Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063 10427 46

O temacie

Autor mkulak0

Zaczęty 29.07.2011 roku

Wyświetleń 10427

Odpowiedzi 46

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Chciałem stworzyć sobie mały obóz piratów za Stonahange za farmą lobarta. Na Youtube znalazłem kilka Filmików. Dodałem 2 Namioty ogień i płot. Postanowiłem dodać NPC, lecz po dodaniu (do Startup i do Folderu NPC) pokazuje mi się błąd lini 1063. Takiej lini nie ma w skrypcie startup.d (jest pusta)ani w skrypcie postaci. Po usunięciu NPC wszystko jest OK.

Linijka 3084 w Startup.d

   Wld_InsertNpc       (PIR_20000_Addon_Frajer, "FP_SmallTalk_oboz_01");
Nazwa skryptu NPC: PIR_20000_Addon_Frajer.d

Treść skryptu:

INSTANCE PIR_20000_Addon_Frajer (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = Frajer;
guild = GIL_PIR;
id = 20000;
voice = 7;
flags       = FALSE;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 2);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_1h_Vlk_Dagger);

// ------ Inventory ------


// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_L_Ratford, BodyTex_L, ITAR_PIR_L_Addon);  
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,50);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_20000;
};

FUNC VOID Rtn_Start_20000 ()
{
TA_SMALLTALK        (08,00,22,00, "FP_SMALLTALK_OBOZ_01");
};
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Rutyna musi składać się z dwóch elementów może przez to wywala błąd btw "FP_SMALLTALK_OBOZ_01" to coś jest waypointem czy freepointem?
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Z jakich dwoch elementów? Mam dwa elementy. (godzina "freepoint")
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063
#3 2011-07-29, 12:12(Ostatnia zmiana: 2011-07-29, 12:13)
:facepalm:  Po pierwsze to ma być waypoint a nie freepoint a po drugie rutyna ma wyglądać np. tak:
TA_SMALLTALK        (08,00,22,00, "I_TU_MA_BYC_WAYPOINT_A_NIE_FREEPOINT");
TA_SMALLTALK        (22,00,08,00, "I_TU_MA_BYC_WAYPOINT_A_NIE_FREEPOINT");
freepointy mają być obok tego waypointa
 

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
:facepalm:  Po pierwsze to ma być waypoint a nie freepoint
nie musi być waypoint, może być freepoint, sam ustawiłem kilka postać na freepointach
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
? A czy one chodzą pomiędzy waypointami?
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
NPC chodzą po waypointach i ich lini
 

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
nie koniecznie każdy npc łazi we wszystkie strony
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
chodzą po za linie ale tylko jak NPC z nami idzie albo kogoś atakuje
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Zmieniłem Freepointy na Waypointy. Dodałem Do linki Rutyny dodatkowe opcje. Teraz NPC powinien gadać z drugim NPC 24 godziny na dobę. Ale nadal pokazuje się błąd:
---------------------------
Error-Message
---------------------------

U:PAR: Redefined identifier : RTN_START_20000 ( line 1063 )
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Sprawdź czy nie masz już ludka z numerem 20000, a jeżeli tak to zmień mu liczbę na jakąś inną.

Rtn_Start_20000// zamiast 20000 wpisz inną liczbę
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

FraseR
  • Gość
Zmieniłem Freepointy na Waypointy. Dodałem Do linki Rutyny dodatkowe opcje. Teraz NPC powinien gadać z drugim NPC 24 godziny na dobę.

Obawiam się, że NPC nie będą ze sobą rozmawiać, gdyż sam tak zrobiłem i nie rozmawiali ze sobą. Najlepiej będzie jak zrobisz jeden waypoint i wpiszesz jego nazwę tym dwóm npc co mają ze sobą rozmawiać a obok tego waypointa freypoint i drugi freypoint na przeciwko tego wapoyinta. Powinno działać, jak nie to dopisz przed nazwami freipontów FP, np. FP_SMALLTALK itd.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063
#12 2011-07-29, 13:52(Ostatnia zmiana: 2011-07-29, 13:57)
Aby npc gadały freepointy przy waypoincie muszą zaczynać się od FP_SMALLTALK gdyż rutyna sprawdza czy w okolicy jest dostępny taki freepoint.
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
No dobra. To gdyby nie było błędu Line 1063 to napewno by działało. Teraz zajmijmy się tym błędem line 1063 nie mogę się go pozbyć. Mogę tylko usunąć postacie. Nie ma innego NPC o numerze 20000.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
pokaż okolice tej linijki w startup.d
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie chodzi tu o numer npc tylko nr funkcji pętli
Cytuj
       daily_routine           = Rtn_Start_20000;
};

FUNC VOID Rtn_Start_20000 ()
{      

zmien tylko te numery za inne albo nazwe zamiast Rtn_Start_20000 to napisz Rtn_dzialaj_do_kurwy_20000 takiego identyfikatora na pewno nie ma :D

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Nie ważne na co zmienię to i tak line 1063. Nawet napisałem to co Rafalbudzis  i tak nie działa. Pomocy!

Aktualne Skrypty

PIR_90000_Frajer.d

INSTANCE PIR_90000_Frajer (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = Frajer;
guild = GIL_PIR;
id = 90000;
voice = 7;
flags       = FALSE;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 2);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_1h_Vlk_Dagger);

// ------ Inventory ------


// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_L_Ratford, BodyTex_L, ITAR_PIR_L_Addon);  
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,50);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_90000;
};

FUNC VOID Rtn_Start_90000 ()
{
TA_SMALLTALK        (08,00,22,00, "ROZMOWA_OBOZ_01");
                  TA_SMALLTALK        (22,00,08,00, "ROZMOWA_OBOZ_02");
};

Okolice Pliku Startup.d



//---Stonehendge ---

Wld_InsertNpc (YGiant_Bug_VinoRitual1, "NW_FARM1_OUT_15");
Wld_InsertNpc (YGiant_Bug_VinoRitual2, "NW_FARM1_OUT_15");
Wld_InsertItem (ItWr_HitPointStonePlate1_Addon, "FP_ITEM_HERB_11");
        Wld_InsertNpc           (PIR_90000_Frajer, "FP_SmallTalk_oboz_01");


Uwaga nie ma już błędu Line 1063 ale jest taki

U:PAR: CONTENT\STORY\NPC\PIR_90000_FRAJER.D: Unknown identifier : FRAJER
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Źle jest to
name            = Frajer;Nie dałeś cudzysłowia wiec szuka zmiennej o takiej nazwie i jej nie znajduje powinno być tak
name            = "Frajer";

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki! Nareście działa! "Frajer" chodzi po obozie i rozmawia z namiotami! Bardzo wam wszystkim dziękuję!

Edit:
Małe pytanie. Jak zrobić żeby np. NPC od 8 do 22 stał na dole wieżyczki. o 22 żeby wszedł na drabinę, poszedl w górę i położył się spać?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Na drabinę sam wchodzi jeżeli przed nią i na niej końcu będzie waypoint. A żeby spał musisz dać łóżko i w rutynie TA_SLEEP.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry