[G½] Gothic DirectX 11 #1 692015 989

O temacie

Autor Splash

Zaczęty 4.09.2014 roku

Wyświetleń 692015

Odpowiedzi 989

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
:pokerface: Możecie mi powiedzieć, dlaczego u mnie niektóre rzeczy świecą się jak psu jajca? Np. dobrze to widzę na szacie nekromanty, jakby była ze stali... :/
Chodzi o efekt specular. W obecnej wersji niestety każda tekstura ma specular (co najgorzej z diffuse a nie oddzielnej mapki) dlatego tak się świeci. W następnej wersji powinno to być poprawione.
 

Vistu

Vistu

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hej,
Mam pewien irytujący problem z tym modem.Gdy wczytuje save'y to za drugim razem trwa to strasznie długo po czym w grze brakuje pół świata, drzew, efektów, VoBów itd.Niewazne który save wczytam, czy ostatni po czym pierwszy, lub dwukrotnie ten sam, zawsze za drugim razem jak jakiś save wczytam jest ta sama sytuacja.Wszystko instalowałem 3 razy od zera, zmieniałem kolejność instalacji, zwiększyłem plik wymiany, zmieniłem w .ini wartości dla tekstur.
Pomysły mi sie skończyły.Aha, czasami dostaje błąd "out of memory" właśnie jak juz mi znikną te obiekty ze świata.Ramu mam 9GB.
Korzystam z modu dx11 i l'hiver.Tu także coś sprawdziłem.Bez modu dx11, tylko z l'hiver gra śmiga bez problemów.Innych modów nie używam.
Gdyby nie ten problem, gra bylaby grywalna, pochodziłem z godzine po świecie, także po górniczej i ani razu nie wywaliło mnie.
Zauwazyłem że plik log.txt przybiera ogromne rozmiary własnie przy tym długim wczytywaniu save'a, nawet 50MB potrafi mieć.Wydaje mi się, że coś z tym ile gra z tymi modami potrzebuje ramu, krzaczy się gdy zużywa ponad 1.5GB co następuje własnie przy drugim wczytaniu save.
Szkoda, bo gra wygląda bajecznie z tymi obydwoma modami.
Ktoś ma sugestie jak to naprawić?
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy

sebogothic

Gothic DirectX 11
#402 2015-03-18, 11:10(Ostatnia zmiana: 2015-03-18, 13:34)
Jeśli tego nie zrobiłeś to spróbuj zainstalować fixa i SP może coś pomogą:
Fix: http://www.worldofgothic.de/download.php?id=833
System Pack: http://dl1.worldofplayers.ru/games/g...empack-1.1.exe

A ja mam pytanie do pozostałych, którzy dłużej grają. Są tutaj efekty pogodowe (deszcz, zachmurzone niebo)? Bo póki co czegoś takiego nie widziałem, ale gram dość krótko. Poza tym fajnie by było gdyby niebo nad Górniczą Doliną na stałe było szare i deszczowe, może to jeszcze poprawią. Przydałby się porządny cykl dobowy, w dzień jest ok, choć niebo jest zbyt niebieskie, ale ranki czy noce już jakoś rewelacyjnie nie wyglądają.
Coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=GERTx23WwKI
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Jak chcesz fajne niebo to ustaw sobie godzinę 00:00 w gothicu :D
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic DirectX 11
#404 2015-03-18, 15:38(Ostatnia zmiana: 2015-03-18, 15:55)
Poza tym fajnie by było gdyby niebo nad Górniczą Doliną na stałe było szare i deszczowe, może to jeszcze poprawią. Przydałby się porządny cykl dobowy, w dzień jest ok, choć niebo jest zbyt niebieskie, ale ranki czy noce już jakoś rewelacyjnie nie wyglądają.
Coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=GERTx23WwKI
Może jeszcze frytki do tego?
Czego ty oczekujesz od gry z 2000 roku?  :facepalm:
To nie od gry oczekuje tylko od twórcy moda, weź wyluzuj.
Niektórzy chyba zapominają że ten mod nie zrobi z gothica crysisa  :pokerface:
 

gothic1210
  • Gość
To nie od gry oczekuje tylko od twórcy moda, weź wyluzuj. 
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może jeszcze frytki do tego?
Czego ty oczekujesz od gry z 2000 roku?  :facepalm:
Po pierwsze to gra z 2002 roku. Po drugie w Gothicu 1 i 2 był cykl dobowy, oświetlenie, niebo zmieniało się w zależności od pory dnia. A widzę, że mod trochę to zlikwidował, bo niebo jest od rana do wieczora mocno niebieskie, nie ma zachodu słońca itp.. Może czegoś nie zrozumiałem, ale chyba o to chodzi w tym modzie by Gothic wyglądał jak najlepiej?


Cytat: Mac Dun
Niektórzy chyba zapominają że ten mod nie zrobi z gothica crysisa  :pokerface:
Problemy w czytaniu ze zrozumieniem czy jakiś ból pupy? A może niezapowiedziana kartkówka? Nikt nie oczekuje od Gothica Crysisa a tego by przywrócono to co było. Tym bardziej, że teraz jest o wiele lepsze oświetlenie, więc cykl dnia i nocy mógłby być dużo lepszy niż był w oryginale. Zresztą jesteśmy w temacie moda, który dodaje do Gothica II DX11, więc to powinieneś napisać jego twórcom.  :P
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic DirectX 11
#407 2015-03-18, 17:59(Ostatnia zmiana: 2015-03-18, 18:17)
Tym bardziej, że teraz jest o wiele lepsze oświetlenie, więc cykl dnia i nocy mógłby być dużo lepszy niż był w oryginale.
Ale czego ty oczekujesz konkretnie? Wrzuciłeś jakiś link gry która jest z 2010! i oczekujesz, że tak samo będzie  :pokerface: 
Poza zmianą tekstury nieba, wątpię aby dało się poprawić lepiej niż jest w org.  -_-
Nikt nie oczekuje od Gothica Crysisa a tego by przywrócono to co było.
No chyba właśnie oczekujesz, bo crysis rocznikowo jest podobnie, co gra na filmiku co podałeś. Nie zapominaj że to nie ulepsza silnika, tylko dodaje różne efekty które bazują na dx11.
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy

sebogothic

Gothic DirectX 11
#408 2015-03-18, 18:18(Ostatnia zmiana: 2015-03-18, 19:28)
Ale czego ty oczekujesz konkretnie? Wrzuciłeś jakiś link gry która jest z 2010! i oczekujesz, że tak samo będzie  :pokerface:
Poza zmianą tekstury nieba, wątpię aby dało się poprawić lepiej niż jest w org.  -_-
Ale wrzuciłem to tylko po to by pokazać mniej więcej o co mi chodzi. Aktualnie gdyby nie zegarek to nie wiadomo by było, która mniej więcej jest godzina, niebo jest jednostajne a wieczór zapada nagle i zbyt szybko. O 19:30 już jest tak ciemno, że mało co widać a na niebie nie ma księżyca i gwiazd. Jeśli tak ci zależy to tutaj jest cykl dobowy w Gothicu 3:
https://www.youtube.com/watch?v=h-oNS_ggoXI

A rok w którym wyszła gra nie ma nic do rzeczy, w końcu w oryginalnym G2 też był fajny cykl dobowy z tym, że mod na DX11 go zlikwidował, bo wprowadził nowe oświetlenie i trzeba go zrobić od nowa. I właśnie mi o to chodzi. Mam nadzieję, że twórca moda też to widzi i doczekamy się tego elementu w którejś z aktualizacji.
 

Vistu

Vistu

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jeśli tego nie zrobiłeś to spróbuj zainstalować fixa i SP może coś pomogą:
Fix: http://www.worldofgothic.de/download.php?id=833
System Pack: http://dl1.worldofplayers.ru/games/g...empack-1.1.exe

System packa mam.Od początku go instalowałem(przy wyborze zaznaczam wersje PL).Link z fixem nie działa, ale domyslam się ze to jest:
gothic2_fix-2.6.0.0-rev2.
Mam go, ponad to zainstalowane:
gothic2_playerkit-2.6f
g2mdk-2.6_small
g2mdk-2.6a

Instaluje tak:
gra gothic2NK złota edycja>gothic2_fix-2.6.0.0-rev2>gothic2_playerkit-2.6f>g2mdk-2.6_small>g2mdk-2.6a>L'hiver mod>System pack>DX 11 mod.

Może coś zle robie, może trzeba jakąś opcje zmienic,nie wiem.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
dodaje różne efekty które bazują na dx11.
Silnik Gothic bazuje na DX7.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Mac Dun czemu nie ulepsza? Wprowadza chyba nową relację pomiędzy kartą graficzną a tym co przetwarza zengine. To chyba jest ulepszenie. :hmmm:
 

MaGoth

MaGoth

Użytkownicy
WoG.ru Admin
posty129
Propsy205
  • Użytkownicy
  • WoG.ru Admin
ITEM_SHIELD było to pobugowane
Zostało wyłączone z użytku, bo tarcze nigdy się nie pojawiły w Gothicu, a Piranha Bytes nie przewidzieli, że powstanie coś takiego jak Ikarus, który pozwoliłby na w pełni funkcjonalne tarcze. Oczywiście można je zrobić bez niego, ale trzeba zapomnieć np. o wypadaniu tarczy z ręki po śmierci/pobiciu postaci.
You are wrong...
1. In the original game shields were.
2. In the SysPack they work correctly, unlike Ikarus/Lego..
 
|: WOG.de :|: WOG.en :|: WOG.ru :|: WOG.ro :|||: MAGIC-Team :|



|: WOR.de :|: WOR.en :|: WOR.ru :|: WOR.ro :|||: Piranha-Bytes :|

Дитетка ночи... погибель миров... светильник Теней... сокроет света покров... (Песнь MaGoth'a)

-=GOTHIC UND DIE FREUNDSCHAFT FÜR ALLE ZEITEN!=-

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"
Krótko - kiedy wybieram NOWA GRA, wszystko działa ładnie pięknie. Z kolei, kiedy wybieram WCZYTAJ GRĘ wszystko zaczyna niewiarygodnie się przycinać, mrygać i w ogóle przyprawia o ataki epilepsji, po czym po około 20/30 sekundach wysypuje się z błędem skryptowym (za każdym razem innym). GothicIINK+L'Hiver.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Widocznie mody nie chcą współpracować ze starymi zapisami.
 

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"
Kolejny problem, nie wiem czy był już poruszany, ale jednak o nim wspomnę. Gra w wyżej wymienionej konfiguracji (gIInk+lh+dx11) utrzymuje u mnie 75 fps'ów (w gorętszych momentach spadki do 60, nie więcej). Kiedy zaczyna padać deszcz - staje się niegrywalna i to dosłownie - podczas deszczu 5-10 fps'ów.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Może komp słaby albo coś, pierwszy raz się z takim czymś spotykam, u mnie żadnej różnicy nie ma, czy jest deszcz czy go nie ma.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

Gothic DirectX 11
#417 2015-03-19, 17:05(Ostatnia zmiana: 2015-03-19, 17:19)
Komputer nie jest chyba za słaby skoro z L'Hiverem i DX11 ma średnio 75 FPSów. Przypominam, że na niektórych nowszych komputerach, Gothic może odwalać fochy. Szczególnie w modach. Mimo to, nie zaszkodzi, gdybyś powiedział jaką masz kartę.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hihi już jest X13:

Cytuj

  • Fixed G1-Version not building
  • Fixed NPCs not showing up in G1
  • Fixed Video-Glitches
  • Fixed Particle-Effects in G1
  • Errormessage for unsupported GPU is now more clear
  • Morph-Meshes with a high polycount are now rendering correctly
  • Fixed crash with WorldMesh-Tesselation when not pressed the space key before modifying the slider
  • Shadows now use the original vertexlighting as a base Ambient-Occlusion
  • The original vertex lighting is now used when the shadows fade out
  • Added FX-Maps for Textures (texname_fx.dds). Used to store Specular-Lighting
    (Red) and Specular-Power (Blue). Two Channels free for other stuff, like
     Emissive.
  • Saving/Loading of WorldMesh-Tesselation now possible
  • G1 now searches for a custom worldmesh in "GD3D11\Meshes\" called
    "WLD_name.obj". It will load the Wavefront-Obj and automatically cache
    it for further faster loading.
  • Capturing Mouse again after closing a menu
  • LightColor-Animation is now supported: "Light"-Spell no longer gives red light, Torches blend between red/yellow
  • Fixed armors diasappearing after change (May also fixes a crash!)
  • Fixed sheeps changing visuals every frame
  • Implemented Version-Check to catch wrong executables
  • Night is a little brighter now
  • Weakened default specular lighting
  • Fixed memory-leak at "ResetVobs" clearing the VobMap before going through it to delete everything
  • Fixed memory-leak where static meshes wouldn't delete all there data
  • Improved borders of world-section meshes
  • Fog now reacts to the fogzones in game (Swamp has green fog now, etc)
  • Fixed black spots on some objects causing HDR and fog to fail
  • Fixed WorldShadowRange being too small after loading the settings for some users
  • Videos are now playing at full resolution
 

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"

Marid

Gothic DirectX 11
#419 2015-03-20, 09:56(Ostatnia zmiana: 2015-03-20, 10:02)
@Splash

Wiem, że wydaje się to dziwne, wręcz nierealne, ale te 60/75 fps'ów* wyciągam na Sapphire Radeonie R7265 2GB. Deszcz, deszczem, ale najdziwniejszym co mnie do tej pory spotkało jest kolejny drastyczny spadek FPS w ... górniczej dolinie. Jednak - NIE W CAŁEJ GD - tylko w miejscu bytowania bagiennego smoka. Dlaczego jest to dziwne? Gram na widoczności 300%/300% (wiadomo o co chodzi) i nie dzieje się to w GD nigdzie indziej, tylko właśnie w tym miejscu.   

*Gdyby jednak ktoś nie wierzył w taką, a nie inną liczbę FPS - będę zmuszony wstawić jako dowód screena.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"


0 użytkowników i 6 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry