Zestaw nowych animacji do Gothic 1 / Gothic 2 - prośba o sprawdzenie w grze 27989 105

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 7.07.2016 roku

Wyświetleń 27989

Odpowiedzi 105

Morqus75

Morqus75

Użytkownicy
posty4
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
To są animacje z Mixamo...
To jednak nie zmienia faktu, że on nie stworzył tych animacji własnoręcznie tylko udostępnia czyjąś pracę. To nie jest ładne i warto by było na wstępnie wspomnieć że są to animacje z Mixamo.

Przeczytaj uważnie pierwszy post, napisał źródło.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Panowie nie chcę psuć zabawy ale te animacje nie są wykonane przez Zagłobę. Ogólnie to ja tam nie mam nic przeciwko udostępnianiu ich ale trochę tak nieładnie zasługiwać sobie czyjąś pracę.  :pokerface:

LOL... Boli Cie to, prawda ?  :facepalm:

Niestety twój tok myślenia kumuluje się wokół tak przyziemnych rzeczy jak "łapki", "proprsy", "kudosy", szacunek ludzi ulicy sezamkowej, czy podobnych rzeczy i nie ogarnia prostego faktu, że można PO PROSTU chcieć bezinteresownie pomóc społeczności, aby trochę usprawnić gameplayowo klasyka jakim jest gothic. Na tym polega istota społeczności modderskich, czyż nie ? Ty pomagasz mi, ja pomagam Tobie.

Mogę zaryzykować stwierdzenie, że jako pierwszy wykonałem ręcznie narzędzie, które pozwala na szybkie przeniesienie dowolnej animacji z platformy mixamo.com na szkielet gothica - było to cholernie trudne i bez mojej dogłębnej znajomości zarówno Mixamo jak i Unreal Engine cały proces nie udałby się. Poświęciłem 2 dni żmudnej pracy na wymyślenie i dopracowanie ( działa już praktycznie bezproblemowo ) metody przenoszenia animacji z mixamo do gothica. Wszystko to wykonałem BEZinteresownie i mam gdzieś otrzymane propsy czy inne wirtualne pochwały - rodziny nimi nie wykarmie - i nie można tego rozważać w kategorii zysków.

Halk - zawsze mogłeś zrobić to pierwszy, ale niestety to nie takie proste jak Ci się wydaje :) , więc po prostu sobie daruj, no offence.

I mała rada na przyszłość; na drugi raz warto przeczytać temat dogłębnie zanim zacznie się komuś coś zarzucać, inaczej można wyjść na głupka :) 

Pozdrawiam
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
No ale trzeba jakoś przenieść te animacje na szkielet Gothica :/
Więc trochę czasu to zajmuje. (Nie wiem ile dokładnie bo nie jestem od tego specem :/
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
No i dokładnie - każdorazowo muszę poświęcić ok. 7-10 minut na przeniesienie każdej animacji na szkielet Gothica :)

Najistotniejsze jest to, że dostęp do bazy animacji ( ok 700 animacji ) dla Gothic teraz stoi otworem.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
@Zagłoba Ogóle, wiem dlaczego animacje chodzenia się odgrywają ale stoją w miejscu.
Jedna kość się nie rusza, dokładnie ta. W animacjach @Arcykules zauważyłem że ona się rusza wraz z szkieletem.
Także sprawdziłem animacje z normalnego Gothica i także ona się rusza wraz z szkieletem. Więc czy dasz radę przerobić jakoś żeby ta kość się ruszała wraz z szkieletem?
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Przecież w 3ds maxie animacja odtwarza się prawidłowo i postać też się rusza, więc w czym problem ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
w 3DS Maxie jest ok, no ale prawdopodobnie ta kość oznacza pozycję postaci, więc Gothic wykrywa że postać stoi w miejscu ale odgrywa animacje
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Tej kości nie dało się zretargetować, ale spróbuje jeszcze raz.

Może niech Arcykules wyjaśni jak sprawił żeby ona się ruszała w jego animacjach ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Arcykules

Arcykules

Użytkownicy
posty33
Propsy4
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przesuwałem kość Bip01, bo wszystkie inne są do niej podpięte.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hej Zagłoba,  Nie pracowałeś nad swoim projektem gry RPG?
 

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
Tak wygląda animacja stania z pochodnią :D
 

Arcykules

Arcykules

Użytkownicy
posty33
Propsy4
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=U2tli8M8myE
Stanie w miejscu :D
Download: https://www.dropbox.com/s/eznyxrhgzvlabsd/Desktop.zip?dl=0

Post połączony: 2016-07-13, 14:37
Właśnie, nie wiem dlaczego jest taki przeskok między animacją stania, a obracania się.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Teraz wygląda elegancko, może przeskok jest temu, że źle wpisałeś klatki w MDS.
 

Arcykules

Arcykules

Użytkownicy
posty33
Propsy4
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Draks, obracanie się i stanie w miejscu to inne animacje, tutaj klatki nic nie zmienią.
Daję skumulowaną paczkę animacji - Umieranie, stanie, chodzenie, bieganie, sprint
https://www.youtube.com/watch?v=cC6GvW3gwUo
- Podgląd (nie ma tylko umierania)
https://www.dropbox.com/s/lttvcj01nvbjeuh/Paczka%20animacji%20v1.zip?dl=0 - Download
Jak ktoś ma już jakieś animacje wrzucone, to sobie wrzućcie tylko te co nie macie :D
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Bieganie wygląda ładnie ( chociaż musiałbym poprawić rotacje kości barków bo nadal są deczko za szeroko ), sprint super, chociaż dla sprintu z wyciągniętą bronią przydałoby się dać nową animkę, bądź skopiować nową i zmienić w niej rotacje nadgarstka. Nie do końca podoba mi się animacja stania - poprawie dotychczasową lub znajdę nową.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
@Zagłoba Przy animacji sprintu polecam dodać animacje ruchu głowy bo troszkę to dziwnie wygląda, taki brak animacji xD
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Jak na razie to udało mi się sprawić, że root bone ( BIP_01 w szkielecie Gothica ) porusza się razem z animacją, ale doszły pewne nowe błędy - więc działam.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Arcykules

Arcykules

Użytkownicy
posty33
Propsy4
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Zagłoba jeśli w animacji Bip01 stoi w miejscu, a animacja i tak się rusza, to animowany jest Bip01 Pelvis
 

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
Tak więc wrzucam animacje z pochodnią :) Wszystko pięknie i nie widać skoku :) Tylko nie ustawiłem animacji stania na trybie walk więc Bezio trzymał rękę w górę :p @Zagłoba nie trzeba robić animacji chodzenia do tyłu ponieważ Gothic samo już wie, co zrobić :p
Także pomagał mi @Arcykules
https://www.youtube.com/watch?v=HAeSvE7jk4g
 

Arcykules

Arcykules

Użytkownicy
posty33
Propsy4
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przydałoby się też @Zagłoba , żebyś do animacji ruszających się dodał rozpoczęcie ruchu i zakończenie. Możesz dodać do istniejącej animacji albo utworzyć 2 nowe: start i zakończenie. A co do animacji z pochodnią, to już Bezi trzyma pochodnię do góry :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry