[G1] Animacja wyciągniętej broni z Gothic 2 7749 8

O temacie

Autor misiek001

Zaczęty 15.09.2016 roku

Wyświetleń 7749

Odpowiedzi 8

misiek001

misiek001

Użytkownicy
posty13
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cześć, mam następujący drobny w sumie problem: Postanowiłem przenieść animacje walki z G2 do G1. Po paru problemach udało mi się przenieść animacje z pliku humans.msb i humans1hst1(reszty nie robiłem bo to analogiczne) do Gothica 1(pozwoliem skompilować grze). Wszystko pięknie działa(szczególnie blokowanie!), poza jednym przypadkiem: wszystkie animacje dla walki bronią jednoręczną dla nowicjusza są takie jak z Gothic 2, poza animacją stania w gotowości bojowej. Wtedy postać trzyma miecz dwoma rękami(jak w zwykłym Gothicu). Analiza humans.mds pozwoliła mi stwierdzić, że animacja "stania" to "s_1hrun", która znajduje się w pliku HUM_AMB_1HRUNT0_A01.ASC. Jednakże, kiedy dekompilowałem pliki z G2, tego pliku nigdzie nie było(był tylko HUM_AMB_2HRUNT1_M01). Dekompilowałem plik humans.msb zarówno z GMDK 2 jak i nawet czystego vdfs'a, i nigdy się ten plik nie pojawiał. Mimo tego Gothic kompiluje mi mój folder asc_humans, co jest dziwne bo jak innego pliku brakowało to mi się wywalał. Czy ktoś wie, czy ta animacja jest zadeklarowana w innym miejscu, albo czy komuś się poprawnie dekompiluje plik humans.mdh z Gothic 2 i ma brakujący plik?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Ciekawe, tez nie mogę znaleźć. Zrób własną animacje o tej nazwie. Do jej stworzenia użyj animacji wyciągania broni, która powinna zakończyć się własnie w takiej pozicji
 


misiek001

misiek001

Użytkownicy
posty13
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ok. Obejrzę jak wygląda analogiczna animacja dla broni dwuręcznej i będę działał. Nigdy nie robiłem jeszcze animacji, ale jakoś to ogarnę. Tylko ciągle mnie zastanawia brak tego pliku. Może to GothicSourcer coś odwala? I jeszce bardziej mnie dziwi że Gothic to kompiluje.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Szkoda życia na analizowanie tego.
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
gdy działałem odwrotnie znaczy się przenosiłem pliki z g1 do g2 też miałem podobne problemy wtedy analizowałem poszczególne pliki i widziałem że np(to tylko przykład z głowy) animacja z w bardzo podobną nazwą jest mało użyta ale kończyła się na A to zmieniałem na M itd

Oo btw nie wiem skąd mam ten plik ale: https://megawrzuta.pl/download/f5b7b8c2a07a1074c66dd96b6981c0ce.html

Nie powinien to być orginał z g1 ponieważ mam go w plikach jednego z folderów z g2 do których nic z g1 nie wrzucałem xd podczas jakichś innych kombinacji musiałem to jakoś wydobyć(chyba że jednak gra kiedyś tego odemnie chciała i nie pamiętam ale wziąłem z g1)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

misiek001

misiek001

Użytkownicy
posty13
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ta animacja jest jednak z G1, ale dzięki. Pobawię się w 3dMaxie i stworzę nową animację :)
 

Pork

Pork

Użytkownicy
posty2
Propsy1
  • Użytkownicy
Wiem że już rok minął, ale miałem ten sam problem i trafiłem na ten temat. Rozwiązałem ten problem więc postanowiłem się podzielić rozwiązaniem dla potomnych :D

Cytuj
ani         ("s_1hRun"               1   "s_1hRun"      0.1 0.1 MI   "Hum_Amb_1hRunT0_A01.asc"   F   1   50   FPS:10)
Tu mamy linijkę z kodu Humans.msb z G2 z niedekompilowalną animacją. Wpisujemy ją sobie do naszego kodu, po czym bierzemy jakiś inny plik asc ja użyłem animacji stania z 1H_ST1 z G1 i zmieniamy mu nazwę na "Hum_Amb_1hRunT0_A01.asc" i kompilujemy. Następnie bierzemy skompilowaną animację z G2 ("HUMANS-S_1HRUN.MAN" ) zmieniamy jej nazwę na taką która wygenerowała się nam po kompilacji naszego pliku msb (u mnie HUMANS_1HST1-S_1HRUN.MAN) podmieniamy. Pakujemy do paczki i gotowe.  :D

https://imgur.com/a/PZR4V

 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Animacja wyciągniętej broni z Gothic 2
Okazało się, że niektóre pliki .MAN są złe, przez co animacje mają błędną nazwę, albo nie są wcale eksportowane Gothic Sourcerem ;) Niech służy potomnym.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty23
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Animacja wyciągniętej broni z Gothic 2
Okazało się, że niektóre pliki .MAN są złe, przez co animacje mają błędną nazwę, albo nie są wcale eksportowane Gothic Sourcerem ;) Niech służy potomnym.

Nie o tej animacji mowa w temacie. Chodzi o HUM_AMB_1HRUNT0_A01.ASC. Nie można jej zdekompilować, bo nie jest używana w G2. Jej poprawna nazwa to HUM_AMB_1HRUNT0_M01.

Animacja wyciągniętej broni jednoręcznej z Gothic 2

By można było ją skompilować, trzeba również poprawić nazwę w HUMANS.MDS.

 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry