Płatne zlecenie dla skryptera - kilka zmian w systemie walki - Gothic 2NK 10768 20

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 6.04.2015 roku

Wyświetleń 10768

Odpowiedzi 20

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Witam. Przy okazji wydania całkiem ładnie wyglądającej wersji Gothic DX 14.1 naszła mnie chęć ponownego zagrania w króla RPGów  :)  . Przy tej okazji wpadłem na pomysł aby trochę odświeżyć mechanikę walki.

Czy któryś z naszych kochanym skrypterów za opłatą w prawdziwych PLN podjąłby się zmiany skryptów systemu walki aby wprowadzić następujące zmiany? :

Walka wręcz:
- Wprowadzenie obrażeń obszarowych
- Wyłączenie nakierowywania ciosów na "najbliższego przeciwnika"
- Ciosy byłyby wyprowadzane w kierunku w którym aktualnie zwrócona jest postać ( kamera )
- Wprowadzenie nakierowywania na przeciwnika trzymając PPM ( tak jak w Risen 1 przy bloku )
- Wyłączenie limitu czasowego dla bloku za pomoca PPM ( np. poprzez ustawienie jego maksymalnego czasu trwania na 9999sekund )
- Brak "friendly fire" - czyli jeżeli będą obrażenia obszarowe, to jeżeli walczymy z kimś "w grupie" to należałoby wyłączyć przypadkowego zranienia go naszymi ciosami

Walka dystansowa:
-Wyłączenie "autocelowania" dla łuków i kusz
- Sposób celowania znany z Gothic 3 - po przyciśnięciu PPM kamera zbliża się do ramienia postaci i widzimy "celownik" np. taki jak w G3
-Zwiększenie skutecznego dystansu zadawania obrażeń - np. jeżeli domyślnie na poziomie 0 mogliśmy zranić
przeciwnika oddalonego maksymalnie o 15 metrów, to teraz będzie to 30 metrów. Idąc tym tokiem rozumowania na poziomie 30% ( bodajże "zielony ) zamiast np. 30 metrów będzie to teraz 60 metrów, na poziomie 60% zamiast np. 60m będzie to teraz 120m, a na poziomie 100% ( mistrz ) będzie to nie 120m tylko 240m.

Inne:
Instalacja musi odbywać się poprzez "setup.exe"


Kto z was chciałby się tego podjąć ? Jeśli ktoś jest zainteresowany, to proszę o kontakt przez P.W. Pzdr.


 
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • online
Ja cię tylko poinformuję, że to nie jest zlecenie dla skryptera. Takie elementy systemu walki nie są definiowane w skryptach. To w większości robota dla programisty reverse-engineera który musiałby grzebać w zdekompilowanym silniku gry i próbować modyfikować fragmenty kodu. Będę bardzo zaskoczony jeśli okaże się że jest na forum aktywny modder który w ogóle potrafi takie rzeczy. Są tacy w Niemczech, ale oni by sobie za to bardzo słono policzyli. Ewentualnie możesz po prostu zatrudnić programistę nie związanego z moddingiem Gothica. Ale znowu - koszta mogły by być zaporowe.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Moze pogadac z userem Ork'iem ? Podobno w czasie zaplaty wprowadzil obrazenia obszarowe i wiedzialby co u jak.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co do celowania z łuku jak w gothicu 3, to na forum, drużyny spolszczenia znalazłem info o robionej modyfikacji, która posiada taki mechanizm. Były filmiki, gdzie pokazano nawet opadanie strzały wraz z odległością do celu
temat z modem
nawet się szarpnąłem i wyszukałem temat, obejrzyj filmik
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Super, o coś takiego właśnie mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=Rgl92bUl_zo
#t=77

Bełty musiałyby miec jednak inny tor lotu pocisku, bardziej płaski, a mniej eliptyczny.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Zwróć uwagę, że na filmiku nie ma celowania góra dół,jest tylko prawo lewo to nie taki problem jak góra dół.
https://www.youtube.com/watch?v=U7oRK80EbKw
  :cool: :cool:
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Życzę powodzenia w szukaniu kontaktu z nim. Aktywnym modderem to on nie jest od lat. (Zakładam że masz na myśli @orcwarriora - on by potrafił to zrobić).
Może i zrobił, a nawet kiedyś poprawił, ale funkcja wciąż ma sporo błędów, a on teraz nie ma czasu na grzebanie w tym.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Tak z ciekawości, jaką kwotę możesz na to przeznaczyć? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poprawcie mnie jeśli wyjdę na głupka i powiem coś oczywistego, ale wpadłem na taki pomysł. Co jeśli gdy chcemy zadawać obrażenia obszarowe, zamiast "przerabiać" silnik, został by dodany system zaznaczania czytaj "podświetlania"  kilku mobów/NPC razem ? W takim wypadku, przeciwnicy przed nami czyli w zasięgu ostrza powinni otrzymywać obrażenia, nawet jeśli będzie ich 2 lub 3. Może być problem z autonamierzaniem ale to chyba już łatwiej wyłączyć. Pewnie dalej potrzebna byłaby ingerencja w silnik ale chyba było by to łatwiejsze a efekt byłby porównywalny. No a teraz czekam, na odpowiedź ogarniętych i znających się na programowaniu czy to co napisałem ma sens :)
 

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Raczej nie jest to dobry pomysł. Przecież walcząc skupiamy się na jednym przeciwniku, wokół niego krążymy, jakbyśmy chcieli zablokować jak by to wyglądało?
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • online
Poprawcie mnie jeśli wyjdę na głupka i powiem coś oczywistego, ale wpadłem na taki pomysł. Co jeśli gdy chcemy zadawać obrażenia obszarowe, zamiast "przerabiać" silnik, został by dodany system zaznaczania czytaj "podświetlania"  kilku mobów/NPC razem
Może nie od razu na głupka, ale na kogoś kto nie wie o czym pisze. Bo to czym piszesz to właśnie przerabianie silnika. Do tego trudniejsze od zwykłego zadania obrażeń obszarowych - które od biedy da się zrobić BEZ przerabiania silnika.

Inaczej mówiąc, niesamowicie komplikujesz w ten sposób problem który chciałeś uprościć.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Sawik - nie do konca orientuje sie ile pracy moze to zajac ale myslałem o 200-300zł. 

Oczywiscie mod udostepnilbym do publicznego pobierania. 
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Avallach - xD dobra mysl
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Walka wręcz:
- Wprowadzenie obrażeń obszarowych
- Wyłączenie nakierowywania ciosów na "najbliższego przeciwnika"
- Ciosy byłyby wyprowadzane w kierunku w którym aktualnie zwrócona jest postać ( kamera )
- Wprowadzenie nakierowywania na przeciwnika trzymając PPM ( tak jak w Risen 1 przy bloku )
- Wyłączenie limitu czasowego dla bloku za pomoca PPM ( np. poprzez ustawienie jego maksymalnego czasu trwania na 9999sekund )
- Brak "friendly fire" - czyli jeżeli będą obrażenia obszarowe, to jeżeli walczymy z kimś "w grupie" to należałoby wyłączyć przypadkowego zranienia go naszymi ciosami

Walka dystansowa:
-Wyłączenie "autocelowania" dla łuków i kusz
- Sposób celowania znany z Gothic 3 - po przyciśnięciu PPM kamera zbliża się do ramienia postaci i widzimy "celownik" np. taki jak w G3
-Zwiększenie skutecznego dystansu zadawania obrażeń - np. jeżeli domyślnie na poziomie 0 mogliśmy zranić
przeciwnika oddalonego maksymalnie o 15 metrów, to teraz będzie to 30 metrów. Idąc tym tokiem rozumowania na poziomie 30% ( bodajże "zielony ) zamiast np. 30 metrów będzie to teraz 60 metrów, na poziomie 60% zamiast np. 60m będzie to teraz 120m, a na poziomie 100% ( mistrz ) będzie to nie 120m tylko 240m.
To już nie prościej byłoby zrobić remake na innym silniku?  :hmmm:
Zrobienie takich bajerów, to pewnie wyższa szkoła jazdy. Według mnie gra nie warta świeczki  :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
To już nie prościej byłoby zrobić remake na innym silniku? 
Cii... :trollface:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry