Spacer - zCItem Vob - problem [G1] 3842 6

O temacie

Autor Tasilvar

Zaczęty 27.05.2011 roku

Wyświetleń 3842

Odpowiedzi 6

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Witam, od jakiegoś czasu mam dosyć nietypowy problem w spacerze związany z listą przedmiotów. Wszystkie przemioty z oryginalnego Gothica w spacerze są niewidoczne, natomiast w grze część działa prawidłowo, natomiast reszta po próbie "zebrania" przedmiotu minimalizuje nam grę i wyrzuca komunikat:
Cytuj
M: Invalid item (no name, no instance)
put into intentroy. Deleting it.

Więcej szczegółów przedstawiłem na poniższym filmie:
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=gOVeijOAHjY
[/media]

Tak więc, czekam na wasze sugestie. :ok:
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
hmm... próbowałeś repasować skrypty na nowo ?

może jest jakiś błąd w pliku z item`ami i po wykryciu błędu całe skrypty dalsze w pliku nie są czytane

to tylko przypuszczenie ;d

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Hm, tzn. w spacerze nie repasowałem skryptów (ale w najbliższym czasie to zrobie). Dziwne jest jednak to że w oryginalnych częściach .zen np. surface przedmioty widoczne. Mi się wydaje że problem ten pojawił się podczas zapisywania zena, część itmów została zapisana a część nie i stąd tam gdzie one powinny być pojawia się "no name, no instance". Pytanie tylko jak wrzucić instance itmów do niewidzialnych w spacerze obiektów.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
zanim będziemy szukać błędów w zen to sprawdźmy czy twoje podejrzenie jest słuszne

przywołaj przez konsole jeden z item`ów które wywalają błędy i spróbuj go podnieść
jeśli się uda to wina zen
jeśli nie to wina plików ze skryptami

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Przywoływałem, przez konsolę wszystkie itemy wyrzucane są poprawnie. Tak więc to musi być coś z zenem.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przywoływałem, przez konsolę wszystkie itemy wyrzucane są poprawnie. Tak więc to musi być coś z zenem.
hmm .. to masz 2 wyjścia
1) zapisać ten świat w Uncompiled otworzyć notatnikiem i poprawić błędy w item`ach
2) nie wiem czy pójdzie ale można by zapisać oryginalnego zen`a do Uncompiled i połączyć zepsuty ZEN z oryginalnym macrosem ale dokładnie nie wiem czy obiekty się podmienią czy nałożą na siebie musiał byś poczytać na forum jest o tym sporo ;d

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
Po godzinach ślęczenia nad nieskompilowanym zenie wreszcie działa! Skorzystałem z tego pierwszego wyjścia, jako że po głębszej analizie funkcja makros służy jedynie do łączenia zenów w całość (w ten sposób otrzymałbym oryginalną wersję świata) to zapisałem świat jako uncompiled. Po 6 godzinach pracy nad jakimiś 400 tysiącami linijek udało się ;) Wszystkie przedmioty działają poprawnie i w skompilowanym już zenie obiekty te są widzialne. Przyczyna tak jak się domyślałem leżała w zapisywaniu świata. Otóż spacer pomiął zapisywanie przedmiotów i stąd zostały one "pominięte".
Tak reasumując, dzięki RafalBudzis za naprowadzenie mnie na właściwy trop ;)

edit. temat do zamknięcia;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry