Dark Saga PL
Opis modyfikacji:Mod opowiada o losach nowych bohaterów - Alasterze i jego przyjacielu Mariku. Obydwaj są poszukiwaczami przygód, z natury awanturzyści. Swoje próżne życie w Vengardzie postanowili urozmaicić wielką podróżą, celem której było poszukiwanie pradawnego skarbu. Nie powiedziałbym, że wszystko im wyjdzie zgodnie z początkowym planem, ale przygód mają pod dostatkiem, a nawet więcej.
Oto niewielki fragment z dziennika Alastera opowiadająca o początku przygody:Po raz pierwszy legendę o Czarnym Mieczu — źródle potężnej magii — usłyszałem w portowej knajpie w Vengardzie, stolicy Myrtany. Opowiedział ją nam podpity pirat i nie byliśmy skłonni wierzyć w pijackie brednie, ale później słyszałem o tej broni znów i znów, od różnych ludzi, i powoli zaczynało być dla mnie jasne, że taki miecz naprawdę istnieje, ale nikt z tych, którzy wybrali się na jego poszukiwania, nie powrócił. To rodziło jeszcze więcej plotek i domysłów. Pewnego dnia w nasze ręce trafiła mapa z miejscem, w którym może znajdować się pradawna świątynia, gdzie według opowiadań był pochowany miecz wraz z jego poprzednim właścicielem. Poszukiwacze skarbów, tacy jak my, po prostu nie mogli nie udać się na poszukiwania. Gdybym tylko wiedział, gdzie doprowadzą mnie te poszukiwania, pewnie bym spalił mapę, ale bogowie przygotowali mi zupełnie inny los…Alaster, otrzymawszy mapę, wyruszył na wyspę, na której znajdowała się Świątynia Czaszki. Ale podli piraci wciągają go w pułapkę. Po nieudanej bitwie i próbie ratunku wraz z Marikiem trafiają do niewoli, następnie wysyłają ich do kopalni, gdzie panują surowe zasady i gdzie życie każdego jest warte nie więcej niż parę kawałków rudy. Czy zdołają się oni wydostać stamtąd i znaleźć pradawne ostrze, dowiemy się akurat, przechodząc modyfikację.
W modzie czeka na nas wielka wyspa, na której toczy się akcja moda. Oto co o niej mówią kronikarze:Ta wyspa jest wspaniała ze względu na swoją starożytną kulturę, pozostałością cywilizacji niegdyś wielkiego narodu — ferokijców. Oprócz tego zachowały się tu ogromne zasoby magicznej rudy, której potrzebują zarówno paladyni króla, jak i wojowniczy orkowie. W centrum wyspy znajduje się Świątynia Czaszki, a nieopodal wejście do ogromnej kopalni, gdzie pod kontrolą orków setki niewolników wydobywają rudę. Piraci, obozujący na jednej z plaż, zajmują się akurat polowaniem na statki, a ci nieszczęśnicy, którzy trafiają do niewoli, są sprzedawani orkom w zamian za złoto i muszą dla nich niewolniczo pracować.
Resztki ferokijców chowają się w lasach na wyspie w swoim tajnym obozie. Zostało ich niewielu, ale są niezłomni i żywią nadzieję pozbyć się najeźdźców z własnego domu.Cechy:Spoiler
W modyfikacji stworzono kilka oddzielnych lokacji:- duża wyspa
- trzy poziomowa kopalnia niewolników
- podziemia starożytnego fortu
- Świątynia Czaszki
- oraz kilka niedużych lokacji
Pięć frakcji z różnymi ścieżkami questów, do każdej z nich można i trzeba wstępować:- niewolnicy
- najemnicy orków
- myśliwi-ferokijcy
- paladyni
- piraci
Dodano także nową broń i amunicję:- Dodano nową broń z unikalnymi modelami
- Dodano nowe zbroje
- Wymodelowano tarcze i miecze do lewej ręki dla odpowiednich umiejętności
Wprowadzono nowe umiejętności:- Rzemieślnicze - Przetapianie, Wydobywanie, Garbarstwo
- Bojowe - Dwa miecze, Władanie tarczą, Orkowa broń
- Teraz proces wytwarzania strzał i bełtów ma pełen cykl produkcji
Dodano szereg nowych potworów:- Strażnik krypty, Rudogryz, Kraur i jego kuzyn Karakus, Goblin-berserker, Zając, Królowa pełzaczy (drastycznie różni się od tej z Gothic 1), Pirania. Dodano także nowe potwory bez oryginalnych modeli: Wichrowy golem, Wąż błotny, Wilk-ożywieniec i kilka innych.
Stworzono ogromny zbiór nowych animacji:- dla orków - teraz mają praktycznie takie same animacje, jak i ludzie
- dla ludzi - dodano zarówno pojedyncze animacje, jak i te wchodzące w relacje z nowymi obiektami w świecie
- nowe potwory, co jest oczywiste, mają swoje zestawy animacji
- niektóre stare potwory również nie umknęły naszej uwadze
- chcielibyśmy osobno wymienić animacje stworzone dla nowych umiejętności: Władanie tarczą, Dwa miecze, Orkowa broń
Zmiany w interfejsie gry:- Dokonano niewielkiego odświeżenia interface'u, a dokładniej zmieniono menu dziennika i okno statystyk postaci. Umiejętności bohatera zostały podzielone na dwie grupy: Rzemiosło i Bojowe
- Wprowadzono wielostronicowe księgi; w ich opisach w ekwipunku widnieje właściwość: Ilość stron. Do poruszania się pomiędzy stronami należy wykonać następujące działania: Wciskasz i przytrzymujesz (nie puszczasz) «Akcja» [domyślnie PPM] i wciskasz klawisz «Do przodu» [domyślnie UP lub W], następnie, wciąż trzymając przycisk «Akcja», znowu wciśnij klawisz «Do przodu». Scenariusz liczy około 300 stron tekstu, zawierający ponad 90 zadań. Średni czas na przejście moda ze wszystkimi zadaniami wynosi około 40 godzin grania.
Intro:https://www.youtube.com/watch?v=gMlfKq_7DeU
Screeny:Instrukcja instalacji:Wypakuj do folderu z grą.
DOWNLOAD: