wyświetlanie własnej nazwy moda i wersji w menu (g1/g2nk) 2549 11

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 22.11.2014 roku

Wyświetleń 2549

Odpowiedzi 11

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
chciałbym wiedzieć gdzie zmieniamy napis w g1 będzie to"gothic 1.08k" a w g2nk - "2.6 fix".
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
menu_main.D
flags = flags | MENU_SHOW_INFO;

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
menu_main.D
flags = flags | MENU_SHOW_INFO;

ok ale to nie odwołuje się do konkretnego stringu,więc jak edytować?
const int MENU_SHOW_INFO = 64;[b][/b]
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Wątpię, że zadziała i, że można tam wpisywać co się chce, ale spróbuj.
var int text; text = STR_ToInt("tekst");
flags = flags | text;

EDIT: Nie ważne, zapomniałem o tym, że w menu nie zadziała.  :facepalm:
Nie można nic tam wpisać swojego.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Wątpię, że zadziała i, że można tam wpisywać co się chce, ale spróbuj.
var int text; text = STR_ToInt("tekst");
flags = flags | text;

EDIT: Nie ważne, zapomniałem o tym, że w menu nie zadziała.  :facepalm:
Nie można nic tam wpisać swojego.
MASZ RACJĘ, NIE DZIAŁA.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A to nie było przypadkiem czytane z pliku ini?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Racja, w .ini jest coś takiego
Cytuj
[INFO]
Title=Gothic
Version=1.08k_mod
, ale nie wiem, trza spróbować

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Racja, w .ini jest coś takiego
Cytuj
[INFO]
Title=Gothic
Version=1.08k_mod
, ale nie wiem, trza spróbować
trzeba dodać w menu, tylko nie wiem jak ustalic właściwą pozycję, stary napis wyłączamy w ini
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
W menu nie zrobisz, za mało rozwinięte jest.
Zostaje .ini

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Tak sobie siedziałem i dumałem, i wydumałem, że pełno jest opcji na zrobienie tego jadąc rondem XD

sposób nr.1
Przykładowo plik Menu_Main.d
instance MENUITEM_MAIN_NEWGAME(C_MENU_ITEM_DEF)
{
    backpic        = MENU_ITEM_BACK_PIC;
    text[0]        = "Nowa gra";
    text[1]        = "Rozpocznij nową grę";
    text[2]        = "Version 0.678650685659674760760768.24"
    // Positionen  und Dimensionen   
    posx        = MENU_MAIN_X;        posy        = MENU_MAIN_Y + MENU_MAIN_DY*1;
    dimx        = 2000;        dimy        =  600;        //1500 //750
    // Aktionen
    onSelAction[0]    = SEL_ACTION_STARTMENU;
    onSelAction_S[0]= "NEW_GAME_QUEST";
    // Weitere Eigenschaften
    flags            = flags | IT_TXT_CENTER;
    fontName        = MENU_FONT_SMALL;
};
ofc jak każdy debil pewnie wie, w polu text[2] należy wpisać swoją wersję moda. Jest jednak pewien szkopuł. Takie linie trzeba by było podopisywać pod każdą opcję w każdym menu, nie tylko głównym :D Czyli defakto kilka dodatkowych plików do drobnego przerobienia XD

Również w tym sposobie należałoby zaangażować wszystkie pliki z opcjami, które możemy przeglądać w menu głównym.

sposób nr.2
Przykładowo plik Menu_Main.d
INSTANCE MENU_MAIN(C_MENU_DEF)
{
backpic = MENU_BACK_PIC; //MENU_PICTURE
musictheme = "SYS_Menu";

items[0] = "MENUITEM_MAIN_HEADLINE";
items[1] = "MENUITEM_MAIN_HEADLINE2";
items[2] = "MENUITEM_MAIN_NEWGAME";
items[3] = "MENUITEM_MAIN_SAVEGAME_LOAD";
items[4] = "MENUITEM_MAIN_SAVEGAME_SAVE";
items[5] = "MENUITEM_MAIN_OPTIONS";
items[6] = "MENUITEM_MAIN_CREDITS";
items[7] = "MENUITEM_MAIN_EXIT";
items[8] = "MENUITEM_MAIN_RESUME";
items[9] = "MENUITEM_MAIN_VERSION"; //Oto dodana opcja nr 9.

defaultOutGame = 2; // NEWGAME
defaultInGame = 4; // SAVEGAME

flags = flags | MENU_SHOW_INFO;

};

a gdzieś, np. na samym dole pliku dać takie coś:
INSTANCE MENUITEM_MAIN_VERSION(C_MENU_ITEM_DEF)
{

text[0] = "Mod_Version: 0.678650685659674760760768.24";

// Position und Dimension
posx = MENU_MAIN_X; posy = MENU_MAIN_Y + MENU_MAIN_DY*9;
dimx = 2000; dimy = 600;

flags = flags & ~IT_SELECTABLE;
fontName = MENU_FONT_SMALL;
};
Szczerze mówiąc, sposób nr 2 wydaje mi się być o wiele szybszy. Dla pewności sprawdzę, czy nie da rady zrobić w jednym pliku czary mary, żeby wszędzie wyświetlało wersję, bez edycji i wklejania tych kodów do każdego pliku z osobna.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
A co będzie z oryginalnym napisem?
Trzeba go wywalić
flags = flags | MENU_SHOW_INFO;

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Można. Oryginalny napis jest po prawej stronie. U mnie moja wersja moda jest po lewej a wersja gothic II NK po prawej, ale to już wystarczy w plikach usunąć MENU_SHOW_INFO jeżeli ktoś chce mieć tylko swoją i po problemie.

Wygląda to tak:
Spoiler

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry