Gothic I 8066 19

O temacie

Autor doriangrey

Zaczęty 6.12.2011 roku

Wyświetleń 8066

Odpowiedzi 19

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Poszukuję moda ( a właściwie śmiałka, który podjąłby wyzwanie i go stworzył - bo zakładam, ze taki mod nie powstał) który wprowadzi do gry:
1. Pasek wytrzymałości oraz co za tym idzie sprint.
2. Zielony i szary pasek pojawiający się po ukąszeniu w miejscu odpowiednio paska HP i wytrzymałości - dokładnie tak jak w G3.
3. Interface i system sterowania na wzór np. G2 (pisząc system sterowania mam na myśli zamianę mało wygodnego systemu "LPM + strzałki")
4. Podświetlanie NPC na zielono (przyjaciele), pomarańczowo i czerwono (wrogo nastawieni) - również dokładnie tak jak w G3.

W punkcie 1. ilości punktów wytrzymałości odpowiadałaby ilość punktów zręczności - odpada problem nauki nowej umiejętności.
W punkcie 2. trzeba by utworzyć dodatkowe mikstury-odtrutki (jednak myślę, że nie byłoby to problemem).

Coś podobnego powstało w modzie StrongHand, jednak nie jest on ukończony i wprowadza zbyt dużo modyfikacji, a mi zależy tylko na tych które wymieniłem.
Pozdrawiam!
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Gothic I
#1 2011-12-06, 16:57(Ostatnia zmiana: 2011-12-06, 16:57)
:lol2:
Pojebało?

1 Da się zrobić ale raczej nikt Ci tego nie zrobi.
2 Prawdopodobnie możliwe ale pewien nie jestem.
3 Nie możliwe.
4 Poszukaj taki skrypt już istnieje.
 

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
podlinkowałby ktoś ten skrypt? Nie wiem nawet od czego zacząć poszukiwania..
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Jeśli nie masz zielonego pojęcia o modowaniu to nie uruchomisz tego skryptu :ayfkm:
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Chyba na złe forum trafiłeś. Nikt ci nie zrobi takiego moda tylko dla tego że ci się coś przyśniło.
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HerrKlebstoff

Gothic I
#5 2011-12-06, 18:02(Ostatnia zmiana: 2011-12-06, 20:24)
Ech...
1.Musiałbyś pogrzebać w Ikarusie i zrobić animację sprintu(Albo po prostu użyć animacji z mikstury szybkości).
2.Cóż, w tym modzie Rafał zrobił coś podobnego, ale pasek nie zmienia koloru.
3.LPM? A nie lepiej uzywać Ctrl?  :huh:  
4.Jak już Edek wspominał - poszukaj.

Ot tak nikt Ci tego nie zrobi(a na pewno nie za darmo), sporo roboty by z tym było.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Po co mu o tym mówisz skoro on nie ma zielonego pojęcia nawet o podstawach.
Bo człek nowy na forum i ma prawo nie wiedzieć. Poza tym od tego forum jest jakby nie patrzeć...
 

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

doriangrey

Gothic I
#7 2011-12-08, 11:22(Ostatnia zmiana: 2011-12-08, 11:23)
Super, że ktoś usuwa posty...
Mógłbym prosić o link do tego skryptu?
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Super, że ktoś usuwa posty...
Hm... może moderator miał dość twoich żalów nie wiadomo o co?  :facepalm:  
Cytuj
Mógłbym prosić o link do tego skryptu?
http://themodders.org/index.php?/topic/10383-ikarus-pakiet-skryptow/
Szukaj sobie tutaj, bo nikt ci gotowca nie poda. To są zaawansowane skrypty głęboko integrujące w rozgrywkę, dlatego wrzucenie ich nie jest proste.  :ayfkm:
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Naprawdę jest gotowiec kolorów zależnych od nastawienia do gothic 1? Bo ja myślałem że jest to gotowe tylko do gothica 2 a do gothic 1 trzeba by zmieniać adresy pamięci
.
Pasek wytrzymałości - Gdybyś chodź trochę o tym poczytał wiedziałbyś że paski znajdują się w silniku i w gothic 1 jest to prawie niemożliwe by wykonać pasek taki jak w oryginale (mówiąc tu o umiejętnościach normalnych śmiertelników takich jak ja czy ty) jednak, są sposoby na obejście tego np. robiąc pasek fontem. Robienie paska fontem jest opisane na WorldofGothic oraz jest gdzieś na forum tłumaczenie do z niemieckiego na polski.


Co do punktu drugiego zrobienie pasków metodą fontów pozwoliłoby Ci na zmianę ich kolorów w zależności od podanego warunku np. czy jesteśmy zatruci bądź chorzy.

3. Za pomocą ikarusa można by spróbować w pewnym sensie oszukać grę przypisując strzałce do przodu (czy też tam "W") ikarusową zmienna KEY_PRESSED. Nie wiem co prawda czy to jest wogóle możliwe w ten sposób ale ogólnie dzięki ikarusowi jest to prawdopodobnie możliwe do wykonania.

4. Jak mówiłem nie wiem czy jest gotowiec do gothic 1 wiem że jest taki skrypt dla gothic 2 który różni się adresami pamięci od gothic 1.

Trochę dziwnym wydaje mi się fakt że nie dość że niektórzy z hejterów sami nie potrafią tego zrobić to jeszcze niektórzy z pośród nich sami prosili o te same rzeczy.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Sawik ten oryginalny skrypt ze zmianą koloru powinien działać w ostateczności trza było by podmienić parę adresów w hooku.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Sawik ten oryginalny skrypt ze zmianą koloru powinien działać w ostateczności trza było by podmienić parę adresów w hooku.
Dokładnie. Chodzi o to że osoba która prosi o takie rzeczy bez uprzedniego przeszukania chociażby kilku tematów o tym, nie jest prawdopodobna by wogóle wiedzieć co to są te adresy pamięci. Na ten temat była prowadzona rozmowa w temacie o ikarusie (temat ładnie przyklejony ciężko nie zauważyć) co prawda wiele postów było bo angielsku ale google tłumacz pozwoliłby coś zrozumieć. I w każdym razie nie jest to gotowe trzeba włożyć trochę własnego wysiłku a wszyscy tu pisali że jest to gotowe i tylko używać.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Szukałem, owszem, ale jak ładnie zauważyliście i podkreśliliście - jestem zielony w tych sprawach. Dlatego część mogła po prostu umknąć mojej uwadze.

Zastanawia mnie jedna rzecz - skoro piszecie, że te usprawnienia które wymieniłem są jak najbardziej możliwe do zrealizowania, to dlaczego nikt się za to nie wziął (nie mówię, że teraz w tym momencie, ale wcześniej, bo tak jak napisaliście nie jestem pierwszym, który o to pyta)? Zajmujecie się pierdołami typu sranie w lesie, spanie na ziemi itp. zamiast kurde stworzyć konkretny i praktyczny projekt, który umiliłby rozgrywkę i odświeżył wiekowego Gothica...

Już widzę odpowiedzi typu "pojebało, wiesz jakie to trudne?". Spoko, czyli jesteście słabi (tylko bez spiny)?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jeśli chodzi o Ikarusa, to powstał jakiś czas temu. W porównaniu do zwykłych skryptów Gothica, jest on trudniejszy, bo trzeba bawić się wskaźnikami, a nieumiejętne posługiwanie się nimi może prowadzić do różnych błędów.

Cytuj
Zajmujecie się pierdołami typu sranie w lesie, spanie na ziemi itp. zamiast kurde stworzyć konkretny i praktyczny projekt, który umiliłby rozgrywkę i odświeżył wiekowego Gothica...
No wiesz, to dość subiektywne. Ja akurat nie lubię, jak NPC jest "kolorowany", a system sterowania jakoś mi nigdy nie przeszkadzał. Nie mogę zrozumieć ludzi, którzy narzekają na to sterowanie :blink:  I może dlatego nikt się za to nie wziął, bo nie miał takiej potrzeby?

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
OK, 3 i 4 czyli kolorki i sterowanie - odpadają. Teraz proszę, wyraź swoje zdanie co do dwóch pierwszych propozycji.
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
OK, 3 i 4 czyli kolorki i sterowanie - odpadają. Teraz proszę, wyraź swoje zdanie co do dwóch pierwszych propozycji.

Bez sensu.
Zamiast szarpać ludziom nerwy i marnować ich czas powinieneś sam się wziąć za naukę od podstaw aż do tych trudniejszych spraw a nie tu szyderować z innych projektów i wymądrzać się. Wtedy  może byś zobaczył iż to nie jest takie proste i nie każdy ma chęć się bawić w rozbieranie Gothica by spełnić jakieś zachcianki dzieciaka...
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Szukałem, owszem, ale jak ładnie zauważyliście i podkreśliliście - jestem zielony w tych sprawach. Dlatego część mogła po prostu umknąć mojej uwadze.

Zastanawia  mnie jedna rzecz - skoro piszecie, że te usprawnienia które wymieniłem  są jak najbardziej możliwe do zrealizowania, to dlaczego nikt się za to  nie wziął...
Dużo osób się za to wzięło ale niekoniecznie  chcą wystawiać całą swoją robotę, nad którą niewątpliwie zmarnowali sobie mnóstwo zdrowia, od razu na targowisko :ayfkm:

Zajmujecie się  pierdołami typu sranie w lesie, spanie na ziemi itp. zamiast kurde  stworzyć konkretny i praktyczny projekt, który umiliłby rozgrywkę i  odświeżył wiekowego Gothica...
Zapraszam do działu Zapowiedzi modyfikacji :facepalm:

Cytat: Gotyk#msg1013469
Zamiast szarpać ludziom nerwy i marnować ich czas powinieneś sam się wziąć za naukę od podstaw aż do tych trudniejszych spraw a nie tu szyderować z innych projektów i wymądrzać się.
:ok:

Cytat: Gotyk#msg1013469
Wtedy  może byś zobaczył iż to nie jest takie proste i nie każdy ma  chęć się bawić w rozbieranie Gothica by spełnić jakieś zachcianki  dzieciaka...
Dlaczego od razu zakładasz, że jest dzieciakiem? Niewtajemniczona osoba i tyle.
 

doriangrey

doriangrey

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Ojej, komuś tu pomału nerwy puszczają...

...Zamiast szarpać ludziom nerwy i marnować ich czas powinieneś sam się wziąć za naukę od podstaw aż do tych trudniejszych spraw a nie tu szyderować z innych projektów i wymądrzać się. Wtedy  może byś zobaczył iż to nie jest takie proste i nie każdy ma chęć się bawić w rozbieranie Gothica by spełnić jakieś zachcianki dzieciaka...

No proszę cię.. kto powiedział, że chcę się uczyć modowania? Przyszedłem tu po pomoc w postaci gotowego rozwiązania. Ale jej nie dostałem i najprawdopodobniej nie dostanę. Prócz tego poznałem paru miłych ludzi, którzy poczytali sobie o takich rzeczach jak "adresy pamięci" (mam tu na myśli ogół, nie konkretnego użytkownika) i próbują pokazać jacy to oni nie są super :facepalm:  
Z konkretnych projektów nie szydzę, ale z Simsów zawsze jakoś miałem pocisk.

Temat można zamknąć, bo i tak raczej dalsza dyskusja nie ma sensu.
Pozdrawiam!
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Wątpię w to, że dostaniesz tu gotowca od kogokolwiek ...
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy

Gotyk

Gothic I
#19 2011-12-10, 19:54(Ostatnia zmiana: 2011-12-10, 19:55)
Cytat: Kaczka#msgote author=Kaczka
Dlaczego od razu zakładasz, że jest dzieciakiem? Niewtajemniczona osoba i tyle.

Nie wiem, chyba się zagalopowałem, za to przepraszam autora tematu. Faktycznie  nie spojrzałem na wiek.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry