Wiem, że dużo oczekuje, ale chcę wyciągnąć z tematu najwięcej jak się da. Nie wykraczam poza regulamin - wszystko jest związane z "Oświetleniem 2D". Poza tym, ten temat może się przydać przyszłym pokoleniom "theModderatorów" - tyle wiedzy w jednym miejscu
Oczywiście czytałem o tym na wiki, ale tam wiedza jest przedstawiona w sposób zbyt ogólnikowy, nie ma powiedziane jak to zrobić tylko "upośledzone" co to jest. Dlatego pytam kogoś osobiście - tak zawsze jest lepiej.
Bump mapping to po prostu inna nazwa na normal mapping.
Z tego co ja czytałem to
bump mapa opisuje, jakby przekształcenia normalnych. I teraz pytanie brzmi: Jak mają się kolory w odcieniach szarości do normalnych. Jak dobrze rozumiem mógłbym to potem "wypalić" na
normal map'ie?
Hmm...
displacement wygląda jakby unosił odpowiednie wierzchołki o odpowiednią wysokość. W After Effects zrobili to chyba po swojemu. Ale nieważne. Załóżmy że robię na GPU (mam taką możliwość), jak za to się zabrać, tak najłatwiej? A i dodam, że ciągle mówię o najprostszym chyba przypadku, kiedy to powierzchnia jest całkiem płaska, zwrócona do "widza" (normalna z monitora), to powinno ułatwić sprawę. Jeszcze tak z ciekawości da się
displacement wypalić na
normal mapę?