Witam ! Jako że kilka razy spotkałem się już z problemem braku znajomości VDFSa , więc postanowiłem zrobić ten poradnik akurat tu posłużę się przykładem zbroi, nie ma co przedłużać zaczynamy
Przypominam jednak, iż chcąc wrzucić obcą pracę do modyfikacji przydało by się zapytać twórców o zdanie a nie wrzucać na pałę bo mogę. Osobiście korzystam z VDFSa tylko w celach osobistych, lubię mieć nawrzucane w Gothicu.
Potrzebne programy
-Gothic 2 Noc Kruka
-Gothic 2 MDK
-Modyfikacja/plik modvdf
Startujemy ! Pod ostrzał weźmy sobie zbroję Abuyin z modyfikacji Requiem
1) Na początku odpalamy naszą modyfikację z której chcemy wyciągnąć pancerz, znajdujemy npc który ją posiada chyba że znamy kod tak czy siak musimy zbroję wyrzucić na ziemię, mieć ją podświetloną i użyć na niej komendy "Edit Focus"
2) Teraz musimy sprawdzić jaką nazwę ma model w plikach modyfikacji w tym celu odczytujemy nazwę z linijki "VISUAL_CHANGE" warto zapisać gdzieś tą nazwę
3) Wszystko mamy odpalamy VDFS. Ścieżka to Gothic II/_work/Tools/VDFS
4) W miejscu podpisanym "Filename" szukamy pliku .vdf naszej modyfikacji zazwyczaj znajduje się w Gothic II/Data
5) W przypadku modyfikacji Requiem pliki modyfikacji zostały podzielone na 3 mniejsze, nam będą potrzebne pliki "mod" i "textures", ale spokojnie większość modyfikacji spakowanych jest w 1 plik
6) Ścieżkę gdzie będziemy chcieli zachować materiały wybieramy w opcji "Root path"
7) Kiedy już materiały modyfikacji zostaną ukazane szukamy wypatrzonego modelu. W lewym okienku wybieramy folder "Anims" a w nim "_compiled"
8) w okienku po prawej szukamy nazwy naszego modelu po czym zaznaczamy go i wciskamy "Extract Selected". Warto wcześniej założyć sobie nowy folder oraz mieć zaznaczoną opcję "With patch" dzięki czemu będziemy mieli większy porządek
9) Teraz tekstury. Tym razem wybieramy folder "Textures" a później "_compiled" nie znam żadnego lepszego sposobu
więc zaznaczamy wszystko, wyciągamy po czym podmieniamy w Gothicu w tym samym folderze tylko polecam wrzucając w razie konfliktów wcisnąć nie zamieniaj, osobiście załatwiłem sobie tak Fonty a Ruski w okienkach z wypowiadanymi kwestiami i niemiecki podczas wyboru kwestii no czuje się jak pod zaborami.
Teraz kilka uwag:
1) Model wypakowujemy w rozszerzeniu .MDM które niczym się nie różni od .ASC w skrypcie nawet możemy zostawić rozszerzenie .ASC Gothic zajarzy
2) Tekstura jest w formacie .TEX co też nie jest problemem
3) Jest to poradnik do GII kilka razy już próbowałem wypakowywać modele z modyfikacji GI, niestety program uznał że tak nie może być i nie czytał modelu.
No i gotowe wystarczy teraz wykonać skryp, tekstury wrzucić to folderu z teksturami, model wrzucić do asc_bodies/armor i wszystko powinno hulać