Stawianie i niszczenie bloków (jak w Minecraft) 8360 2

O temacie

Autor Reverse

Zaczęty 24.04.2012 roku

Wyświetleń 8360

Odpowiedzi 2

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
W tym tutorialu przedstawię jak zrobić aby w Gothic'u 2 NK można było stawiać i niszczyć bloki.

1.Potrzebne narzędzia:
  a. 3Ds Max lub Blender
  b. gtools
 

2. Na początek uruchamiamy 3Ds Max'a lub Blendera, tworzymy blok/sześcian (cube) i dajemy mu jedną kość. Kość tę łączymy oczywiście z sześcianem. Eksportujemy jako model ciała potwora a także jako jedyną animację.

3. Tworzymy MDS w którym wpisujemy tylko tą animację (czyli bez rochu).  

4.Następnie tworzymy skrypt w którym naszemu stworowi dajemy jeden punkt życia, instancje Blok i nie dajemy mu nazwy (ma to wyglądać tak: name = "")

5.W gtools'ie dajemy funkcię:
func int evalConsole("insert meatbug");
6.Cieszymy się że po kliknięciu klawisza możemy stawiać bloki, a po użyciu ataku są one niszczone.

7.W razie pytań proszę pisać na PW.

Ps: Tuturial mam zamiar w przyszłości oscreenować lecz na razie mam uszkodzony komputer (oczywiście jeśli admini go przepuszczą). Wcześniej to przetestowałem.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Korzystając z perc_assesstalk można sprawić, aby bloki znikały po zwykłym kliknięciu na nie, bez atakowania ich.
Nie jestem pewien dlaczego w ogóle miałyby znikać po "zabiciu", w każdym razie korzystając z tego perceptiona można je choćby teleportować gdziekolwiek.

Niestety nie jest to do końca użyteczne - fizyka w ZenGinie jest masakrycznie zła, a ten mechanizm nie uwzględnia przylegania bloków do siebie ani stawiania według siatki (chociaż DA się to osiągnąć, ale wymaga to już zaawansowanych operacji na silniku).

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Po "zabiciu" przenikają przez inne bloki a po chwili (dłuższej chwili) znikają. Niestety nie przylegają do siebie według siatki ale przynajmniej opadają jeden na drugiego (np. jak się postawi w powietrzu). Może wzbogacę ten tutek o perc_assesstalk (wcześniej nie pomyślałem o tym, jak już wpadłem na pomysł o "zabijaniu" nie myślałem nad czymś innym), dziś już nic nie będę zmieniał.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry