Kurs 15 - Collidery - Z-bez wyzwalacza, rzucanie promieni . W tym tutku pokaze rózne typy colliderów które wystepuja w grze:)
Zawartosc tutka:
1. Wykrywanie kolizji (OnControllerColliderHit)
2. Wykrywanie kolizji wyzwalajacych (OnTrigger: Enter/Stay/Exit)
3. Rzucanie promieni (RaycastHit)
4. Praktyka
5. Zadania domowe
https://www.youtube.com/watch?v=nKA9e7QfrXs
1. Otwarcie drzwi z odtworzeniem animacji i do tego wymagana odleglosc równa 10m (10 jednostek Unitowych)
2. Stworzyc cztery regiony w których wyswietli sie komunikat, gdy gracz w niego wejdzie. Komunikat ma zniknac po 5s (ma byc wyswietlony na górze ekranu po srodku, do tego wykorzystac GUI oraz Box, Label)
DLA AMBITNYCH:
3. Strzal pocisku. Pocisk ma leciec po linii prostej np. przez 20m po czym, gdy trafi w cel to pocisk znika, a cel przesuwa sie do przodu (w kierunku gracza) o 5m, ponownie wystrzelic pocisk i wtedy wiadomo, ze pocisk leci nie 20m tylko 15 i zostaje zniszczony, a cel zbliza sie o kolejne 5m, operacje powtarzac az cel osiagnie bliskosc 10m od gracza, wtedy mozliwosc strzelania ma byc zablokowana. Od poczatku poruszanie gracza i rozgladanie sie ma byc zablokowane.