Grafika komputerowa > Game Art

produkcja assetów

(1/2) > >>

Kazzmir:
macie pojęcie, jak to wygląda od strony finansowej? czas produkcji jakiejś paczki, ile ludzi robi, ile zarabiają netto?
wysokość sprzedaży na unity store i innych?

piszę sobie analizę swot takiego przedsięwzięcia i interesuje mnie jak bardzo opłacalne może być taka firma. sam nie planuję, pomagam napisać biznes plan na zaliczenie znajomej.

Jedairusz:
Zależy jaka paczka :)
Przy tym, przy czym pracowałem wydaje mi się, że porządna paczka to 2-3 miesiące, 2 ludzi minimum, no tak z 15k zł trzeba by dać grafikom. Jakie zarobki - mi ciężko powiedzieć.
Post połączony: 2016-03-21, 14:43Ale to lepiej próbować popytać czołowych twórców z unity asset store czy ue marketplace. Może ktoś będzie skłonny do podzielenia się wiedzą ;)

Kazzmir:

--- Cytat: Jedairusz w 2016-03-21, 14:42 ---Jakie zarobki - mi ciężko powiedzieć.

--- Koniec cytatu ---

potrafisz sprawdzić jaka jest ściągalność tego co wyprodukowałeś?

Jedairusz:
Ja tylko pracowałem dla kogoś, niestety ciężko powiedzieć ile ktoś na tym zarabia. Sam planuję wydać na próbę małą rzecz (paczka tekstur), ale w związku z tym, że mam inne roboty przerwałem pracę nad tym. Jesli chodzi o unity asset store to nie ma dostępu do statystyk sprzedaży dla zwykłego usera

Kazzmir:
jedyne statystyki które znalazłem

models   7618
animations   139
applications   21
audio   1131
complete projects   601
editor extenstions   1217
particle systems   320
scripting   1924
services   11
shaderrs   290
textures and materials   1988
Total Number of assets   15260
   
Number of Downloads per year   7,200,000
Average Number of Downloads per month   600000
   
Average downloads per item per year   471.8217562
Average downloads per item per month   39.31847969
Average downloads per day per asset   1.31061599
Total Average downloads per day    20000





NOVEMBER 4, 2014

--- Cytuj ---A lot can happen in 4 years, and, as far as the Unity Asset Store is concerned, it certainly has. Asset Store growth has outstripped even that of the Unity Engine itself to become a marketplace where almost 1 million developers source the assets they need to make their games.

In fact, the Asset Store was a rip roaring success pretty much from the get go. Within three months of launch in 2010 there were already 10,000 Asset Store users, and the top-selling asset in the store’s first quarter made Brady Wright over $15,000. Today, top sellers make in excess of $30,000 a month.

Caitlyn’s been running the Asset Store since it started, and she’s understandably stoked: “The Unity Asset Store has made a gigantic difference – something we’re incredibly proud of!   Back before we had the Asset Store, we saw indies began sharing their work with one another on the forum – code, models, tools… The Asset Store began as a little experiment to formalize that… to give it a better place than the community forum or wiki page, and to give folks an opportunity to make some money at the same time.”

“Since then, four years later, it’s become a huge shift in the way games and interactive media are made, giving anyone access to some of the best content created by the most talented game artists, programmers, sound designers and creative professionals out there.”

“People tell us constantly that the Asset Store is the most important factor in getting their games done on-time without going over budget. Meanwhile, the pool of ingenious and talented Asset Store content publishers out there who enjoy a liberating new means for making a better, more lucrative living outside of the studio production rat-race is growing at a huge rate.  It’s crazy, how cool this is!”

We love the fact that the Unity Asset Store has been a force to change the gaming industry. Indeed, as a rough and ready estimate, it improves industry productivity to the tune of $1.4 billion dollars a year. Wow!
--- Koniec cytatu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej