Gothic Edycja Rozszerzona - dyskusja ogólna 1015057 6359

O temacie

Autor gothic1210

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 1015057

Odpowiedzi 6359

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty74
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam dużo siły własnie i nie wiem gdzie tu błąd. Mam broń jednoręczną na maksa siły chyba 85 a wrzask berserkera jest mocniejszy tylko o 1 punkt :<.
 

wiktornus

wiktornus

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, mam aktualnie zainstalowanego moda z (https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=49540) i mam problem z paroma zadaniami: Obóz łowców orków- Brakuje kwestii dialogowych o poszukiwaniu nowych członków i transporcie zaopatrzenia (jedyne zadanie z tego obozu jakie dostałem to poszukiwanie Hugo), Obóz przy starej kopalni - problem Spike'a, Matt nie ma opcji dialogowej o wpłynięciu na kopaczy. Jestem aktualnie w 1 rozdziale bez gildii, 9 poziom, ale te problemy mam też jak przeszedłem do 2 rozdziału. Ps: czy Misja ze zdobyciem złotego miecza dla Bartholo się zmieniła? (jej też nie mam jak zacząć)
 

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3412
Propsy2602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Te misje się pozmieniały. Niektóre są tylko dla danych gildii, inne w późniejszych rozdziałach. Rzeczy o których mówisz to nie bugi.
 

wiktornus

wiktornus

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak też myślałem ( w końcu to bodajże najnowsza wersja), a czy mógł bym prosić o solucje do tych zadań? Bo te które znam są nieaktualne. (Ps pierwszy raz grałem w Edycje Rozszerzoną w 2015 i szczerze powiem że rozwój tego projektu to kawał dobrej roboty)
 

barbor92r

barbor92r

Użytkownicy
posty62
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • online
 

wiktornus

wiktornus

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki, ale to właśnie na tym poradniku się opierałem, nie ma w nim np. wymagań co do gildii lub rozdziału żeby dostać/wykonać zadanie. A zadanie że Spike'm mimo że mam w notatniku jako aktywne to nie mam żadnych opcji dialogowych z Mattem (może solucja jest niedokładna?)
 

Vesemir

Vesemir

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ewidentnie potrzebna jest edycja rozszerzona do g2nk  :lol2: :lol2:

@gothic1210  zgadzam się w 100% do G2NK przydała by się Edycja Rozszerzona kontynuacja G1ER. :D
Moim zdaniem ER jest najlepszą modyfikacją do G1, naprawia niedoróbki twórców, jest tym czym Gothic 1 zawsze być powinien. :ok:
Sam od paru tygodni w wolnych chwilach dłubię przy G2NK, choć nie znam się zbyt dobrze na moddingu, zainspirowany właśnie Edycją Rozszerzoną do G1 staram się korygować póki co drobne niedopatrzenia twórców dodawać nowe elementy do świata. 
 

KsFPL

KsFPL

Użytkownicy
posty30
  • Użytkownicy
witam, mam pytanie techniczne, a opcja szukaj niestety nie pomogla. czy da sie jakos szybciej zbierac zawartosc skrzyn? brylki czy strzaly przenosza sie do mojego eq znacznie wolniej niz w klasycznej 1, a juz tam bylo kiepsko czasowo gdy miales do zgarniecia +200 szt czegokolwiek. moze jest jakis skrot klawiszowy pozwalajacy zabrac wszystko?

dzieki za pomoc
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
Bug Gothic'a
posty58
Propsy9
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bug Gothic'a
witam, mam pytanie techniczne, a opcja szukaj niestety nie pomogla. czy da sie jakos szybciej zbierac zawartosc skrzyn? brylki czy strzaly przenosza sie do mojego eq znacznie wolniej niz w klasycznej 1, a juz tam bylo kiepsko czasowo gdy miales do zgarniecia +200 szt czegokolwiek. moze jest jakis skrot klawiszowy pozwalajacy zabrac wszystko?

dzieki za pomoc
Zbieraj z shiftem ;)
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty133
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Te misje się pozmieniały. Niektóre są tylko dla danych gildii, inne w późniejszych rozdziałach. Rzeczy o których mówisz to nie bugi.

A będzie jeszcze jakiś patch?
 

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3412
Propsy2602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@blackero Raczej nie, bo tak jak mówię, chciałbym to przepisać od nowa na czysto co jest po prostu katorgą. Na pocieszenie powiem, że dostaniecie ode mnie w tym roku małego moda fabularnego do G1.
 

Maciejond

Maciejond

Użytkownicy
posty27
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@blackero Raczej nie, bo tak jak mówię, chciałbym to przepisać od nowa na czysto co jest po prostu katorgą. Na pocieszenie powiem, że dostaniecie ode mnie w tym roku małego moda fabularnego do G1.

aaaa tam xd działaj edycje rozszerzoną do g2  :trollface: :trollface: :trollface:
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
szczur korporacyjny
posty1372
Propsy101
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • szczur korporacyjny
@blackero Raczej nie, bo tak jak mówię, chciałbym to przepisać od nowa na czysto co jest po prostu katorgą. Na pocieszenie powiem, że dostaniecie ode mnie w tym roku małego moda fabularnego do G1.
to dobry pomysl. Uwazaj z ikarusem. Jedna funkcja potrafi skutecznie zbugowac inne.
 
Gothic 1 UpdatePack 1.25.4 PL 05.02.2018

https://www.sendspace.com/file/kyks4t

blackero

blackero

Użytkownicy
posty133
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@blackero Raczej nie, bo tak jak mówię, chciałbym to przepisać od nowa na czysto co jest po prostu katorgą. Na pocieszenie powiem, że dostaniecie ode mnie w tym roku małego moda fabularnego do G1.
A dlaczego miałbyś wszystko od nowa przepisać? Co by to zmienilo?
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy202
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@gothic1210 czy myślałeś o tym by podmienić świat na ten z gothic reloeded mod ?
 

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3412
Propsy2602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po co? Żeby bandyci stracili swoje domki? :<

Post połączony: 2018-02-10, 18:53
@blackero Raczej nie, bo tak jak mówię, chciałbym to przepisać od nowa na czysto co jest po prostu katorgą. Na pocieszenie powiem, że dostaniecie ode mnie w tym roku małego moda fabularnego do G1.
A dlaczego miałbyś wszystko od nowa przepisać? Co by to zmienilo?
To, że w tym modzie jest zaimplementowana masa rzeczy, które poza generowaniem bugów są zbędne. A ich usuwanie byłoby tak samo męczące jak pisanie tego od nowa.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy202
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@gothic1210 oczywiście po zaimplementowaniu do zena z G reloeded mod wszystkich istotnych obiektów z edycji rozszerzonej.  Czy to za dużo pracy ?

-------------------
efekt byłby na pewno wart włożonej pracy
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
szczur korporacyjny
posty1372
Propsy101
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • szczur korporacyjny
@gothic1210 oczywiście po zaimplementowaniu do zena z G reloeded mod wszystkich istotnych obiektów z edycji rozszerzonej.  Czy to za dużo pracy ?
nie wcale. To dziala jak kopiuj wklej.  :lol2:
 
Gothic 1 UpdatePack 1.25.4 PL 05.02.2018

https://www.sendspace.com/file/kyks4t

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3412
Propsy2602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@gothic1210 oczywiście po zaimplementowaniu do zena z G reloeded mod wszystkich istotnych obiektów z edycji rozszerzonej.  Czy to za dużo pracy ?

-------------------
efekt byłby na pewno wart włożonej pracy
Jakubie, ja właśnie uważam wręcz przeciwnie, że efekt byłby nieadekwatny do włożonej pracy. Bo na dobrą sprawę co to zmienia? Trochę gładszy teren i tyle. Myślę, że nie warto. Poza tym ja się nie zajmuję grafiką 3D i musiałbym prosić o pomoc kogoś z zewnątrz co jest dodatkowym problemem.

Wracając do tematu czego w ER jest za dużo i dlaczego warto to przepisać, to mogę podać chociażby mikstury z efektem tymczasowym. Niemalże bezużyteczne w toku całej gry, a napisanie tych wszystkich przepisów i obsługi tego zajęło kilka godzin. Ja sam po sobie nawet widzę, że takie wynalazki nie mają sensu. Dlaczego? Kupiłem jakiś czas temu Torchlighta 2 żeby mieć jakąś lekką grę na laptopie, który zabieram na studia. Tam właśnie jest możliwość czasowego wzmocnienia zwierzaka poprzez karmienie go rybami. Przez połowę gry prawie z tego nie korzystałem, a jak już to robiłem to brałem randomowy bonus nie zwracając uwagi co on zmienia. Także nie było warto.

Druga kwestia to przyłączanie się do obozów. To jak wiemy wygenerowało olbrzymią liczę bugów i wprowadziło dodatkowe zamieszanie (do tej pory nie jestem pewien czy dołączanie do NO działa jak należy). A czy nie lepiej byłoby gdyby zamiast tego głupiego zostawania kopaczem włączyć nowe zadania do głównego sposobu dołączania. Czy nie lepiej by było gdyby zadanie od Lorenzo było po prostu kolejnym zadaniem na reputację? Oczywiście byłoby i takie udziwnienia jak gildia kopacz są absolutnie zbędne. Ułatwione dołączanie do obozów to przykład nieprzemyślanego zapatrzenia w G2NK.

O za i przeciw zostawaniu bandytą też miałbym dużo do powiedzenia, jednak spośród rzeczy, które teraz wymieniam, wątek bandytów się w miarę broni.

Trzecia kwestia to balans i ścieżki magów. Ingerencja w to była również niepotrzebna, bo w Gothicu było to tak rozłożone, że na końcu miało się postać władającą magią, bronią białą i dystansową niezależnie od wybranych gildii. I trzeba było tego nie zmieniać. Nie próbować na siłę wciskać takiego systemu jak w G2, że rozwijamy tylko jeden typ postaci. Ta gra jest po prostu do tego nieprzygotowana (moim zdaniem oczywiście). Gdybym miał to teraz robić to wyglądało by to tak:
- do rozpoczęcia nauki broni dwuręcznej trzeba mieć wymaksowaną jednoręczną z tym szczegółem, że miałaby ona już tylko 5 a nie 10 poziomów (zasada jak w podstawce tylko ze zwiększoną liczbą poziomów z 2 do 5)
- nie byłoby opcji zostania magiem wody w drugim rozdziale, bo tak jak mówię, na końcu gry miałoby się i tak pełen wachlarz możliwości (jak duży już by zależało od gracza)
- nie byłoby opcji zostania guru, a dla strażników świątynnych byłaby możliwość douczenia się ostatnich kręgów magii u magów wody (żeby było sprawiedliwie dla wszystkich gildii)
- po wprowadzeniu tych regulacji dopiero bym sprawdził jakby to wyglądało w praniu i ile punktów nauki zostawałoby "odłogiem" na końcu gry i proporcjonalnie do tego zmniejszyłbym doświadczenie za questy tak aby umożliwić rozwinięcie wszystkiego, ale przy tym  żeby nie zostało tych punktów bardzo dużo

Na koniec wrzucam wam wątek Geralda z ER 2.0 żebyście zobaczyli jak to miało wyglądać. Mam też rozpisane takie wątki dla Wilsona, Alexa i kilku innych flagowych NPC z ER. Pokazuję to, bo i tak tego nie zrealizuję.
Spoiler
Gerald – samotnik chcący przetrwać w kolonii jak najdłużej, traktuje Bezimiennego jako swojego kompana choć nie towarzyszy mu przez cały czas;
Wspólne zadania:
1.   Pokonać bandytów – rozdział 1 – niedaleko placu wymian
Gerald siedzi przy wejściu do zawalonej kopalni, zaczepia nas i opowiada o dwóch bandziorach pilnujących drogi. Twierdzi, że go ścigają za kradzież. Prosi nas o pomoc w rozprawieniu się z nimi. Mamy kilka opcji do wyboru:
a.   Pomóc mu pokonać bandytów. Dzięki temu zaskarbiamy sobie jego przyjaźń i zyskujemy od niego pierścień + 10 PŻ. Gerald udaje się do Kotła.
b.   Zignorować go i/lub wydać bandytom (wtedy nie będziemy musieli im płacić za przejście) – Gerald ginie co kończy jego wątek.
2.   Ugotowany w kotle – rozdział 1 – Obóz Wolnej Kopalni
Gerald zaczepia nas i prosi o pomoc w zadaniu od Orika. Mamy za zadanie odnaleźć szpiega ze Starego Obozu i go zabić. Jeśli nie jesteśmy członkiem SO nie ma z tym problemów, jednak jeśli pracujemy dla Gomeza staniemy przed wyborem kogo zabić.
a.   Za zabicie Geralda otrzymamy aż 500 bryłek rudy/zbroję cienia. Z kolei utrzymanie go przy życiu pozwoli kontynuować wątek.
b.   Za pomoc Geraldowi dostajemy pierścień + 7 do zręczności i akrobatyki.
3.   Pomocna dłoń – rozdział 2 – w pobliżu pierwszego kamienia ogniskującego
Idąc po kamień ogniskujący spotykamy Geralda. Okazuje się, że wykonuje on w okolicy ważne zadanie. Oferuje nam swoją pomoc i razem walczymy z Nyrasem (wzmocnionym). Po walce mówi nam, że szuka zbiega, który ma coś cennego.
a.   Idziemy z nim wzdłuż klifu po czym zaczepia nas i zdradza, że podczas walki z bandytami przy placu wymian zranił się w bark (zakrył jednak ranę pancerzem, który znalazł przy bandycie, dlatego nie wiedzieliśmy o tym – będą stosowne dialogi) i potrzebuje nasion czerwonego buka do lekarstwa (nasiona dają też + 3 do maks. Mana) jednak nie ma pojęcia jak wyglądają. Pomagamy mu szukać (leżą tuż obok, za kamieniem). Gdy chcemy mu dać nasiona mówi nam, że są cenne i podwyższają statystyki. Możemy wybrać czy mu je dać. Podarowanie nasion przedłuża wątek tej postaci. W nagrodę dostajemy amulet + 5 do maks. Mana.   
4.   Nieuczciwy handlarz Lorenzo – rozdział 2 – obóz przy starej kopalni
Gerald ma się już dobrze i postanowił trochę dorobić, bo magowie nieźle sobie policzyli za leczenie. W tym celu obiecał strażnikowi Lorenzo, że pomoże mu się pozbyć niewygodnych kontrahentów. Okazało się jednak, że są nimi ludzie z Nowego Obozu, czego Gerald nie przewidział. Gdy Gerald z Lorenzo udali się na spotkanie, Lorenzo uciekł w mgnieniu oka zostawiając Geralda samego. Ten zakrył twarz chustą i również uciekł. Musimy iść do Lorenzo i zaproponować mu pomoc. Ten każe nam pójść do NO i powiedzieć Cipherowi, że Lorenzo chce się spotkać ponownie, tylko bez sztuczek. Opcje:
a.   Idziemy do Geralda i razem z nim szykujemy zasadzkę. Zabijamy Lorenzo, a Gerlad zanosi jego głowę Cipherowi. Nagrodą są przedmioty handlarza.
b.   Idziemy do Ciphera i mówimy o ponownym spotkaniu. Na miejscu zabijamy Ciphera i Geralda. W nagrodę dostajemy 500 bryłek rudy od Lorenzo i możliwość zakupu ciężkiej zbroi Strażnika.
5.   Tajemnica Areny – rozdział 3  - orkowa arena
Merdarion powiedział nam, że wysłał Geralda do orkowej areny. Chciał aby tamten ją zbadał, jednak długo nie wraca. Musimy sprawdzić co u niego. Spotykamy go w małym obozie nieopodal (tam gdzie włóczędzy). Razem udajemy się na arenę. Pokonujemy orków i golema. Znajdujemy ślady obozowiska jakiejś osoby. Później odnajdujemy przycisk na ścianie, który wysuwa z piasku pułapki. Na jednej z nich widzimy martwego Strażnika świątynnego. Z jego notatek dowiadujemy się, że orkowie walczyli tu ku chwale śniącego a Kalom wysłał go jakiś czas temu żeby zbadał to miejsce. Odbywało się tam coś na wzór igrzysk. Z rewelacjami wracamy do Geralda a potem do Merdariona, który daje nam w nagrodę sporo mikstur.
6.   Zaginiony przyjaciel – rozdział 4 – Nowy Obóz
Torlof zaczepia nas i mówi, że Gerald gdzieś zniknął. Musimy go odszukać. Pytamy Butcha, ten nic nie wie. Lares twierdzi, że nigdzie go nie wysyłał. Sharky również. Buster po opłaceniu mówi, że Cassady może coś wiedzieć, bo byli kumplami i się pokłócili. Gadamy ze wskazanym jednak dopiero po pobiciu dowiadujemy się, że tak naprawdę się nie pokłócili tylko to było dla zmyłki, żeby nikt nie pytał o Geralda Cassady’ego. Szkodnik zdradzi nam, że zaginiony udał się do obozu Quentina w celu rozwikłania pewnej zagadki, która poróżniła ludzi Quentina*. Idziemy na miejsce, jednak nikt nie widział śladu Geralda. Wszyscy w obozie są małomówni i podejrzliwi. Pozostaje nam rozwiązać wewnętrzny spór. < Zagadka > Po rozwiązaniu problemu w obozie zjawia się Drax mówiący, że Strażnicy zabili Ratforda i porwali Geralda. Zadanie kończy się stwierdzeniem, że uwolnienie Geralda jest obecnie niemożliwe.
7.   W lochach w Starym Obozie spotykamy Geralda. Jest wycieńczony. Opowiada nam o tym że był torturowany, jednak nie wydał żadnych sekretów Nowego Obozu. W nagrodę za uwolnienie daje nam pas rodowy + 5 do siły i odchodzi w stronę placu wymian (tam, gdzie zaczęła się jego przygoda z nami).
Jak oceniacie takie zmiany? Też uważacie, że są lepsze?
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty68
Propsy9
  • Użytkownicy
@gothic1210 oczywiście po zaimplementowaniu do zena z G reloeded mod wszystkich istotnych obiektów z edycji rozszerzonej.  Czy to za dużo pracy ?

-------------------
efekt byłby na pewno wart włożonej pracy
Jakubie, ja właśnie uważam wręcz przeciwnie, że efekt byłby nieadekwatny do włożonej pracy. Bo na dobrą sprawę co to zmienia? Trochę gładszy teren i tyle. Myślę, że nie warto. Poza tym ja się nie zajmuję grafiką 3D i musiałbym prosić o pomoc kogoś z zewnątrz co jest dodatkowym problemem.

Wracając do tematu czego w ER jest za dużo i dlaczego warto to przepisać, to mogę podać chociażby mikstury z efektem tymczasowym. Niemalże bezużyteczne w toku całej gry, a napisanie tych wszystkich przepisów i obsługi tego zajęło kilka godzin. Ja sam po sobie nawet widzę, że takie wynalazki nie mają sensu. Dlaczego? Kupiłem jakiś czas temu Torchlighta 2 żeby mieć jakąś lekką grę na laptopie, który zabieram na studia. Tam właśnie jest możliwość czasowego wzmocnienia zwierzaka poprzez karmienie go rybami. Przez połowę gry prawie z tego nie korzystałem, a jak już to robiłem to brałem randomowy bonus nie zwracając uwagi co on zmienia. Także nie było warto.

Druga kwestia to przyłączanie się do obozów. To jak wiemy wygenerowało olbrzymią liczę bugów i wprowadziło dodatkowe zamieszanie (do tej pory nie jestem pewien czy dołączanie do NO działa jak należy). A czy nie lepiej byłoby gdyby zamiast tego głupiego zostawania kopaczem włączyć nowe zadania do głównego sposobu dołączania. Czy nie lepiej by było gdyby zadanie od Lorenzo było po prostu kolejnym zadaniem na reputację? Oczywiście byłoby i takie udziwnienia jak gildia kopacz są absolutnie zbędne. Ułatwione dołączanie do obozów to przykład nieprzemyślanego zapatrzenia w G2NK.

O za i przeciw zostawaniu bandytą też miałbym dużo do powiedzenia, jednak spośród rzeczy, które teraz wymieniam, wątek bandytów się w miarę broni.

Trzecia kwestia to balans i ścieżki magów. Ingerencja w to była również niepotrzebna, bo w Gothicu było to tak rozłożone, że na końcu miało się postać władającą magią, bronią białą i dystansową niezależnie od wybranych gildii. I trzeba było tego nie zmieniać. Nie próbować na siłę wciskać takiego systemu jak w G2, że rozwijamy tylko jeden typ postaci. Ta gra jest po prostu do tego nieprzygotowana (moim zdaniem oczywiście). Gdybym miał to teraz robić to wyglądało by to tak:
- do rozpoczęcia nauki broni dwuręcznej trzeba mieć wymaksowaną jednoręczną z tym szczegółem, że miałaby ona już tylko 5 a nie 10 poziomów (zasada jak w podstawce tylko ze zwiększoną liczbą poziomów z 2 do 5)
- nie byłoby opcji zostania magiem wody w drugim rozdziale, bo tak jak mówię, na końcu gry miałoby się i tak pełen wachlarz możliwości (jak duży już by zależało od gracza)
- nie byłoby opcji zostania guru, a dla strażników świątynnych byłaby możliwość douczenia się ostatnich kręgów magii u magów wody (żeby było sprawiedliwie dla wszystkich gildii)
- po wprowadzeniu tych regulacji dopiero bym sprawdził jakby to wyglądało w praniu i ile punktów nauki zostawałoby "odłogiem" na końcu gry i proporcjonalnie do tego zmniejszyłbym doświadczenie za questy tak aby umożliwić rozwinięcie wszystkiego, ale przy tym  żeby nie zostało tych punktów bardzo dużo

Na koniec wrzucam wam wątek Geralda z ER 2.0 żebyście zobaczyli jak to miało wyglądać. Mam też rozpisane takie wątki dla Wilsona, Alexa i kilku innych flagowych NPC z ER. Pokazuję to, bo i tak tego nie zrealizuję.
Spoiler
Gerald – samotnik chcący przetrwać w kolonii jak najdłużej, traktuje Bezimiennego jako swojego kompana choć nie towarzyszy mu przez cały czas;
Wspólne zadania:
1.   Pokonać bandytów – rozdział 1 – niedaleko placu wymian
Gerald siedzi przy wejściu do zawalonej kopalni, zaczepia nas i opowiada o dwóch bandziorach pilnujących drogi. Twierdzi, że go ścigają za kradzież. Prosi nas o pomoc w rozprawieniu się z nimi. Mamy kilka opcji do wyboru:
a.   Pomóc mu pokonać bandytów. Dzięki temu zaskarbiamy sobie jego przyjaźń i zyskujemy od niego pierścień + 10 PŻ. Gerald udaje się do Kotła.
b.   Zignorować go i/lub wydać bandytom (wtedy nie będziemy musieli im płacić za przejście) – Gerald ginie co kończy jego wątek.
2.   Ugotowany w kotle – rozdział 1 – Obóz Wolnej Kopalni
Gerald zaczepia nas i prosi o pomoc w zadaniu od Orika. Mamy za zadanie odnaleźć szpiega ze Starego Obozu i go zabić. Jeśli nie jesteśmy członkiem SO nie ma z tym problemów, jednak jeśli pracujemy dla Gomeza staniemy przed wyborem kogo zabić.
a.   Za zabicie Geralda otrzymamy aż 500 bryłek rudy/zbroję cienia. Z kolei utrzymanie go przy życiu pozwoli kontynuować wątek.
b.   Za pomoc Geraldowi dostajemy pierścień + 7 do zręczności i akrobatyki.
3.   Pomocna dłoń – rozdział 2 – w pobliżu pierwszego kamienia ogniskującego
Idąc po kamień ogniskujący spotykamy Geralda. Okazuje się, że wykonuje on w okolicy ważne zadanie. Oferuje nam swoją pomoc i razem walczymy z Nyrasem (wzmocnionym). Po walce mówi nam, że szuka zbiega, który ma coś cennego.
a.   Idziemy z nim wzdłuż klifu po czym zaczepia nas i zdradza, że podczas walki z bandytami przy placu wymian zranił się w bark (zakrył jednak ranę pancerzem, który znalazł przy bandycie, dlatego nie wiedzieliśmy o tym – będą stosowne dialogi) i potrzebuje nasion czerwonego buka do lekarstwa (nasiona dają też + 3 do maks. Mana) jednak nie ma pojęcia jak wyglądają. Pomagamy mu szukać (leżą tuż obok, za kamieniem). Gdy chcemy mu dać nasiona mówi nam, że są cenne i podwyższają statystyki. Możemy wybrać czy mu je dać. Podarowanie nasion przedłuża wątek tej postaci. W nagrodę dostajemy amulet + 5 do maks. Mana.   
4.   Nieuczciwy handlarz Lorenzo – rozdział 2 – obóz przy starej kopalni
Gerald ma się już dobrze i postanowił trochę dorobić, bo magowie nieźle sobie policzyli za leczenie. W tym celu obiecał strażnikowi Lorenzo, że pomoże mu się pozbyć niewygodnych kontrahentów. Okazało się jednak, że są nimi ludzie z Nowego Obozu, czego Gerald nie przewidział. Gdy Gerald z Lorenzo udali się na spotkanie, Lorenzo uciekł w mgnieniu oka zostawiając Geralda samego. Ten zakrył twarz chustą i również uciekł. Musimy iść do Lorenzo i zaproponować mu pomoc. Ten każe nam pójść do NO i powiedzieć Cipherowi, że Lorenzo chce się spotkać ponownie, tylko bez sztuczek. Opcje:
a.   Idziemy do Geralda i razem z nim szykujemy zasadzkę. Zabijamy Lorenzo, a Gerlad zanosi jego głowę Cipherowi. Nagrodą są przedmioty handlarza.
b.   Idziemy do Ciphera i mówimy o ponownym spotkaniu. Na miejscu zabijamy Ciphera i Geralda. W nagrodę dostajemy 500 bryłek rudy od Lorenzo i możliwość zakupu ciężkiej zbroi Strażnika.
5.   Tajemnica Areny – rozdział 3  - orkowa arena
Merdarion powiedział nam, że wysłał Geralda do orkowej areny. Chciał aby tamten ją zbadał, jednak długo nie wraca. Musimy sprawdzić co u niego. Spotykamy go w małym obozie nieopodal (tam gdzie włóczędzy). Razem udajemy się na arenę. Pokonujemy orków i golema. Znajdujemy ślady obozowiska jakiejś osoby. Później odnajdujemy przycisk na ścianie, który wysuwa z piasku pułapki. Na jednej z nich widzimy martwego Strażnika świątynnego. Z jego notatek dowiadujemy się, że orkowie walczyli tu ku chwale śniącego a Kalom wysłał go jakiś czas temu żeby zbadał to miejsce. Odbywało się tam coś na wzór igrzysk. Z rewelacjami wracamy do Geralda a potem do Merdariona, który daje nam w nagrodę sporo mikstur.
6.   Zaginiony przyjaciel – rozdział 4 – Nowy Obóz
Torlof zaczepia nas i mówi, że Gerald gdzieś zniknął. Musimy go odszukać. Pytamy Butcha, ten nic nie wie. Lares twierdzi, że nigdzie go nie wysyłał. Sharky również. Buster po opłaceniu mówi, że Cassady może coś wiedzieć, bo byli kumplami i się pokłócili. Gadamy ze wskazanym jednak dopiero po pobiciu dowiadujemy się, że tak naprawdę się nie pokłócili tylko to było dla zmyłki, żeby nikt nie pytał o Geralda Cassady’ego. Szkodnik zdradzi nam, że zaginiony udał się do obozu Quentina w celu rozwikłania pewnej zagadki, która poróżniła ludzi Quentina*. Idziemy na miejsce, jednak nikt nie widział śladu Geralda. Wszyscy w obozie są małomówni i podejrzliwi. Pozostaje nam rozwiązać wewnętrzny spór. < Zagadka > Po rozwiązaniu problemu w obozie zjawia się Drax mówiący, że Strażnicy zabili Ratforda i porwali Geralda. Zadanie kończy się stwierdzeniem, że uwolnienie Geralda jest obecnie niemożliwe.
7.   W lochach w Starym Obozie spotykamy Geralda. Jest wycieńczony. Opowiada nam o tym że był torturowany, jednak nie wydał żadnych sekretów Nowego Obozu. W nagrodę za uwolnienie daje nam pas rodowy + 5 do siły i odchodzi w stronę placu wymian (tam, gdzie zaczęła się jego przygoda z nami).
Jak oceniacie takie zmiany? Też uważacie, że są lepsze?

Fajnie napisany wątek Geralda, nie powiem żeby mnie zachwycił, bo preferuję raczej rozwijanie postaci istniejących już w oryginale (świetna robota z tymi historiami Natalii, Chani, Santino itd.), ale i tak szacunek. Zgadzam się, że to dołączanie do magów wody w II rozdziale to nietrafiony pomysł, ale ze względu na lore - w oryginalnym Gothicu Nefarius wyraźnie mówi, że żeby zostać magiem wody trzeba odsłużyć swoje jako najemnik. Zamierzasz jeszcze jakoś modyfikować ER? 2.0 nie będzie, a co z 1,5? Tak czy inaczej - dzięki za świetne efekty Twojej tytanicznej pracy. Pozdrawiam
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry