Pillars of Eternity 19023 73

O temacie

Autor shergar

Zaczęty 6.04.2015 roku

Wyświetleń 19023

Odpowiedzi 73

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Pykam sobie właśnie w PoE i gra bardzo przypadła mi do gustu (bugi na szczęście szybko poprawiają). Tylko jedna rzecz bardzo rzuca się w oczy - niezagospodarowany świat. Jest pełno niewykorzystanych BNów, w mieście jest też mega pusto. Przejrzałem pliki i w sumie grę powinno się dość łatwo modować, ale przydałby się do tego jakiś konkretny edytor bo ręczne babranie się z plikami tekstowymi trochę za dużo czasu zabiera.

Ma ktoś z Was doświadczenie z Unity? Chodzi mi o toole, które można wykorzystać w PoE. Assety rozpakować i spakować umiem, ale brakuje mi jakiegoś edytora do modyfikacji map i tworzenia story.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6468
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Sawicki, wystąp.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Meat, wystąp. 
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Do modyfikacji map używa się samego edytora Unity, chyba że zrobili całkiem własny pod system.
W każdym razie ja mam sporo doświadczenia z tym silnikiem, robię pod niego pracę dyplomową :D
W PoE bardzo chcę zagrać tylko za nic nie mam czasu.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ja się zastanawiam nad kupnem. Myślałem też o Wiedźminie, ale chcę kupić coś w co będę mógł zagrać w ludzkim terminie. :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
@Avallach
A do modyfikacji i tworzenia nowych zadań jest jakiś edytor w unity? Z tego co widzę są 2 rodzaje plików:
- tablica ze stringami tekstowymi
- plik z funkcjami wywołującymi określone kwestie z tablicy
Jakby robić to ręcznie to byłaby trochę masakra.

Żeby silnik widział zmiany w skryptach trzeba je kompilować?
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wszystko zależy od tego z czego korzysta PoT. Jeśli z tego systemu map i skryptów który jest częścią silnika, a nie jakiegoś własnego (bo widziałem i takie gry na Unity) to tak, trzeba przekompilować.
W Unity jest edytor map i tylko tyle. Skrypty to tak naprawdę po prostu kod C# kompilowany do biblioteki .dll która jest potem używana przez silnik. Jeśli autorzy gry mieli jakiś dodatkowy edytor zadań, to nie będący częścią silnika. Musiałbyś mi pokazać jak to wygląda, być może łatwo byłoby taki napisać - chociaż na 99% albo sami go udostępnią, albo napisze go kto inny.

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Dlaczego nie można dodawać załączników?

Link do 2 plików:
- jeden to tablica
- drugi wywołuje jej elementy

Otwórz np++.

Wygląda dość prosto, ale bez edytora ręczne pisanie to trochę lipa. No i później pewnie trzeba jeszcze skompilować.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Sawicki, wystąp.
Jestem! A następnym razem użyj @Sawik bo temat znalazłem przypadkiem.

Source code który my wprowadzamy jest mniej więcej tak zabezpieczony jak plik .txt, chyba że użyjemy obfuscatora, a i to nie daje stu procentowej gwarancji protekcji. Szybkie zapytanie do googla dostarczyło mi parę programów które dekompilują całe projekty Unity.
Sama tablica ze stringami to normalka w projektach wielojęzycznych, zamiast za każdym razem sprawdzać jakiego języka używamy i wtedy ustawiać tekst, sprawdzamy tylko z którego pliku ma tekst czytać.
Questy z kolei - wygląda to na wizualny kreator, napisanie go od nowa nie powinno być ciężkie, jednak prawdopodobnie jest on skompilowany razem z grą, więc można go wydobyć sposobem opisanym wyżej.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Byłoby dziwne jakby edytor skompilowali razem z grą 0.0
Chyba że chcą go udostępnić fanom.
A zapomniałem że folder /editor się nie kompiluje do pliku wykonywalnego, mój błąd.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Czyli raczej trzeba czekać na jakieś oficjalne toole?

Napiszę jeszcze na forum obsidianu.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...


shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Pisać sam na pewno nie będę :D

Z tego co przejżałem mendy z obsidianu raczej mają swoje toole bo jest sporo dziwnych problemów z modyfikowaniem gry:
http://forums.obsidian.net/topic/69197-modding-thread-asset-editor/page-3

Poczekam jeszcze trochę, coś powinno się wyjaśnić.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Niedawno wyszła gra, która ponoć może konkurować z takimi cudami jak Baldur's Gate czy Fallout. Grał ktoś i może polecić? Nie wiem czy chce mi się to pobierać, wiec szukam opinii z "pierwszej" ręki  ^^
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Boże, to dotarlo nawet tutaj.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Możesz wyjaśnić dlaczego napisałeś taki post? Czyżby gra była gówniana?
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
To tylko moj gust, nie przejmuj sie. Nie lubie tego typu gier, a to, że gdzie nie wejde jest Pillars of Eternity juz mnie irytuje.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Możesz wyjaśnić dlaczego napisałeś taki post? Czyżby gra była gówniana?
Złe wybrałeś forum ziom. Bo nikt tutaj nie grał w fallouta i w baldura, poza wyjątkami  :ayfkm:

 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Narkan

Pillars of Eternity
#19 2015-04-20, 19:30(Ostatnia zmiana: 2015-04-20, 20:59)
Czyli będzie trzeba samemu ściągnąć i pograć :D

@Edit: Widze ktoś doczepił mój temat do tego. Dzieki  :P
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry