Bitwy 3D dla początkujących. 11214 28

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 1.09.2012 roku

Wyświetleń 11214

Odpowiedzi 28

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3711
Propsy4857
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Bitwy 3D dla początkujących.
#20 2012-09-01, 21:29(Ostatnia zmiana: 2012-09-01, 21:30)
Zamykamy ten zalosny temat?  :ayfkm:
Sawik radzilbym sie ogarnac, bo imo jestes na granicy bana za brak mózgu i za tworzenie bezsensownych pomysłów, czepiania sie wszystkiego i każdego i w ogole.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4791
Propsy3193
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
WWZ, nie chodzi tu tylko o mnie, chciałem zainteresować grafiką trochę więcej osób z górnego forum, sam zastanawiałem się nad teczką, ogólnie zaczynam już coraz więcej robić, z coraz lepszymi efektami, niektóre z moich postaci (tak, czepiam się już nawet tak skomplikowanych brył) wyszły mi co najmniej znośnie, jednak obecnie jest to tylko fantasty, bo takie rzeczy lubię modelować.

Zresztą, udowodniłem już chyba dobitnie że hejt w moją stronę nie zda rezultatu, gamedev i ogólnie grafiką interesuję się dla siebie, znajduję to relaksujące, szczególnie po ciężkim dniu pracy.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1486
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cóż... jest forum główne i forum goticzkowe w które jest masa anonymousów. Ja się nimi nie przejmuję i nie oczekuję, od nich tego by zajęli się game artem. Podforum gothica mam zwinięte i nawet nie wiem co się dzieje. Trafiam tam przypadkiem gdy na panelu od nowych topiców widzę jakiś temat związany z programowaniem - no i wtedy się załamuję :P.

Ja uważam, że jak ktoś chce tu promować game art to niech sam wrzuca sporo prac by zmobilizować innych. No i nie cisnąć ich jak pokażą swoje prace. Ostatnio kilka osób zaczęło coś tworzyć, więc proszę nie narzekać. Mogłoby być gorzej.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3711
Propsy4857
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Z gornego forum, ta? Wiekszosc z gornego forum posiada przynajmniej podstawowe umiejetnosci w zakresie modelowania 3d o czym swiadczą czesto primitywne, bo primitywne, nowe swiaty, voby, bronie etc. Skoro sami z siebie nie mają ochoty uczestniczenia w bitwach, które pomogły by im wyjść z 'gotikowego bagienka' nie mozna ich do czegokolwiek zmuszać. Ja próbowałem to zrobić PROSTĄ bitwą z detonatorem, gdzie miałeś praktycznie 70% wykonane. Jedyne co miałeś zrobić to tekstura, z czym że odemnie dostałeś AO i normalke, czyli podstawową bazę pod tekstury. To, że nie masz odwagi by pokazać swoje prace niekoniecznie na tle innych to już twoja sprawa. Ludzie muszą przyzwyczaić się nawet do ostrej, uzasadnionej krytyki, bo w branży taka występuje. Zazwyczaj udzielam prostego feedbacku co mi się nie podoba, a co z nim zrobisz to już twój interes. Naprawde, Sawicki, kompletnie cię nie rozumiem. Ciebie po prostu najwidoczniej boli, że ktoś potrafi zrobić coś więcej niż ty, że ktoś ma większe umiejętności. Powtarzam, obecne i poprzednie bitwy były zajebiście proste, głównie low poly, bez żadnych bake z hpoly itp. Chcesz feedbacku? Wrzucaj prace, domagaj się krytyki, załóż teczke, zarejestruj się na maxie, cokolwiek, a nie wymyślasz jakieś bitwy, które z niewiadomego powodu miały by wykluczać tych lepszych, bo ich prace prezentują zbyt wysoki poziom jak na forum.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5224
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Bitwy 3D dla początkujących.
#24 2012-09-02, 09:54(Ostatnia zmiana: 2012-09-02, 09:54)
Proponuję na bitwę wykonać model samochodu, macie 3 dni od teraz :D  Kto nie zrobi, ten lama :lol2:

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5224
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No cóż, ja zrobiłem:


A wy? Czemu nie zrobiliście? :(

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3711
Propsy4857
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
jesteśmy lamami :C
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1671
Propsy253
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ja tam kiedyś może i zrobię jakiś model i wstawię, ale na pewno nie samochód
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Jeszcze ciebie tu kuhwa brakowało.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry