Zapraszam do poradnika z tej strony:
http://themodders.org/index.php?topic=26195.0 oraz
http://themodders.org/index.php?topic=26918.0Informacje z tego posta są nieaktualne. SolucjaPrzyłączenie się do obozu bandytów - minisolucja
Przed Obozem...
Gdy zejdziemy z miejsca startowego udajemy się do Draxa i pytamy go do jakiego należy obóz. Gdy pyta, po co nam ta wiedza, odpowiadamy, że Bulit uderzył nas w twarz. Później potwierdzamy, że chcemy zostać Bandytą tym samym blokując sobie większość ścieżek przyjęć do innych obozów (bodajże do bractwa można dołączyć bez przeszkód i ewentualnie spróbować do Nowego Obozu). Później idziemy do Starego Obozu i gadamy ze Snafem. Kupujemy od niego informacje o Strażniku, którym okazuje się Trip (można także kupić u Gravo, ale tylko stracimy rudę, bo jest tam malutki bug - poprawiony w łatce). Potem zagadujemy z Tripem, który nie powie nic ciekawego. Niejaki Skaza zaproponuje nam pomoc. Wykonujemy jego polecenia - musimy kupić spodnie kopacza. Gdy mamy spodnie i podrobione pismo idziemy do Grahama. Później gadamy z Orrym. Po dialogu z Orrym zaczepi nas robotnik. Musimy kupić od niego klucz. Kluczem otwieramy skrzynię na placu wymian. Z mapą i notatkami idziemy do Draxa i kończymy zadanie.
W Obozie...
Idziemy z Draxem do Obozu. Udajemy się do Quentina i rozmawiamy z nim. Zleca nam zadanie z odebraniem raportu. Wracamy do Starego Obozu i gadamy ze Szkodnikiem. Jeśli chcemy pozbyć się złego gadamy z Jesse, Kyle'm i Tipplerem. Gdy już wiemy, co i jak, wyprowadzamy po kolei siepaczy za obóz i zabijamy ich. Później wracamy do Kopaczy i idziemy do Thorusa. Co do Świstaka, należy najpierw poprosić Gravo o spotkanie z Bartholo. Wypytujemy Magnata o kradzież. Później odciągamy Świstaka od domu i rabujemy skrzynię. Ponownie prosimy o spotkanie z Magnatem. Przekazujemy mu pierścień i wracamy do Mordraga, który da nam raport.
Wracamy do Quentina. Ten zleci nam odnalezienie Josha i odebranie rudy. Idziemy do kopalni. Rozmawiamy z Drake'm, a potem kupujemy pamiętnik i amulet od Alepha. Po drodze wstępujemy do Iana. Z przedmiotami wracamy do Drake'a i zachwalamy cudowny amulet o którym to Strażnik zapomniał. Wracamy z wymienioną na amulet rudą do Quentina i dołączamy do gildii.
Witaj w Obozie Bandytów!
Przyłączenie się do Kretów - minisolucja
Gdzieś kawałek za opuszczoną kopalnią zaczepia nas Kosa. Jeśli chcemy zostać Kretem idziemy z nim do Kotła. Później gadamy ze Swineyem. Gdy już jesteśmy Kretem mówimy to Okylowi, który zleca nam zadanie. Idziemy w góry i znajdujemy Cienia Flinta. Gadamy z nim. Można mu przynieść coś do jedzenia (dodatkowe exp), a potem wyzwać na pojedynek. Istnieje też opcja, żeby pomóc mu wrócić do Starego Obozu i wkraść się w łaski Magnatów tj zostać Cieniem. Gdy zabijemy Flinta wracamy do Okyla. Możemy iść do Laresa. Zabicie Flinta daje nam dodatkowe punkty reputacji w obozie, jednak nie wystarcza żeby od razu zostać Szkodnikiem. Musimy jeszcze wykonać jakieś zadania od Laresa, np. zadanie z zielem z podstawki. Dołączenie do Kretów to najszybsza ścieżka awansu.
Zostawanie Guru - miniporadnik
Aby zostać Guru należy być członkiem Bractwa, mieć co najmniej 20 poziom i ukończyć wątek fabularny ze śmiercią Y'Beriona. Gdy już spełnimy wszystkie warunki rozmawiamy z Cor Angarem, który zleca nam przygotowanie nowej mikstury, która przysłuży się Bractwu. W czwartym rozdziale Baal Cadar zaproponuje nam zakup ciekawej księgi. Kupujemy ją i czytamy. Poznajemy przepis na miksturę oczyszczenia. Musimy ją uwarzyć na stole alchemicznym wg przepisu. Głównym składnikiem jest świetlisty grzyb. Znajdziemy go na wzgórzu na którym stoi Cytadela (tam gdzie spotykamy Ur Shaka). Rośnie przy murze. Trzeba dokładnie się rozejrzeć. Poprawne opcje w podmenu alchemii: Mikstura oczyszczenia > 1/8 soku z dragota > Wyrzuć krawędzie liści uzdrawiających > Wytnij dolną część kapelusza i dodaj > Podgrzewaj 13 minut. Z miksturą wróć do Cor Angara.
Zadanie od Quentina: Pierścienie Magnatów
Idziemy do Miguela (plac targowy SO) i prosimy o pomoc. Pierwszy pierścień zależnie od tego co powie Miguel, znajduje się w chacie Świstaka, lub w skrzyni nad prowizorycznymi koszarami (tam, gdzie trenują kusznicy, niedaleko Skorpiona). Aby zdobyć drugi pierścień będziemy musieli wejść do pokojów Magnatów. Zanim to zrobimy idziemy do Snafa i kupujemy informację o Scattym. Wchodzimy do jego chaty i kradniemy raport po czym idziemy do Cienia. Ten załatwi nam wstęp. Pierścień leży na stole w pokoju Gomeza. Trzeci pierścień jest w nocnej kuchni Magnatów (na lewo od koszar). Leży w skrzyni.
Nieudolni magicy (zadanie od Cronosa)
Zadanie zleca nam Cronos po wykonaniu questa od Okyla. Muismy odnaleźć Szkodników-magików i opcjonalnie przynieść rzeczy, które mają przy sobie. Szkodnicy znajdują się:
- w jaskini za wodospadem (tam, gdzie spływa rzeka - nieopodal plaży pełnej topielców, w okolicy kręci się jeden zbir, który zachęca nas do pójścia do jaskini z kretoszczurami)
- w obozie, nieopodal Bustera - nazywa się Dranor
- nad nowym obozem - ognisko na skraju płaskowyżu - Szkodnicy nazywają się Kil i Fil
Musimy wszystkich wyeliminować i przynieść rzeczy, które mają przy sobie (opcjonalne).
Przyłączenie się do Kopaczy - minisolucja
Aby przyłączyć się do Kopaczy należy przystać na początkową propozycję Gamala. Gdy już znajdziemy się przed kopalnią musimy pogadać z Artegorem. Zaufanie w obozie zdobędziemy wykonując banalne zadania zlecane przez znajdujących się w okolicy Strażników. Po zdobyciu zaufania możemy wejść do kopalni. Udajemy się do Iana i on mianuje nas Kopaczem. Jako Kopacz nie możemy wyjść z kopalni dopóki Ian nie pozwoli nam wyjść. Zrobi to, gdy wykopiemy 500 bryłek rudy (można je zdobyć z handlu lub nauczyć się u Grimesa kopać rudę - później trzeba odszukać odpowiednie złoża). Dorobić można także wykonując zadanie z obrabowaniem magazynu na dnie kopalni. Po przekazaniu rudy Ianowi będziemy mogli wyjść. Udajemy się do Diego i prosimy o pomoc. Idziemy do Cavalorna i przyjmujemy test. Drugi jest nieco trudniejszy. Informatorami są Aidan, Ryżowy Książę, Swiney, Outlam i Cronos. Wystarczy odpowiednio z nimi porozmawiać. Nie trzeba ze wszystkimi. Po dialogach wracamy do Cavalorna i prosimy o ocenę. Jeśli zdamy test wracamy do Diego i udajemy się na spotkanie z Gomezem.
(będę uzupełniał)