Odkopię trochę temat, ponieważ niedawno siedziałem w systemie walki Gothic'a (a w zasadzie dużo szperałem na ten temat).
% walki w łuku / kuszy nie daje nic prócz nowej animacji. Ciosy zawsze są krytyczne (dmg = weapon.dmg + user.dexterity - target.protection). Pomimo tego, że kusza wymaga siły, zręczność jest głównym jej atrybutem, jeśli chodzi o obrażenia zadawane.
Celność: Łuki i kusze mają ograniczoną celność bodajże od 50 do 1000 (albo i troszeczkę więcej). Jeśli cel jest dalej niż 1000 cm, ale nie dalej niż 2000 ~ 2250 to celność jest w jakiś sposób skalowana (najprawdopodobniej user.hitchance[bow/cbow]/2 - distance/100, lecz tego pewien nie jestem). Wytłumaczenie, czemu akurat od 50? Ano, maksymalny zasięg walki pięściami to 50, to samo jeśli chodzi o zasięg położenia Bip01 do BBox (Bip01 - masa naszego atakującego bohatera; BBox - no to po prostu cel, nic dodać, nic ująć...).
Tutaj macie kawałek skryptu z jakiegoś pliku, który oryginalnie znajduje się w Gothic MDK (bodajże Species.d, nie pamiętam):
FIGHT_RANGE_BASE [GIL_HUMAN] = 60; // Bip01 bis BBox
FIGHT_RANGE_FIST [GIL_HUMAN] = 50; // FAI_W = BASE + ItemRange (oder Fist)
FIGHT_RANGE_G [GIL_HUMAN] = 100; // FAI_G = BASE + ItemRange (oder Fist) + G