Pogrzebałem w google i trochę zacząłem ogarniać te skrypty, bo na tej stronie niestety za wiele to się nie dowiedziałem...
Czytam że wiele osób narzeka na poziom trudności, tego moda i dodam że mnie też to wkoorviało, bo nie mam już tylu lat gdy grałem w G1 i G2 zaraz po premierze z zacięciem godnym pięcioboisty, człowiek się starzeje i chce po prostu sobie pograć, dlatego też rozumiem że część z ludzi jest zawiedziona ogólna trudnością moda
Jak ktoś chce łatwiejszego L'hiver wersje 0.9.3 to mogę dać link
ZMIANY
***********
- Na start 125 życia
- Minimalne obrażenia od NPC to teraz 12, a nie aż 25 jak w standardowym LH, przy czym w oryginalnym gothic było to 5, te 12 minimum dmg znacząco ułatwia grę w okolicach 2-3 aktu nie bedzie już sytuacji że 3 wilki albo 3 gobliny stanowia grupe trudną do pokonania przy ogólnej odporności bohatera na obrażenia cięte/obuchy np 80, przy czym takie walki nadal stanowią większe wyzwanie niż w standardowym G2NK gdzie na 40 poziomie można było iść zaparzyć herbatę zostawiając Beziego przy tzech czarnych goblinach : )
- Przerobiony model głowy bohatera. Bez kucyka, ciemniejsze włosy i blizny po finałowych zajściach w trakcie przygód w Gothic 1, twarz została z G 2 oryginalna, bo ta alternatywna przypomina mi geja.
- Model ogólnej grubości ciała zmieniony z domyślnego 0 na 1, powód przy większości postaci bezi sylwetkowo wyglądał jak chuchro, teraz jest w sam raz.
- Bohater ma na wstępnie pewne przedmioty [miecz Krwiopuszcz i Wzmocniony pancerz cienia, który zaimplementowałem], poprawione umiejętności.
- Bohater w zaczyna na 2 poziomie, z życiem 125, a nie jak w LH 100, wiąże się to z małą premią życia co level, bo w LH jest tylko 5, a nie 12 jak w G2NK, mogłem niby dać te 12 życia co lvl, ale zamiast tego obniżyłem próg minimum dmg jak wcześciej wspomniałem, co znacząco ułatwia walkę ze słabszymi grupkami przeciwników
- Zaimplementowałem dodatkową teksture ciała bohatera - z gołą klatą, nie różni się ona wiele od standardowej gołej, poza licznymi bliznami.
- Dodałem szkielety strażników o nazwie "Cichy strażnik Xardasa" w wieży Xardasa" - coś w stylu Returninga
- W jaskini koło Lestera został dodany miniboss, jest to ożywieniec w zbroi Magnata ze starej kolonii z dośc dużą ilością HP i mieszkiem 100 monet.
- Zmienione statystyki niektórych NPC, np Goblin Wojownik jest teraz trochę trudniejszy od goblina szkieleta i walczy tępym mieczem dwuręcznym.
- Przywrócone levele z G2NK zielonym goblinom, szkieletom goblinom, młodym goblinom i czarnym goblinom, sam level ma jedynie wpływ na ptk doświadczenia za zabicie.
- Z ważniejszych postaci pozmieniałem trochę pancerzy, dla większej różnorodności NPC, są to nowe odrębne pancerze z własnymi statystykami i nie zastępują żadnych już istniejących [kody na nie są w changelog]
- Różne drobne zmiany
Kruk - Pancerz Gomeza, bo zbroja Kruka była brzydka moim zdaniem, a Kruk w końcu był magnatem tak więc niech go przypomina
Thorus - nowa zbroja Thorusa z własnymi statystykami, ten sam model ale lepsze i ładniejsze tekstury
Gorn - Pancerz o nazwie "Lwie Serce" [dopóki nie stanie się łowcą smoków]
Khaled - Pancerz o nazwie "Lwie Serce"
Sentenza - Pancerz Sentenzy
Arlik - Zbroja gwardzisty królewskiego z G1, taka sama jak mieli ci strażnicy, gdy sędzia skazywał bezimiennego
Biff - Zbroja gwardzisty królewskiego z G1, ------------------------------||----------------------------------
Mario - Ciemny pancerz wzorowany na modelu lekkiej zbroi łowców smoków
Bandyci - Kilku elitarnych bandytów ma ciemny pancerz
Garond - Magiczny Pancerz
Ingmar - Pancerz Templariusza
Nie robiłem tu nic z myślą o tworzeniu jakiejś modyfikacji do LH, po prostu pozmieniałem parę rzeczy żeby mi się lepiej grało wojownikiem.
WAŻNE jak ktoś preferuje np maga czy coś, to mogę zmienić statystyki na start itp na takie jakie ktoś chce... bo to jest zaledwie chwila roboty, a każdy ma inne preferencje odnośnie gry. Dlatego też nie podaje teraz linku, bo w obecnym momencie mam postać na start ukierunkowana pod swoje "widzi mi się".
Z drugiej strony można sobie statystyki beziego konsolą kodów ustawić, choć ja wole mieć już na start wszystko po swojemu.
Napisałem ten post dlatego że jako fan Gothica czytając ten temat widzę że sporo osób irytuje poziom trudności LH, a nie każdemu chce się podchodzić do grupki goblinów na 10 poziomie po kilka razy


Kilka blizn dodanych w Gimpie i jedna z kilku nowych zbroi, bazująca na modelu średniej najemnika - Ciężki pancerz cienia.