Ad1. Kręgi magii w stosunku do niezmodowanej gry nie zmieniły kosztów w punktach nauki, czyli 10 na pierwszy, 15 na drugi itd.
Ad2. Na zbroję nowicjusza potrzeba 1200 bryłek. ALE: w grze jest błąd. Nie sprawdzałem w skryptach, ale wygląda na to, że w warunku kupna zbroi zostały zamienione znaki "mniej niż" i "więcej niż" (lub coś w tym stylu), co sprawia, że Namib mówi kwestię o brakujących bryłkach, gdy ma się ich dokładnie 1200 lub więcej, natomiast gdy ma się bryłek mniej - max. 1199 - wtedy da zbroję. I piszę "da", bo choć jest komunikat o zabranych bryłkach, to w praktyce żadnych bryłek nie zabiera.
Niestety, ale jest to błąd w modyfikacji, oryginalnie tego buga nie ma - inna sprawa, że w niezmodowanej grze Namib ma kretyński warunek, przez który nie sprzeda nam zbroi nowicjusza przed III rozdziałem, kiedy możemy już zostać strażnikiem świątynnym i mieć znacznie lepszy pancerz.