Poleciłbym wam stworzenie coś w stylu instalatora jak w przypadku Content moda do Gothica 3'go, gdzie będzie można wybrać czy chce się mieć np.: nowy hud, nowa kolorystyka menu i statystyk, czy chce mieć się nowe tekstury.
Po za tym - dobrym pomysłem mogłoby być połączenie tej modyfikacji z modyfikacją L'Hiver. Moglibyście wtedy się skupić na dodawaniu nowego kontentu a nie na modelowaniu świata gry, bądź można by było przerobić świat L'Hiviera pod wasz. Oczywiście za pozwoleniem autora jeśli byłaby wymagana.
Co do niektórych rzeczy są one przesadzone. np.: Na waszym fanpage widnieje filmik odnośnie czasowych mikstur. Pijesz miksturę i podpalasz sobie broń - i podpalasz nią innych. Gdzie w tym logika? Bezi wyrzygał się na broń ogniem czy jak?
Alternatywą mogłby zostac kamienie które można by było wkładac do miejsc na takowe kamienie. W gothicu mogłby się to dziać symbolicznie. Np.: tak jak zakładamy pierścienie podnoszace nam siłę czy odporność tak tu by kamienie podnosiły by nam umiejętności walką daną bronią, czy zwiększałyby obrażenia, bądź mogłyby nam dać efekt płomieni na broń czy inny np.: zatrucia.
Jak doczytam coś jeszcze ciekawego, to zedytuje post.
[EDIT]
Może być z woga lub z dupy. Ale już był i normalna część graczy nie będzie już tym zainteresowana bo coś co było już w jakiejś modyfikacji rozwinięte jest już mało atrakcyjne.
Na chwilę obecną to fabularnie nie widać tu jakiejś innowacji. Jeśli toto wyjdzie to będzie rozszerzeniem jak każde inne. Te same gildie, schematy oklepane do bólu. Szkoda czasu na granie.
Ale to już byłooo
I nie wróci więcej.
Mam nadzieję.
Nie rozumiem twojego bólu... czepiasz się o addon rozszerzający który z samej nazwy wynika jedynie rozszerza podstawową wersję gry. Nie oczekujmy tutaj cudów, że nagle zrobią fabularnie coś pokroju wiedźmina. Pomijając już fakt, że twórca sam zaznaczył, że niektórych rzeczy nawet do premiery nie zdradzi. Nie oceniam modyfikacji/addona po jego zapowiedzi w wersji alpha. I nie ocenię go do puki sam nie zagram i go nie przejdę. Jak na razie polecam śledzić projekt i patrzeć jak się rozwija, a nie buldupić o to że nie ma ciekawego kontentu. Oni nadal te modyfikację rozwijają i polepszają, przy czym wszystkiego nie pokazują. No wyobraź sobie, że twórca pokazuje cały gameplay z gry/moda/addona który pokazuje WSZYSTKO co może zaoferować gra/modyfikacja przed premierą. Przecież to sensu by nie miało. Dlatego twórca nie pokazuje swoich najlepszych asów w rękawie. Przy czym nie można zapominać że to jest ADDON ROZSZERZAJĄCY PODSTAWKĘ, a nie jakiś wielki rozbudowany mod który z podstawowym Gothicem ma tyle wspólnego co sam silnik.
Tak na prawdę się czepiacie o to że to kolejny nudny addon poszerzający podstawową grę... no to jak nie chcecie grac w addony to czekajcie sobie na inne modyfikacje. Wypowiedzieć się możecie, ale czy ta wypowiedź dla twórców będzie miała jakikolwiek sens? jedyne co zauważyłem dla osób które zarzucają że to kolejny addon do g2 to to że jest to addon... Wiadomo że ER nie jest dla wszystkich - i nigdy nie będzie. Jak chcecie czegoś co jest dla wszystkich pograjcie sobie w GTA V lub znajdźcie coś dla siebie, co wam przypasuje i grajcie w co wam się podoba, a nie piszecie komentarze "chujowa bo mało ciekawego kontentu i wgl to addon więc nie zagram" w momencie w którym nawet modyfikacją się nie zainteresują i nie postarają się dowiedzieć czegoś na ten temat, a do puki się tego nie zrobi - nie wypowiadać się. A przynajmniej nie przyjmować danego stanowiska. Bo modyfikacja nie jest nawet w fazie beta który nie został jeszcze udostępniony a wy oceniacie już ją jakby to był pełnoprawny produkt w pełny spatchowany i skończony który ogrywaliście przynajmniej kilkadziesiąt godzin. Może kończąc już wypowiedź powiem tylko tyle, nie ma co się denerwować, ani ekscytować, bo modyfikacja jest w fazie prac w wersji alpha, nie jest w 100% rozwinięta i nawet nie możemy w nią zagrać. Skąd pewność że projekt nie zostanie anulowany? albo skąd wiecie że mod będzie nudny sądząc po paru screenach i nagraniach?
Ja osobiście widzę duży potencjał w tej modyfikacji, ale jest nie dopracowana, modele niektórych zbroi wyglądają jakby po prostu były połączeniem dwóch pancerzy i ze zmieniona teksturą. Niektóre rozwiązania są moim zdaniem nie trafione typu mikstura akrobatyki czy mikstura po wypiciu której nasz miecz się podpala i zadaje obrażenia od ognia, już więcej sensu byłoby w wkładaniu kamieni do mieczy które się z czasem psują... czy też pomysł żeby z trofeum królowej pełzaczy można było zrobić ulepszoną wersję zbroi z pancerzy pełzaczy. Ja bym to rozwiązał w taki sposób: Zamiast robić zupełnie coś oddzielnego - po prostu damy ją komuś do ulepszenia np.: Wilkowi który w pierwszej części dla nas taką sporządził i powiedzmy że się jako tako na tym zna. I np.: Gdyby można było pozyskać jakiś śluz który po stwardnieniu by sprawiał że płytki staja się twardsze i się mocniej trzymają siebie. Zbroja wtedy nie byłaby pewnie jakimś cudeńkiem dużo lepszym od podstawowej wersji, ale na pewno byłaby lepsza. Kolejna rzecz to sprawa z Myśliwymi - okej, fajnie niech sobie będą, ale coś mi ewidentnie nie pasuje w tym żeby myśliwi mieli nagle zmienić się w Łowców Orków... Czekam na jakieś ciekawe i logiczne wyjaśnienie tego jak, po co i dlaczego... Pomniejsze sprawy są np.: ze zbroją strażnika w kolczudze czy ciężki pancerz strażnika... ( już o rycerzach nie wspomnę... ) Wszystkie te projekty są dla mnie skazane na śmierć i wgl się nie nadają... Już prędzej wolałbym żeby zostały oryginalne pancerze. (Ale jak mówiłem wcześniej - instalator z możliwością wyboru co chcemy zmienić mógłby być dobra opcją, bo osobiście uważam, że jeśli już coś zmieniać w gothicu, to nie ruszać tego co już jest.). I wgl co to jest za pomysł z zużytą zbroją paladyna? Prosiłbym o jakieś logiczne wyjaśnienie istnienia tej zbroi. Zbroja po jakimś czasie po prostu będzie się zużywać? Przez co będzie tracić na statystykach i będziemy musieli brać nową? Czy to po prostu zabieg stylistyczny? No i ostatnia sprawa hud, okno menu, doświadczenie itp. Nie można by tego jakoś zrobić w taki sposób by z poziomu gry dało się ustawiać to jak się chce? Bo wiele osób na prawdę wolałoby żeby to wszystko zostało oryginalne, a nie zmieniać każdy szczegół pod modyfikacje by to pokazać jaka to ona jest inna... bo nie jest. Wchodzisz do gry, grasz przynajmniej 2h(dojście do miasta - tyle zazwyczaj mi zajmowało dotarcie do tego przeklętego Khorinis) i prawdopodobnie po za zmianą terenu nic możesz nie zobaczyć... Bo nie sądzę, że gra będzie aż tak różna by początek gry się różnił... przecież to tylko addon, a nie całkowicie nowa gra tylko na silniku gry.
Wgl sprawa z całkowicie przebudowywaniem gry pod własną historię zalicza się jako mod? To jest tylko wykorzystanie silnika i mechanik w nim się znajdujących by przedstawić swoją historię, a używają nazwy "Gothic" w tytule by była ona kojarzona z tym tytułem, gdzie z tytułem jak mówiłem wcześniej mają tyle wspólnego co sam silnik graficzny mechaniki i przedmioty, a czasem postacie, ale jest to kompletnie inne uniwersum i kompletnie inna historia, więc jakim prawem w tytule znajdujemy nazwę gothic? skoro jest to tylko wykorzystanie silnika do własnych celów? Są też modyfikacje które korzystają ze świata, ba nawet z tej samej historii świata przedstawionego, wykorzystują te same postacie, ale pokazują zupełnie inną historię. Coś takiego spokojnie można nazwać spin-offem i w tym przypadku jest tu uzasadniony przypadek dodania "gothic" w tytule, ale nie w światach wykreowanych od zera, z własna historią. Oczywiście najbardziej szanuje modyfikacje które pokazują coś własnego, a nie starają się naprawić na prawdę dobra i dopracowaną grę jaką jest Gothic 2 Noc Kruka(tak jak z G1 można polenizować że jest gra nie dokończoną, to nie można tego powiedzieć o G2NK, ponieważ mimo nacisku JoWood, mimo zmiany niektórych rzeczy i braku implementacji paru rzeczy jakie by na pewno urozmaiciły tą grę, to nadal historia jest na wysokim poziomie i ejest moim zdaniem nawet dużo lepsza od G1, jeśli chodzi o dopracowanie(już pomijając tragicznego na premierę Gothica 3)).
Kończąc mój wywód który jest trochę bez sensu bo odchodzi od tematu głównego, powiem tyle: Wyluzujcie się ludzie i czekajcie na premierę. Nawet jak nie chcecie teraz grać w to. No a dla tych dla których addony nie interesują mam tylko jedno do powiedzenia: Pocałuj mnie w dupę i wypad z baru, bo skoro przychodzicie tutaj nie dla tego co ten bar oferuje a przyszliście narzekać "o boże kolejny taki sam bar widziałem takich masę" to lepiej żebyście stąd wyszli zanim się na was rzucą fani tego baru i osobiście wam skopią tyłki. Ja rozumiem jakąś konstruktywną krytykę, ale samo stwierdzenie że chujowe bo to addon to chyba lekka przesada prawda?
No i w sumie zapomniałem powiedzieć, że oni z tego nie zarabiają... jedyne co mogą stracić to czas, pieniądze i wysiłek. Bo na dłuższą metę to im się kompletnie nie opłaca, ale za to przynajmniej się czegoś nauczą, będą mieli wspomnienia i poznali wielu ludzi o podobnych zainteresowaniach. Dlatego wspieram ten projekt całym sercem, bo widać że wkładają dużo wysiłku w to by ten projekt był jak najlepszy(z różnym rezultatem, ale mam nadzieje, że pójdzie to w lepszą niż gorszą stronę), a kto wie, może w przyszłości zaczną tworzyć własne gry które będziemy kupować? Zawsze jest warto wspierać młodych twórców którzy chcą włożyć dużo wysiłku w to co robią. Czekam na premierę, śledzę na bieżąco(w sumie od dziś(xd), ale modyfikacja mnie zaintrygowała bo co można wprowadzić takiego czego twórcy nie wprowadzili do tak fenomenalnej gry), i na pewno obczaję z czym się to je.
O ja pierdole! ale mi wyszła z tego epopeja! Przepraszam kogoś kto będzie to czytał!