Jak przypisać teksturę danemu modelowi? 1467 4

O temacie

Autor edixd

Zaczęty 14.10.2016 roku

Wyświetleń 1467

Odpowiedzi 4

edixd

edixd

Użytkownicy
posty37
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam. Dla kogoś obeznanego w temacie to pytanie może się okazać głupie, ale jakby co to jestem kompletnym amatorem, a nawet mniej niż amatorem, bo w Blenderze nie umiem prawie nic. Podobny temat już był na tym forum, ale nie znalazłem rozwiązania. Otóż...

Znalazłem na WoGu bardzo fajną czapkę, konkretnie cylinder:
http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=1067&cat=7&page=1&order=0

Model jest serio bardzo ładny, ale problem w tym, że autor nie umieścił tam tekstury, więc w Gothicu ten cylinder wygląda jak typowy przedmiot bez tekstury, czyli taki szary i brudny.
http://imgur.com/a/YEDNs

Zależy mi jedynie na tym, aby cylinder był po prostu czarny. Odpaliłem ten model w Blenderze i zabarwiłem go na czarno i mimo iż w Blenderze jest czarny to w Gothicu dalej szary. Kolega tłumaczył mi, że i tak muszę mieć plik .tga, ale problem w tym, że nie mam pojęcia jak taki zdobyć. Zabarwiłem w Blenderze, wyeksportowałem jako .3ds, ale jak mam wyeksportować .tga przypisane do tego modelu? Tak aby po wrzuceniu do Textures/Items już mieć w grze ten czarny cylinder.
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Musisz zrobić czarną texturę w gimpie lub innym programie graficznym (gimp bez problemu eksportuje do tga.), nałożyć ją na model a później ją wrzucić do textures.
 

gothic1210
  • Gość
Możesz otworzyć w spacerze mesh i tam w oknie materiału znajdziesz nazwę tekstury. Zrób zwykłą czarną teksturę, nazwij ją tak jak tam i gotowe.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
2 najlepsze moim zdaniem programy do szybkiego zapisywania tekstur jako .tga to Paint.NET i Gimp.
Teksture umieszczasz w folderze textures w Gothicu, nie ważnie gdzie. Jeśli przypisałeś ją modelu w blenderze to powinieneś zobaczyć efekty w grze. Jeśli edytujesz tą samą teksture to musisz usunąć starą skonwertowaną na .tex w filderze compiled by móc zobaczyć nową w grze
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
To według mnie jest świetny program do konwertowania obrazów. Nie testowałem wszystkiego tylko:
DDS , PNG, JPG, TGA.
Tekstury z suffixem -C oznaczają tekstury skompilowane które gothic czyta. Dlatego gdy np. odpalisz model z nową teksturą gra się na chwilę zwiesza. Są one składowane w _compiled jak mówi Lobos.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry