Błąd postaci przy kompilowaniu 10820 27

O temacie

Autor diegomez

Zaczęty 30.09.2011 roku

Wyświetleń 10820

Odpowiedzi 27

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt

diegomez
Labirynt

Błąd postaci przy kompilowaniu
2011-09-30, 14:21(Ostatnia zmiana: 2011-09-30, 15:16)
To mój pierwszy mod, więc proszę o jak najlepsze wytłumaczenia.
Problem zaczął się, gdy mod nie widział mojej mapy, ale ostatecznie koledzy z innego forum mi pomogli.
Stworzyłem postać:

Jej skrypt:
Cytuj
   instance MOD_5000_Ada (Npc_Default)
    {
    // ------ NSC ------
    name = "Adrianna";
    guild = GIL_VLK;
    id =5000;
    voice = 16;
    flags = 2;
    npctype = NPCTYPE_MAIN;

    //----------AIVARS--------------
    aivar[AIV_DropDeadAndKill] = TRUE;
    aivar[AIV_EnemyOverride] = TRUE;

    // ------ Attribute ------
    attribute[ATR_STRENGTH] = 10000;
    attribute[ATR_DEXTERITY] = 10000;
    attribute[ATR_MANA_MAX] = 10000;
    attribute[ATR_MANA] = 10000;
    attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 10000;
    attribute[ATR_HITPOINTS] = 10000;

    // ------ Kampf-Taktik ------
    fight_tactic = FAI_HUMAN_Master;

    // ------ Equippte Waffen ------
    EquipItem (self, ItMw_Meisterdegen);

    // ------ Inventory ------


    // ------ visuals ------
    B_SetNpcVisual (self, FEMALE, "Hum_Head_Babe", FaceBabe_N_BlackHair, BodyTexBabe_N, NO_Armor);
    Mdl_SetModelFatness (self,0);
    Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Babe.mds");

    // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
    B_GiveNpcTalents (self);

    // ------ Kampf-Talente ------
    B_SetFightSkills (self, 100);

    // ------ TA anmelden ------
    daily_routine = Rtn_Start_5000;
    };

    FUNC VOID Rtn_Start_5000()
    {
    TA_Stand_ArmsCrossed (08,00,21,00,"ADA");
    TA_Stand_ArmsCrossed (21,00,08,00,"ADA");
    };

Jej dialog:
Cytuj
//*********************************************************************
// Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_MOD_5000_Ada_EXIT (C_INFO)
{
npc = MOD_5000_Ada;
nr = 10000;
condition = DIA_MOD_5000_Ada_EXIT_Condition;
information = DIA_MOD_5000_Ada_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_MOD_5000_Ada_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_MOD_5000_Ada_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

Swoje miejsce w startupie:
Cytuj
//-------------PCMOD----------------
   FUNC VOID STARTUP_PCM ()
   {
   Wld_InsertNpc   (MOD_5000_Ada, "ADA");
   Wld_InsertNpc   itd...
   
   };
   FUNC VOID INIT_PCMOD ()
   {
   

   
               B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
};

I przy kompilowaniu pokazują się błędy.
Cytuj
Pierwsze okno to błąd z GothicStarter_mod, a drugie to fragment z zSpy.

Link do błędu

Co jest źle ??
Mam coś jeszcze podać ??
Błąd mam z każdą postacią.

Mapa jest, waypointy są jak coś.
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Zmień z
Cytuj
nstance MOD_5000_Ada (Npc_Default)
Na      
Cytuj
instance MOD_5000_Ada (Npc_Default)

Zapomniałeś dopisać Instance
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Ech sorki.
Przy kopiowaniu mi literkę "i" ucięło.
Normalnie w skrypcie mam dobrze.
Co robić ??
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Mam nadzieje ze wiesz ze ten skrypt musi być w folderze scripts\NPC bo wygląda na to ze parser "nie zna" twojej Ady :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Może jestem trochę zielony, ale nie aż tak.
Oczywiście, że skrypty postaci są w NPC.
Chcecie zdjęcie ??

Przy okazji jak zmniejszyłem w skrzypcie Ady, jej dialogu i startupie wszystko z "5000" na "2013" to błędu już nie było.
A przynajmniej nie było tego starego błędu. Teraz przy kompilacji jest "Assecc Violation".
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Błąd postaci przy kompilowaniu
#5 2011-09-30, 19:11(Ostatnia zmiana: 2011-09-30, 19:12)
Coś ci blokuje dostęp to częste jest przy spacerze i gothic'u
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
To bardzo możliwe.
Jak mogę to coś odblokować ??
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Ej no - nikt nie wie jak to zrobić ??
Podać jeszcze coś ?? Jakieś screeny ?? Powiedzie, gdzie coś się znajduję ??
Na moje i wielu innych osób wszystko powinno być dobrze, więc dlaczego spacer się czepia ??
Czy reinstal systemu/gothica by pomógł ??
Jestem już tak daleko w modzie, chodź nie mogę zobaczyć w nim swoich postaci.

I jeszcze jedno jak wszystkie postacie wezmę w "//" i przy kompilowaniu nie ma żadnych błędów to mimo to moim kolegom nie chce się mod odpalić. Czy to z mojej winy ?? Czy oni nie umieją moda sobie ustawić ??
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
moze wylącz antywirusa

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Nie mam antywirusa. Korzystam z antywirusów online.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Spróbuj reparsowac to przez gothic starter (zaznacz opcje reparse scripts) a co do // to jest to komentarz i jest on ignorowany przez kompilator (wyjątek skrypty dialogów które możesz kompilować tylko w spacku).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Spróbuj reparsowac to przez gothic starter (zaznacz opcje reparse scripts) a co do // to jest to komentarz i jest on ignorowany przez kompilator (wyjątek skrypty dialogów które możesz kompilować tylko w spacku).

Tak też robię i też jest ten błąd. By błędów nie było używam właśnie tego "//".
Dlatego czy przez Spacera czy GothicStarter to też ten sam błąd.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Czy moze to byc wina spacera. "Błąd w samym sobie ?" Czy zainstalowanie spacera na inny komputer moze naprawic jego problem. Lub czy reinstal gothica wystarczy ? Mieliscie kiedys jakies problemy ze spacerem ?
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Dobra zrobiłem reinstal gothica zgrywywajac skrypty na dysk.
Oprócz mapy, której sie troche popiep**yło i jest kilka rzeczy do poprawy to nic. Blad jest ten sam. Unknow cos tam: MOD_5000_Ada.
Co robić ??
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Może masz już postać z identyfikatorem 5000 dlatego wywala Ci błąd.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Sprawdzałem.
Nie mam innej takiej postaci.
Moda robię na czysto, nie na inne mody.
Poza tym błąd jest ze startupem.
Macie może gdzieś w swoich skryptach gotowy tekst odnośnie waszej mapki ??

Czy coś tutaj mam źle ?? To pierwszy mod jaki robię i może nie ogarniam tego startupa ??

Cytuj
//------------------------------------------------------------
//      PCMOD
//------------------------------------------------------------
func void STARTUP_PCM ()
{
   Wld_InsertNpc   (MOD_5000_Ada, ADA); //--------Tutaj zauważa błąd
   
      //----------potwory-pc
   //Wld_InsertNpc   (alligator, ADW_CANYON_PATH_TO_BANDITS_50);
   
};
func void INIT_SUB_PCM ()
{
   
};

func void INIT_PCM ()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();

   CurrentLevel = PCMOD_ZEN;   

   INIT_SUB_PCM();
};


Startpoint jest zrobiony tak samo jak i waypointy.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Czy to normalne, że nawet jeśli usunę tekst dotyczący mojej mapy w startupie i skompiluje skrypty to podczas odpalania moda (już po zrobieniu paczki z modem) nie mogę przywołać postaci ??
Źle zapisuję skrypty postaci ??
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
spróbuj spacerem wstawić npc'ów
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Fajny pomysł, ale...


Cytuj
Czy to normalne, że nawet jeśli usunę tekst dotyczący mojej mapy w startupie i skompiluje skrypty to podczas odpalania moda (już po zrobieniu paczki z modem) nie mogę przywołać postaci ??
Źle zapisuję skrypty postaci ??Czy to normalne, że nawet jeśli usunę tekst dotyczący mojej mapy w startupie i skompiluje skrypty to podczas odpalania moda (już po zrobieniu paczki z modem) nie mogę przywołać postaci ??
Źle zapisuję skrypty postaci ??

Ja nie mam tych postaci zapisanych.
Mimo, że skrypty postaci są na swoim miejscu.

Cytuj
\_Work\data\Scripts\Content\Story\NPC

Jednak coś mnie nie pokoi.
Link do obrazka
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Jeśli w startupie nie jest to w świecie nie będzie
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry