[starsze wersje] Błędy i bugi 195085 510

O temacie

Autor Necro59

Zaczęty 24.09.2012 roku

Wyświetleń 195085

Odpowiedzi 510

xardas33

xardas33

Użytkownicy
Łowca Smoków
posty423
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Łowca Smoków

xardas33

Błędy i bugi
#480 2016-04-14, 22:09(Ostatnia zmiana: 2016-04-16, 12:13)
Z błędów to chciałem zgłosić problem z magiczną rudą tzn - często nie mogę za coś zapłacić np. kupić zbroi przez dialog ponieważ NPC mówi mi ze nie mam wystarczająco rudy chociaż w ekwipunku jest znacznie więcej niż wymagana ilość. Jedynie wyrzucenie rudy z ekwipunku i podniesienie naprawia problem na jeden dialog.

Dodatkowo spotkałem następujące błędy:
1. Kopacz Danny w starej kopalni stoi zbyt blisko drabiny przez co zawsze spadałem po próbie wejścia do niego
2. W świątyni Sniącego w pomieszczeniu gdzie są kolce i przycisk do którego trzeba strzelić tylko on działa, a później strzelanie w drugi po opadnieciu ściany nie powoduje otwarcia krat do pomieszczenia w pobliżu
3. Dwa przyciski powodujące odpadnięcie ściany w tym pomieszczeniu ściany również nie działają
4. Garotnicy stojący w siedzibie Magów Ognia w SO po teleporcie w 5r są przyjaźnie nastawieni do bohatera dopóki nie zabijemy Gomeza
 

KarolskyDamiansky

KarolskyDamiansky

Użytkownicy
Strażnik Strażników
posty78
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Strażnik Strażników
Mam pewien problem, mianowicie, jestem kretem, i chcę dołączyć do szkodników, mam 5 poziom, i spełniam wszystkie wymagania, mam nawet respekt najemników, a gdy pytam Laresa czy mogę dołączyć, to on mówi mi że nie jestem jeszcze gotowy, wie ktoś co zaradzić ?
 
"Smoki mają jakiegoś władcę, ale nie chcą o nim nic mówić. Oczywiście poza tekstami typu „Nasz pan przyjdzie i zniszczy świat” i takie tam" - Z pamiętnika Bezimiennego, ???r

Edward03051993

Edward03051993

Użytkownicy
posty18
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hej wszystkim mam problem z trójdialogami, kiedy Bezi ma rozmawiać ze Scattym i Nazgul (pojedynek z nazgulem), albo z Usmanen i Szakalem (nowa zmiana w kopalnii), wywala mnie do pulpitu i tak jest za każdym razem, próbowałem na różne sposoby. Miałem system packa, teksture freedy, próbowałem na czystej wersji tylko z modem ER. Próbowałem na różne sposoby i od nowa zaczynałem i dalej to samo czasem jak jeden dialog przeszedł to drugi wywalał. Proszę o pomoc, bo naprawdę chciałbym w to zagrać.

Jeśli ktoś miał podobne problemy i znalazł skuteczny sposób na rozwiązanie tego problemu, piszcie na mojego maila:

amfallout@gmail.com

Moja specyfikacja jakby ktoś potrzebował:

CPU: i7 875K
GPU: GTX 460
RAM: 6 GB
OS: Windows 7 Ultimate

Z góry dziękuję
 

Greg87

Greg87

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gothic Edycja Rozszerzona wersja 1.4.6
Jest problem z zadaniem dla Cor Kaloma.
Po dołączeniu do Bractwa Cor Kalome daje dwa zadania "Wytwórnia ziela" oraz "Dostawa ziela dla Gomeza". Wykonałem oba i tylko jedno z nich mogę oddać. W zależności które pierwsze oddaje przy drugim brakuje odpowiedniej kwestii dialogowej, tj. jak oddaje zadanie "Wytwórnia ziela" jako pierwsze to "Dostawy ziela dla Gomeza" już nie mogę (vice versa).
To błąd czy o czymś nie wiem?
 

gothic1210
  • Gość
piranie tam zrobiły byka, dopiero teraz go zaważyłem. poprawione, będzie w następnym patchu.
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
piranie tam zrobiły byka, dopiero teraz go zaważyłem. poprawione, będzie w następnym patchu.
Będzie nowy patch?!?! <TAŃCZY>  :D
 

gothic1210
  • Gość
będzie na koniec wakacji. poprawię kilka zadań na tip top i te crashe w bractwie.
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Super :) Miałem zamiar się zabrać od nowa za grę (ostatnia wersja w jaką grałem to chyba 1.4) ale w takim wypadku poczekam :)
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
gothic1210, a w tym następnym patchu poprawiłbyś balans Zbroi Gwardzisty i Szaty Nowicjusza Ognia, po prostu zamieniając miejscami ich wartości ochronne? Bo to teraz lipne jest, szatę można zdobyć dość szybko, a jest lepsza od zbroi, na którą trzeba sobie zapracować i poczekać, a zbroja to przecież zbroja, powinna być lepsza od takiej szaty, która tak sobie leży na ziemi i czeka. Ok, zbroja może być gorsza od ciężkich pancerzy gildyjnych Cieni, Szkodników i Nowicjuszy, ale mogłaby też być porównywalna do lekkich zbroi gildyjnych, czyli mieć wartości te same, co one. Wtedy miałoby to sens. Ale najlepiej by było, gdyby ta zbroja miała ochronę takiego średniego pancerza Szkodnika, byłaby wtedy między taką lekką zbroją Cienia a ciężką, wtedy można by się zastanawiać, czy warto kupować ciężką, i to byłoby fajne, moim zdaniem. Wtedy jest sens zastanawiać się nad zakupem, a nie, jak kiedyś, kupować, bo to jedyne sensowne rozwiązanie.
Fajnie by też było, gdybyś dał możliwość kupienia Ciężkiej Szaty Nowicjusza, jeśli nie w 1r, to już w 2r, wtedy Nowicjusz nie odstawałby tak od reszty gildii pierwszego stopnia. A jak wiemy, już w 2r można zostać Strażnikiem Świątynnym, więc po co czekać na możliwość kupna gorszej szaty, skoro można mieć już lepszą, lekką zbroję świątynną?
Wypadałoby też lekko poprawić ochronę tej pierwszej zbroi Bandyty, najlepiej do wartości średniego pancerza Szkodnika, bo teraz jest raczej marna, przynajmniej dwie mamy w 1r lepsze - Zbroja Gwardzisty i Szata Nowicjusza Ognia właśnie. Gdyby ta ich pierwsza zbroja była tak samo dobra, jak Zbroja Gwardii, byłoby fajnie, choć mogłaby być minimalnie lepsza. Chyba, że chciałoby ci się dodać Bandycie nową zbroję do kupienia od razu w 1r, taką nieco lepszą niż ta darmowa, startowa, model zbroi Wodnego Kręgu by pasował, kiedyś nawet chyba był w jakiejś wersji ER.

Super by też było, gdybyś tak, na wzór Świata Skazańców, dodał Guru kwestie mówione, czyli zdubbingowane, do tych ich wykładów, bo zdaje się, że do nich pasuje dubbing kwestii, które mówi Cadar, gdy uczy nas kręgów. To też byłoby fajnie usłyszeć w modzie.

No i chyba w runach jest błąd, bo teleport do Xardasa ma taki czerwonawy symbol maga, zaś teleport do Magów Ognia ma czarny, choć powinno być chyba na odwrót.

No i taka już sugestia, ale baaardzo opcjonalna - fajnie by było, gdyby ten zabójca, który zabija Bliznę, dawał nam jego miecz, Blizny, gdy pomagamy mu wyjść z piwnic Magnatów. Oczywiście, nie tak dobry, jak w podstawce, ale konkurencyjny dla miecza Kruka i Większego Miecza Rozpaczy. Fajnie się goni po Kolonii z takim wielkim, szponiastym rozcinaczem, a Wrzask Berserkera jest teraz bezwartościowy ze swoimi statystykami.

Jeśli by to nie był też problem, to fajnie by było znaleźć w grze jeszcze jakieś receptury broni, ale to też opcjonalna propozycja, jeśli będziesz miał chęci. Bardziej mi zależy na tym, by bugi zniknęły, i ten balans zbroi był nieco lepszy.

A, i dzięki, że nadal pracujesz nad modem, warto go jeszcze jakoś ogarnąć, żeby grało się jeszcze lepiej. Serio, super modyfikacja.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

HaXbOx

HaXbOx

Użytkownicy
posty16
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Czy wy też tak macie,że bohater po mimo dużego levelu w 1h wciąż wyciąga broń powoli jak amator? Może mi się wydaje,ale powinien mieć tą "energiczną" animację wyciąganie broni jedną ręką? Nie wiem jak jest z 2h.
 

Zohrokey

Zohrokey

Użytkownicy
Buggerfall
posty138
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Buggerfall

Zohrokey

Błędy i bugi
#490 2016-07-28, 18:19(Ostatnia zmiana: 2016-08-04, 19:31)
Krótka lista tego co znalazłem:

- Najemnicy pilnujący Magów Wody mają napis na początku gry "Ende"
- Literówki w nowo dodanych książkach oraz w niektórych dialogach
- W chacie Hansona na bagnach są latające deski
- Książki prawdziwe alkohole część 2 i 3 nie posiadają tekstur
- Gdy możemy już wejść do zamku w Starym Obozie to nadal jest opcja zapłacenia Thorusowi 1000 bryłek rudy
- Nie da się wykonać zadania "Dostawa ziela dla Gomeza"
- Podana jest zła ilość wymaganych punktów nauki podczas nauki siły i zręczności u Cor Angara
- Nie wiem czy to bug z podstawki, czy z tej modyfikacji ale gdy ta sama osoba cały czas będzie nas biła i zabierała połowę
naszej zdobytej rudy i po zabraniu całej naszej rudy będzie miała w swoim ekwipunku 2x więcej rudy niż mieliśmy np. mieliśmy 500 bryłek rudy i ktoś nas będzie cały czas bił i zabierał rudę to potem będzie miał w ekwipunku 1000 bryłek rudy + jego własna ruda
- Po dołączeniu do jakieś gildi poza Starym Obozem to nadal jest możliwość rozpoczęcia zadania "Test zaufania" u Diego
- Kryształ w jaskini niedaleko Davora, za Starym Obozie, tam gdzie jest szkielet i skrzynia z pancerzem nie daję żadnego bonusu
- Harpie w Górskiej Fortecy i Kanionu Trolli są podświetlone na zielono i nas nie atakują, po zaatakowaniu jednej z harpi inne harpie atakują tą harpie, którą zaatakowaliśmy
- Większość ożywieńców (szkielety i zombie) nie atakują nas dopóki my ich nie zaatakujemy i są podświetleni na biało a nie na czerwono
- Czasami występują problemy podczas nauki np. chcemy zwiększyć siłę o 5 punktów, pisze ile jest potrzebnej rudy, ale
po wybraniu opcji nauki piszę, że mamy za mało rudy, a mamy np. 5x więcej niż jest potrzebne
- Strażnik Świątynny, którego wysyła Baal Cadar do Starej Cytadeli w zadaniu "Zostać Guru" w momencie gdy mamy odnaleźć Ur-Shaka atakuję nas, a na dodatek jest nieśmiertelny, więc nie możemy go pobić
- W czwartym rozdziale w Obozie Bandytów jest dwóch Kerethów (przysięgam, że nie bawiłem się konsolą)  :lol2:
- Gdy tworzymy bimber lub piwo miodowe na stole alchemicznym to po stworzeniu jednej z tym rzeczy wyskakuję napis
"Stworzyłeś miód pitny"
- W szóstym rozdziale gdy chcemy zabić Gomeza to niektórzy Garotnicy są podświetleni na zielono i pomagają nam w walce dopóki nie zabijemy Gomeza, wtedy nas zaatakują
- Niektóre przedmioty do zadań po oddaniu nadal zostają w ekwipunku np. sakiewka z przyprawami Snafa lub artefakt z Opuszczonej Kopalni...
- Błąd w literówce gdy chcemy założyć jakąś runę ale nie mamy odpowiedniego kręgu, pisze ''Brakuje ci (dany krąg) kręgupoziom, by użyć tego przedmiotu'', a powinno pisać "Brakuje ci (dany krąg) poziomu kręgu"
- Gdy wypijemy miksturę tymczasową np. siły to gdy założymy jakąś lepszą broń której wcześniej nie mogliśmy i będziemy ją trzymać tak długo aż mikstura przestanie działać to bohater założy słabszą broń ale będzie trzymał tą lepszą broń której nie mogliśmy unieść dopóki jej nie schowamy, po schowaniu tej broni będzie pisało że brakuje ileś tam punktów siły, a tą słabszą broń którą mogliśmy unieść bez mikstury nasz bohater wyrzuci
- Stanley ma za mało siły żeby unieść swój miecz (dokładnie o 13 pkt siły)
- Mil nie ma żadnej broni (przydało by się mu dać chociaż jakiś miecz)
- Możliwość crashu save-ów podczas grania przez wyskoczenie Acces Violation - najczęściej w Bractwie
- Można usunąć kretoszczury w jaskini za Starym Obozem tam gdzie jest kapliczka Beliara, nie raz umarł mi tak Josep lub ten Kopacz z zadania Jima
- Można usunąć pojawianie się krwiopijców w Obozie Myśliwych
- Po oczyszczeniu Opuszczonej Kopalni (grałem po stronie Bractwa) bezimienny mówi najemnikowi, że spotkał tam jakiegoś pół-martwego Kopacza, a tam nikogo nie było oprócz ożywieńców, ale zadanie da się wykonać bez problemu
- Fanatyczni i Apokaliptyczni Strażnicy Świątynni w Świątyni Śpiącego są atakowani przez ożywieńców i pełzacze
- Jonas ma za mało zręczności aby założyć swój łuk (o 5pkt)
 
Steam

System operacyjny: Windoors 10 Home (64-bitowy)
GeForce GT 740M
8GB RAM
Intel i5-3317U/1.70GHz CPU

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Błędy i bugi
#491 2016-07-28, 21:18(Ostatnia zmiana: 2016-07-28, 21:45)
Spora część bugów jest jeszcze ze starszych wersji :D
Resztę w granicach moich możliwości spróbuję naprawić.
Co do kolorków potworów to jest to chyba jakiś błąd skryptu. Już Ahn kiedyś to zauważył. Chyba tak zostanie, albo wywalę ten skrypt. Opinie?
 

Zohrokey

Zohrokey

Użytkownicy
Buggerfall
posty138
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Buggerfall
 
Steam

System operacyjny: Windoors 10 Home (64-bitowy)
GeForce GT 740M
8GB RAM
Intel i5-3317U/1.70GHz CPU

gothic1210
  • Gość
Tak też myślę. Co do tych skryptów to wyślę wkrótce. :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
ProfesjaNierób
  • Moderator
Co do kolorków potworów to jest to chyba jakiś błąd skryptu. Już Ahn kiedyś to zauważył. Chyba tak zostanie, albo wywalę ten skrypt. Opinie?
Skrypt ustawia kolor sprawdzając nastawienie npc. Więc jeśli jego nastawienie jest neutralne, to jego imię będzie na biało.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

gothic1210
  • Gość
No właśnie. Skoro więc nie było nic grzebane w plikach szkieletów, to co to może oznaczać?
Cytuj
- Większość ożywieńców (szkielety i zombie) nie atakują nas dopóki my ich nie zaatakujemy i są podświetleni na biało a nie na czerwono
 

LordAssassin

LordAssassin

Użytkownicy
Lord Assassinów
posty3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Lord Assassinów

LordAssassin

Błędy i bugi
#496 2016-07-29, 10:23(Ostatnia zmiana: 2016-07-29, 10:36)
Wydaje mi się że to nie wina tego skryptu. On zmienia tylko kolor nazwy, nie modyfikuje nastawienia do bohatera. Korzystasz ze skryptu z pakietu LeGo czy sam napisałeś?

Edit:
Spróbuj tak zrobić, nie wiem czy pomoże.

Otwórz plik z instance lub prototypem szkieletu i dodaj to do skryptu:
Npc_SetAttitude         ( self, ATT_HOSTILE );
 
MOBO: MSI  H61M-P31 (G3) - Intel H61, UEFI, USB 3.0
CPU: Intel Core i3-2120 - 3M Cache, 2x3.30 GHz
GPU: Nvidia GeForce GTX260 - 896MB, DDR3
RAM: Elixir 1x4GB  - DDR3, 1600Mhz
PSU: OCZ 500MXSP - 500W
OS: Windows 10 Enterprise - x64

gothic1210
  • Gość
Korzystam z pakietu LeGo. U mnie ten błąd nigdy nie wystąpił.
 

LordAssassin

LordAssassin

Użytkownicy
Lord Assassinów
posty3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Lord Assassinów
Ja też korzystałem z LeGo i nie miałem z tym problemów.
Ale to było w Gothicu 2 NK.
A próbowałeś tego sposobu? :
Npc_SetAttitude         ( self, ATT_HOSTILE );
 
MOBO: MSI  H61M-P31 (G3) - Intel H61, UEFI, USB 3.0
CPU: Intel Core i3-2120 - 3M Cache, 2x3.30 GHz
GPU: Nvidia GeForce GTX260 - 896MB, DDR3
RAM: Elixir 1x4GB  - DDR3, 1600Mhz
PSU: OCZ 500MXSP - 500W
OS: Windows 10 Enterprise - x64

K0nopa

K0nopa

Użytkownicy
Barbarzyńca
posty700
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Barbarzyńca
Ja miałem błąd z rudą. Chciałem kupić lepszy pancerz strażnika świątynnego to mi NPC mówił ze mam za mało rudy,a miałem ponad 10k. Musiałem wyrzucić rudę i ją podnieść. To samo było u Silasa jak miałem zapłacić mu 75(chyba) bryłek rudy już nie pamiętam za co.
A i jeszcze jedna rzecz ale ona może występuje tylko u mnie. Po napisach końcowych gra się wyłącza a nie wraca do menu głownego.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry