Narzędzia i materiały > Aplikacje
Wings3D
(1/1)
inż. Avallach:
Wings to darmowy, otwarty program do modelowania 3d, głównie metodą subdivision - wychodząc od prostych brył i stopniowo rozwijając je i poprawiając aż osiągnie się pożądaną siatkę. Jest dostępny na platformy takie jak Windows, Linux czy Mac OS X. Nie obsługuje tworzenia animacji. Viewport obsługuje kilkanaście shaderów służących tylko do prezentacji bryły, do tworzenia zaawansowanych renderów używa zewnętrznych aplikacji (POV-Ray, YafRay, OpenGL).
Cechuje się bardzo prostym interfacem - pasek narzędzi zawiera tylko kilka ikon: zapis, odczyt, nowy plik, zaznaczanie punktów/krawędzi/ścian/brył, ustawienia, miękkie/twarde światło, siatka bryły, siatka podłoża, osie. Niemal wszystkie opcje wybiera się z menu kontekstowego, którego treść jest zależna od tego czy operujemy w danym momencie na punktach, krawędziach, ścianach czy bryłach. Do wszystkich funkcji można łatwo i szybko przypisać skróty klawiaturowe, które potrafią drastycznie przyspieszyć pracę. Posiada zaawansowany mechanizm wtyczek rozszerzających jego możliwości. Posiada tryb pracy lustra - tworzy się tylko jedną stronę modelu, podczas gdy druga jest widoczna jako jej bieżące odbicie. Posiada proste narzędzia do sculptingu i operacji z magnesem (w ramach siatki) i szybkiego przemieszczania elementów bryły. W połączeniu z możliwością importowania jako plane'ów grafik referencyjnych, pozwala to na łatwe odwzorowywanie w 2d lub 3d dowolnych obiektów z wysoką precyzją. Przy tworzeniu bryły najczęściej używane funkcje to dzielenie krawędzi, łączenie punktów, skalowanie, obracanie i przesuwanie, wyciąganie płaszczyzn, niwelowanie krawędzi i spawanie punktów. We wczesnych stadiach pracy używa się też czasami jednego z trybów wygładzania. Wszystkie narzędzia oprócz użytku ręcznego przez przesuwanie myszki pozwalają także na wprowadzenie precyzyjnych parametrów liczbowych. Zależnie od potrzeby nie muszą być używane we wszystkich osiach jednocześnie. Posiada dwa tryby nakładania tekstur na obiekt - przez UV mapping (który może zostać przeprowadzony automatycznie, co jednak nie jest zalecane) lub graficznie, bezpośrednio na siatce.
Standardowo dołączone jest polskie tłumaczenie całego interface'u, można je uaktywnić poprzez Edit -> Preferences -> User Interface -> Language -> Polski.
Obsługuje wiele formatów importu i eksportu:
SpoilerImport
Nendo (.ndo)
3D Studio (.3ds) (kompatybilny z grą Gothic)
Adobe Illustrator (.ai)
Autodesk FBX (.fbx)
Lightwave/Modo (.lwo/.lxo)
Wavefront (.obj)
PostScript (Inkscape) (.ps)
Encapsulated PostScript (.eps)
Stereolithography (.stl)
Export
Nendo (.ndo)
3D Studio (.3ds) (kompatybilny z grą Gothic)
Adobe Illustrator (.ai)
BZFlag (.bzw)
Kerkythea (.xml)
Autodesk FBX (.fbx)
Lightwave/Modo (.lwo/.lxo)
Wavefront (.obj)
POV-Ray (.pov)
Cartoon Edges (.eps)
Stereolithography (.stl)
Renderware (.rwx)
VRML 2.0 (.wrl)
DirectX (.x)
Collada (.dae)
Strona internetowa: http://www.wings3d.com/
Download: http://www.wings3d.com/redirect_download.php?title=stable_win (wersja stabilna, Windows)
Hastin:
Link do downloadu to wersja Freeware czy Trial?
Leinnan:
Pełna wersja, program darmowy
inż. Avallach:
--- Cytat: Hastin#msg w 2012-04-05, 10:12 ---Link do downloadu to wersja Freeware czy Trial?
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: Avallach#msg w 2011-08-31, 12:52 ---Wings to darmowy, otwarty program
--- Koniec cytatu ---
Możesz sobie nawet pobrać źródła, pozmieniać co chcesz, skompilować i używać albo sprzedawać sąsiadom.
Serrit:
Program jest dobry dla początkujących w temacie modelowania 3D. Sam go używałem, ale Blender jakoś bardziej przypadł mi do gustu. Zielonym się przyda + :cool:
Nawigacja
Idź do wersji pełnej