałem w całym folderze gothica jakiekolwiek folderu w którym owe nazwy się znajdują. Zamiast tego mamy np ''Hum_Head_V14_C1-C. Co mi to da gdybym miał owy folder ... Otóż to, że chcę dodać nałożyć na postać nową teksturę. Nie chcę zamieniać tej nowej tekstury na tą starą, tylko ją po prostu dodać. Wstawiłem ją w folderze textures - npc's - head jako tga. No i zastanawiam się co by zrobić by tą teksturę wstawić postaci. Otóż gdy daję tą nazwę ''Hum coś tam'' to po prostu wyskakuje error, ponieważ gothic nie wczytuje tej tekstury. To w sumie logiczne. Nie wiem, jednak skąd się wzięła taka właśnie nazwa jak ''Face_B_Normal_Orik''. Tą nazwę akurat wczytuje. Pilnie proszę o szybką odpowiedź z rozwiązaniem. Druga sprawa jest mniej skomplikowana ... Może rozwiązanie być bardziej skomplikowane, choć nie wiem. Mam npc i daję tej postaci czynność ''REPAIR'' naprawy młotkiem. Niestety zamiast tego gapi się w ścianę bo waypoint nie wykrywa jego czynności, którą ma robić. Z początku myślałem, że ma być do tego specjalna rutyna. Sprawdziłem w skryptach i potrzebna rutyna to jest taka, która posiada nazwę ''REPAIR'', LECZ ! Takiej rutyny nie ma przy Fellanie czy robotniku Garvella. Są tylko waypointy tak samo jak u mojej postaci. W tych miejscach nie ma nic co mogłoby mieć wspólnego z tą czynnością. Pomyślałem ... Może są specjalnie linijki w skryptach dla Fellana i tego robotnika ... No i przeszukałem kilka razy i chyba jestem ślepy bo niczego takiego nie znalazłem. Nie wiem co jest spowodowane tym. Również proszę o szybką odpowiedź z rozwiązaniem. Z góry dzięki!!!!!
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
W Spacerze musisz ustawić "deske", w którą postać będzie uderzać młotkiem. W G2 to jest chyba trójkąt ustawiony w ścianie. Obok tej "deski", musisz ustawić też WP.
Spoiler
instance VLK_480_Fellan(Npc_Default)
{
   ...
};
func void Rtn_Start_480()
{
   TA_Repair_Hut(4,30,8,0,"WP");
   ...
   TA_Sleep(1,30,4,30,"WP");
};
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Dragoth

Dragoth

Użytkownicy
posty23
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Skąd mogę wytrzasnąć ten trójkąt?
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Wstaw w Spacerze mobintern (albo skopiuj np ławkę albo łóżko) i zmień visual na: REPAIR_PLANK.ASC
 

Dragoth

Dragoth

Użytkownicy
posty23
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Działa! Dzięki! Zawsze dawałem jako ''REPAIR'' zwykłe i to dlatego nie działało. A zna ktoś rozwiązanie do pierwszego problemu?
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
_Work\data\Scripts\Content\AI\AI_Intern\AI_Constants.d

Wyszukaj swojego Orika:

const int Face_B_Normal_Orik = 135 ;
Widzisz po lewej to co wpisujesz w skrypcie a po prawej numer odpowiadający teksturze z folderu:
_Work\data\Textures\NPCs\Head

(W przypadku Orika, tekstura to: Hum_Head_V135_C0)

edit: zatem ty zrobisz to na odwrót - najpierw znajdziesz teksturę w folderze, która ci się spodoba. Weźmiesz z nazwy jej numer i sprawdzisz jak nazywa się w skryptach (plik AI_Contasnts.d) i wkleisz sobie do NPC :)
 

Dragoth

Dragoth

Użytkownicy
posty23
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Ale jest pewien problem. Bo ja chcę NOWĄ teksturę. Niestety linijki tej nowej tekstury w pliku ''Al_Contasnts.d'' nie znajdę :_:
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
1. Tworzysz teksture.
2. Nazywasz ja tak samo jak pozostałe (ale kolejny numerek)
3. Otwierasz ja programem GoMan. Zapisujesz jako compiled w nazwie dopisujesz '-C'.
4. Wkładasz do folderu textures/compiled
5. Tworzysz nową stałą w pliku AI_Constants.d
6. Używasz w pliku NPC nowej twarzy.

Jeśli chcesz się bawic w modowanie polecam dział tutoriali. Co ciekawe, jest tam również jeden o tworzeniu nowej twarzy...

http://themodders.org/index.php?topic=11117.0
 

Dragoth

Dragoth

Użytkownicy
posty23
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Działa ! Naprawdę ogromnie dziękuję ! I, że też tylko jedna osoba rozwiązała owe problemy. Świetnie! :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry