Nie wiem nie zadziałało.....Może dam wam skrypty:
Skrypt przedmiotu: 
INSTANCE Pustakartka (C_Item)
{
   name             =   "Pusta Kartka";
   mainflag          =   ITEM_KAT_NONE;
   flags             =   ITEM_MULTI;
   value             =   20;
    scemeName            =   "MAP";
   on_state[0]            =    UseItWrFokusbuch;
   visual             =   "ItWr_Scroll_01.3ds";
   material          =   MAT_LEATHER;
   description         = name;
   TEXT[4]            = NAME_Value;               COUNT[4]   = value;
   
   PK=1;
};
Skrypt monologu:
//****************************
//       pustakartka
//****************************
func void pustakartkaabit_s1 ()
{
   if (PK == 1)
   {
        self.aivar[AIV_INVINCIBLE]=TRUE; 
        Ai_ProcessInfos(self);
   };
};
func void a (var int t)
{
   self.aivar[AIV_INVINCIBLE]=FALSE;
   if   (PK == 1)   
   {
      PrintScreen   ("Stworzyłeś zwój", -1,-1,"font_old_20_white.tga",3);
   };
   
        PK=0;
        AI_StopProcessInfos (self);
};
func void No_Tworzenie (var int t)
{
   self.aivar[AIV_INVINCIBLE]=FALSE;
   if   (PK == 1)   
   {
      PrintScreen   ("Masz za mało składników", -1,-1,"font_old_20_white.tga",3);
   };
        PK=0;
        AI_StopProcessInfos (self);
};
//-------------------- Gar nicht schlafen -------------------------
INSTANCE q (c_Info)
{
   npc            = PC_Hero;
   nr            = 999;
   condition      = q_Condition;
   information      = q_Info;
   important      = 0;
   permanent      = 1;
   description      = DIALOG_ENDE; 
};
FUNC INT q_Condition()
{
    if (PK == 1)
{      
      return 1;
      };
};
func VOID q_Info()
{
    PK=0;
   AI_StopProcessInfos (self);
   self.aivar[AIV_INVINCIBLE]=FALSE;
   
};
//---------------------- morgens --------------------------------------
INSTANCE End(C_INFO)
{
   npc            = PC_Hero;
   condition      = End_Condition;
   information      = End_Info;
   important      = 0;
   permanent      = 1;
   description      = "Stwórz Zwój Ognistej Strzały"; 
};
FUNC INT End_Condition()
{
if (zwoj == 1)
&& (PK == 1)
{      
      return 1;
};
};
func void End_Info ()
{
   PrintScreen   ("Stworzyłeś zwój", -1,-1,"font_old_20_white.tga",3);
};