Modding Gothica > Pytania i problemy
Rozwiązane problemy
Buła:
7 sierpnia 2008
1. Czy istnieje bezpłatny program do edycji ASC?
Tak. Wystarczy ściągnąć do Blendera exporter/importer ASC STĄD.
Nie odsługuje on jednak meshy. Można na nim robić tylko animację. Nie można robić nowych modeli potworów, zbroi, ludzi itp.
2. Jakim programem konwertować filmy do .bik?
Można to zrobić na przykład TYM programem.
5 września 2008
3. Jak wyłączyć paski życia i many przy kręceniu filmiku?
Wciśnij B i wpisz kod MARVIN. Następnie wciśnij F2 i w konsoli wpisz TDES. Powinno ci się uzupełnić do Toggle Desktop.
26 października 008
4. Które pliki odpowiadają za wygląd okienka dialogowego?
Są te textury:
DLG_AMBIENT-C.TEX
DLG_CHOICE-C.TEX
DLG_CONVERSATION-C.TEX
DLG_NOISE-C.TEX
gothic1210:
-Skrypty-1. Podczas wczytywania/parsowania pojawia mi się komunikat zawierający "not found" w nazwie.
Np.:
xxxxx (treść komunikatu) not found
Odp.: Not found = (z języka angielskiego) nie znaleziono. Na pewno brakuje jakiegoś pliku. Zazwyczaj animacji, MDS, bądź tekstury. Sprawdź wszystkie nazwy plików o które się rozchodzi, przejrzyj czy na pewno wszystkie pliki są w odpowiednich folderach, czy są kompletne i czy na pewno są wszystkie w odpowiednim formacie.
2. Chce aby bohater był orkiem bądź innym zwierzęciem.
Odp.: Po prostu spróbuj w pc_hero.d zamienić visuals człowieka na orka, i ewentualnie wtedy zobacz co dalej.
3. Jak usunąć napis wersji w menu?
Odp.:
--- Kod: ---show_Version=1
zamień na
show_Version=0
--- Koniec kodu ---
4. Co to jest Ikarus?
Odp.:Ikarus to przede wszystkim narzędzie umożliwiające programowanie zaawansowanych funkcji i manipulacje obiektami normalnie niedostępnymi - czyli nie dla ciebie.
4. Jak tworzyć questy?
Odp.:
http://themodders.org/index.php?/topic/4148-prosty-quest-zlecenie-zabojstwa/
http://themodders.org/index.php?/topic/2209-ge2nk-prosciutki-quest/
5. Przy reparsacji skryptu pojawiają mi się różne komunikaty.
Odp.:Zanim zapytasz o jeden z nich zajrzyj do tego tematu. Jeżeli nic nie poskutkuje dopiero wtedy pytaj. Niektóre błędy mogą wynikać nie z błędów w skrypcie tylko z braku logicznego ułożenia funkcji, poleceń itd. Tutorial
6.W Modzie wydanym przez "Poziomkaz" pt.: "Mroczne Tajemnice" został zastosowany bardzo fajny motyw, a konkretnie zataczanie się po spożyciu Bimbru. Chodzi mi o dokładnie taki sam efekt ale w Gothic#msgu II NK.
--- Cytat: sawik#msg w 2011-11-20, 15:18 ---
--- Kod: ---INSTANCE ItFo_Beer (C_Item)
{
name = "Piwo";
mainflag = ITEM_KAT_FOOD;
flags = ITEM_MULTI;
value = Value_Beer;
visual = "ItFo_Beer.3DS";
material = MAT_GLAS;
scemeName = "POTIONFAST";
on_state[0] = Use_Beer;
description = name;
TEXT[1] = NAME_Bonus_HP;
COUNT[1] = HP_Beer;
TEXT[2] = NAME_Bonus_Mana;
COUNT[2] = Mana_Beer;
TEXT[4] = "Mroczny paladyn";
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = Value_Beer;
};
FUNC VOID Use_Beer()
{
Npc_ChangeAttribute (self, ATR_HITPOINTS, HP_Beer); Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA, Mana_Beer);
Uchlany = Uchlany + 1; // Dodajesz 1 do zmiennej
If (uchlany == 6;) // Jeżeli zmienna uchlany wynosi 6
&& (Npc_IsPlayer (self)) // I jeżeli jesteśmy graczem
{ Mdl_ApplyOverlayMDS (hero, "NazwaMDS.MDS"); // nakładasz mds w nazwaMDS wstaw swój mds pijaństwa.
} };
--- Koniec kodu ---
Będziesz też potrzebował zmiennej globalnej Uchlany. Dodaj do story_globals
--- Kod: ---var int Uchlany;
--- Koniec kodu ---
Nazwę zmiennej rzecz jasna możesz zmienić byle nie miała polskich znaków.
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: Avallach#msg w 2011-12-01, 06:52 ---Jeśli wystarczy ci upijanie się już po jednej butelce, to wystarczy do funkcji on_stete[0] wstawić:
--- Kod: ---Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_drunken.mds");
--- Koniec kodu ---
--- Koniec cytatu ---
-Engine-7. Czy można zmienić kolor mgły w grze?
Odp.: Nową mgłę można dodać w Spacerze:
"szukasz na liście vobów zCZoneZFogDefault , rozwijasz i klikasz na tego voba ,po czym się pojawiają jego opcje w oknie object, szukasz Fogcolor , klikasz na to 2 razy , wybierasz interesujący Cię kolor mgły i klikasz ok . Potem apply i gotowe . "
Jeżeli chodzi o te mgłę:
to za jej kolor odpowiadają wpisy w pliku ini:
--- Kod: ---SKY_OUTDOOR.zDayColor0 = 10 80 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor1 = 20 70 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor2 = 30 60 105
SKY_OUTDOOR.zDayColor3 = 40 50 105
--- Koniec kodu ---
8. Czy da się zrobić by ten efekty bariery trwał cały czas? A nie przez 10 s tylko po błyska nad kolonią i tyle.
Rozwiązanie: Znajdź sobie rzeczy które RZECZYWIŚCIE wymagają poprawy lub:
Zależy czy potrafisz biegle posługiwać się Ikarusem/g2ext/injectowaniem dll#msgek z własnym kodem. Mechanizmy związane z barierą siedzą głęboko w silniku, odpowiednie zmienne nie są opisane nawet w Ikarusie. Musiałbyś sam zdekompilować gothic.exe i je odnaleźć.
9. Jak włączyć antyaliasing w Gothic?
Odp.1: Dodaj odpowiednią konfigurację w sterowniku kary graficznej.
Odp.2:Można spróbować z:
--- Kod: ---ENGINE.zVidEnableAntiAliasing
--- Koniec kodu ---
10. Jak pozbyć się sześcianów optymalizujących w Koloni?
Odp.: Rafał Budzis zrobił modyfikację do Gothika usuwającą te niedogodność. Można spokojnie wyciągnąć plik Zen z paczki z jego modem. Budzis Skrypt Mod
-Ogólne-11. Od czego zacząć modding?
Odp.:
Przede wszystkim pobierz potrzebne programy i zainstaluj Gothika. Najważniejsze to GMDK. Warto zajrzeć tutaj.
12. Nie umiem czegoś zrobić.
Odp.:
--- Cytuj ---Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programów, programowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje.
--- Koniec cytatu ---
Dział tutoriali na THE MODDERS
13. W tym temacie początkujący user zadaje dość dużo pytań. Jeżeli masz zamiar modować Gothika i nic o tym nie wiesz to zajrzyj. Z pewnością dowiesz się czegoś nowego.
http://themodders.org/index.php?/topic/15386-wiele-pytan-dotyczacych-edycji-gothic-i/
http://themodders.org/index.php?/topic/6283-podstawowe-pytania-i-problemy/
-Światy-14. Co zrobić aby w nowym świecie nie padał deszcz?
Odp.: O to warto się zatroszczyć już przy tworzeniu modelu świata. W programie graficznym wystarczy utworzyć płaszczyznę rozciągającą się nad całym światem. Spód należy oteksturować alphą (przeźroczystą teksturą) a górę dowolną inną. Taki polygon będzie pełnił funkcję parasola nad światem zatrzymując deszcz.
15.Otóż, mam w gothic np teksturę ziemi, wymiary 256 na 256 załóżmy, a ja bym chciał nadmienić ją na moją która ma 512 na 512, jak to zrobić?? Zwykła podmiana gomanem nic nie daje, zmienia nadal na 256.
Odp.1.Robisz teksturę w 512 i zapisujesz ją pod nazwą oryginalnej tekstury z gry np. OWODWATRGRASSMIUNDERWATER.TGA
2.Otwierasz GoMana. Otwierasz tę teksturę. I zapisujesz w folderze Textures/_compiled pod ta samą nazwą tylko, że w formacie TEX oraz z dopiskiem -C. Poprawna nazwa:
OWODWATRGRASSMIUNDERWATER-C.TEX
Warto zachowywać tekstury w tga, bo potem jakbyś chciał coś poprawić to masz szybki dostęp.
3. Tworzysz paczkę z modem, która zwiera twoje tekstury.
Uwaga! Są inne sposoby, który wybierzesz zależy od ciebie.
gothic1210:
15. Jak utworzyć paczkę z modem?
Odp.: Potrzebujesz programu GothicVDFS. Jest dołączony do GMDK. Tutorial z obsługą programu:
http://themodders.org/index.php?/topic/1670-obsluga-gothicvdfs/
16. Dodałem swoje tekstury do gry jednak sprawiają one wrażenie poszarpanych.
Odp.: Zapewne nie dodałeś mipmap. Aby je dodać przy zapisie pliku w Gomanie zaznaczyć opcję Maps generieren oraz zwiększyć ich ilość. Najlepiej dać maksymalną.
17. Nie wiem jaka wielkość powinien mieć mój model.
Odp.: Najlepiej po postu zaimportować jakiś model z gry i odpowiednio ze skalować swój.
18. Zrobiłem dialog w którym NPC obraca się do nas tyłem. Użyłem:
--- Kod: ---AI_TurnAway (GRD_200_Thorus,other);
--- Koniec kodu ---
Co mam teraz zrobić aby NPC z powrotem się do mnie obrócił?
Odp.: Należy użyć tej funkcji:
--- Kod: ---AI_TurnToNpc(other,GRD_200_Thorus);
--- Koniec kodu ---
19. Jak zrobić dialog 3 osób jednocześnie?
Odp.: Przeczytaj to: http://themodders.org/index.php?/topic/16908-trialog/
gothic1210:
20. Jak dodać nowe umiejętności w miejsce starych z Gothic 1?
Odp:
Mistrz ognia i regeneracja są cały czas w grze. Po prostu nie widać ich w menu statystyk. Aby je przywrócić należy dokonać zmian w pliku Text.d. Przykładowo jeżeli chcemy zastąpić je alchemią i kowalstwem w ww. pliku zmieniamy ich nazwy:
--- Cytuj ---CONST STRING TXT_TALENTS [NPC_TALENT_MAX] =
{
"",
"Broń jednoręczna",
"Broń dwuręczna",
"Łuk",
"Kusza",
"Otwieranie zamków",
"Kradzież",
"Magia",
"Skradanie się",
"Kowalstwo",
"Alchemia",
"Akrobatyka"
};
--- Koniec cytatu ---
i tu:
--- Cytuj ---CONST STRING TXT_TALENTS_SKILLS [NPC_TALENT_MAX] =
{
"",
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_1H
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_2H
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_BOW
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_CROSSBOW
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_PICKLOCK
"brak|adept|mistrz", //NPC_TALENT_PICKPOCKET
"brak|Krąg 1|Krąg 2|Krąg 3|Krąg 4|Krąg 5|Krąg 6", //NPC_TALENT_MAGE
"Nie|Tak", //NPC_TALENT_SNEAK
"Nie|Tak", //NPC_TALENT_REGENERATE
"Nie|Tak", //NPC_TALENT_FIREMASTER
"Nie|Tak" //NPC_TALENT_ACROBAT
};
--- Koniec cytatu ---
Po naprawieniu skryptów obie umiejętności powinny być widoczne.
Skrypt nauki:
--- Cytuj ---//========================================
//-----------------> LearnFireMaster
//========================================
INSTANCE DIA_Bula_LearnFireMaster (C_INFO)
{
npc = NON_2233_Bula;
nr = 1;
condition = DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition;
information = DIA_Bula_LearnFireMaster_Info;
permanent = FALSE;
description = "Nauka: Alchemia";
};
FUNC INT DIA_Bula_LearnFireMaster_Condition()
{
if (Npc_GetTalentSkill(other, NPC_TALENT_FIREMASTER) != 5)
&& (hero.lp < 15){
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_Bula_LearnFireMaster_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Bula_LearnFireMaster_03_01"); //blabala
Npc_SetTalentSkill(hero, NPC_TALENT_FIREMASTER, 5);// nauka umiejętności
hero.lp = hero.lp - 15; // odejmujemy punkty nauki
};
--- Koniec cytatu ---
Warunek do monologów itd:
--- Cytuj ---FUNC INT DIA_PC_Hero_SpecialPotions_Condition()
{
if (monolog == Alchemia)
&& (Npc_GetTalentSkill(other, NPC_TALENT_FIREMASTER) == 5)
{
return TRUE;
};
};
--- Koniec cytatu ---
Ta zmienna AlchemyKnows była zrobiona żeby dialog z nauczycielem nie wyświetlał się gdy już mamy umiejętność. Można ją zastąpić warunkiem wyżej.
gothic1210:
21. Da się nałożyć jakiś limit FPS w Spacerze?
Odp:
--- Kod: ----zmaxframerate:30
--- Koniec kodu ---
Odpalaj Spacera przez GothicStarter_mod wpisując to w okienko "Parameters".
22. Czym są zmienne i stałe?
Odp:
--- Cytuj ---Zarówno zmienne i stałe to "pojemniki" do których możesz coś wsadzać. Różnią się sposobem ich tworzenia i tym, że zawartość stałej nawet jeśli zostanie zmieniona, to "zresetuje się" po wczytaniu gry do wartości jaką miała na początku.
const string imie = "test"; // tak deklaruje się stałe - od razu trzeba ustawić jej wartość
var string imie; // tak deklaruje się zmienne - zawartość ustawisz dopiero w ciele jakiejś funkcji lub definicji obiektu
Zarówno stałe i zmienne to pojemniki które muszą mieć określony "kształt" od którego zależy co możesz do nich wsadzać - ustawiasz go po wyrazie const lub var. Przykładowo int oznacza liczbę, string tekst, a c_npc postać w grze. Nie możesz wsadzić obiektu jednego rodzaju do pojemnika innego rodzaju.
Swoje typy mają też funkcje (mówi on jakiego rodzaju obiekt zwróci funkcja) oraz argumenty funkcji (które są podobne do zmiennych).
--- Koniec cytatu ---
23. Mam problem z rutyną używania nowego obiektu. NPC nie wyszukuje mi MOBA opisanego w rutynie za pomocą:
--- Kod: ---AI_UseMob (self,"WOOD_SAW",-1);
--- Koniec kodu ---
Odp:
To co jest w vobNAME i focusNAME jest tak jakby ignorowane przez ten skrypt (działa to tylko przy definiowaniu nazwy wyświetlanej w Text.d).
Trzeba wpisać nazwę visuala np: BAUMSEAGE dla piły.
24. Która zmienna opisuje trafienia krytyczne?
Odp:
% szansy na trafienie krytyczne należy zmieniać przy użyciu funkcji:
--- Kod: ---Npc_SetTalentValue(hero, NPC_TALENT_1H, Npc_GetTalentValue(hero, NPC_TALENT_1H)+5);
--- Koniec kodu ---
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej