Nakładanie tekstury 3618 11

O temacie

Autor Max2808

Zaczęty 24.11.2011 roku

Wyświetleń 3618

Odpowiedzi 11

Max2808

Max2808

Użytkownicy
posty38
Propsy12
  • Użytkownicy
Witam, zrobiłem miecz, oteksturowałem go w Wingsie.

Używam textur z gry więc nie mogę zmienić ich nazw.
Ogólnie Model działa, gdy texturuje w spacerze wszystko jest jak być powinno.
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.


Za pomoc dziękuje.
 
Zapraszam Na moją stronę !



Zarabiaj kase! Za darmo! 20$ w miesiąc!!!!

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jak teksturujesz w programach 3d musisz używać skróconych nazw. I chyba do spacera materiały trzeba ściągnąć

Max2808

Max2808

Użytkownicy
posty38
Propsy12
  • Użytkownicy
Skróconych nazw czego?
Jakie materiały? Przecierz w *.vdf są...
 
Zapraszam Na moją stronę !



Zarabiaj kase! Za darmo! 20$ w miesiąc!!!!

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy
Hm ? Hm ? Hm ? Nie zrozumiałem dokładnie twojego problemu, piszesz, że nakładasz texturę itp. i wszystko jest tak jak być powinno, więc sprecyzuj swój problem dokładnie, a czytałem twój 'problem' kilka razy ...
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Właśnie... przeczytaj swoją wypowiedź kilka razy i powiedz czy jest zrozumiała?? bo ja tam żadnego problemu nie widzę
 

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Jak możesz to rozwiń bardziej swój problem, o ile możesz.
 

Darex#2

Darex#2

Użytkownicy
posty14
Propsy19
  • Użytkownicy
On napisał, że zrobił model miecza i oteksturował go w programie wings, aczkolwiek w grze model działa a tekstury nie, jednak gdy oteksturował go w spacerze to wszystko trybi. Polecam zmienić program np. na blender'a (do tego jest akurat od groma tutków) lub 3d studio max, ewentualnie maja.
 

gothic1210
  • Gość
Taki problem był już poruszany wiele razy. Jak zmapujesz i w oknie schemat sceny masz mapkę to zaimportuj swoją teksturę w tga do programu (Plik > Importuj obraz). Potem masz ją też widoczną na liście. Teraz złap za teksturę i pociągnij nad mapę i upuść. Tekstura zostanie nałożona na mapę.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Gothic1210 niekoniecznie winą musi być jego niewiedza Wings ma czasem problemy z zapisywaniem materiałów i możliwe że to powoduje ten problem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dokładnie, Sawik. Miałem podobny problem, że w Wingsie nie było widać tekstur, a kiedy użyłem Blendera, wszystko śmigało. A więc Max2808, spróbuj oteksturować w Blenderze.
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Gothic1210 niekoniecznie winą musi być jego niewiedza Wings ma czasem problemy z zapisywaniem materiałów i możliwe że to powoduje ten problem.
Możliwe. Jednak nieumiejętność posługiwania się narzędziem jest spotykana częściej.

Dokładnie, Sawik. Miałem podobny problem, że w Wingsie nie było widać tekstur, a kiedy użyłem Blendera, wszystko śmigało. A więc Max2808, spróbuj oteksturować w Blenderze.
Może trzeba było spróbować Widok > Pokaż > Materiały i tekstury ?
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Może trzeba było spróbować Widok > Pokaż > Materiały i tekstury ?

Wiem, post wyżej nie sprecyzowałem. :-/
To już miałem włączone, w Wingsie było widać teksturę, ale w grze już nie. Wersja Sawika wydaje się być najbardziej prawdopodobna.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry