postanowiłem sukcesywnie dodawać swoje wszystkie funkcje które robiłem jestem na etapie ogarniania funkcji pół nieśmiertelności (można pobić ale nie zabić) i funkcji rozkładania zwłok (nowej bo stara metoda jest gdzieś w tutorialach na forum)
na razie te funkcje bardzo proste
Spoiler
/******************************************************************************************/
/**********************POLSKIE FUNKCJE DO GOTHIC*******************************************/
/******************************************************************************************/
INSTANCE NIEZNIKALNOSC (C_Item)
{
name = "NIEZNIKALNOŚĆ";
mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;
value = 1;
wear = WEAR_TORSO;
visual = "vobbox.3ds";
visual_change = "Bab_ARMOR.asc";
visual_skin = 1;
material = MAT_LEATHER;
};
func void dead (VAR int instant, var int a){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(instant);
cc.attribute[ATR_HITPOINTS]=0;
if (a==1){
CreateInvItem (cc, NIEZNIKALNOSC);
};
};
func void zabij (VAR int instant, var int a){
dead (instant,a);
};
func void z (VAR int instant, var int a){
dead (instant,a);
};
func void t (VAR STRING a){
PrintScreen (a, -1,-1,"font_old_20_white.tga",5);
};
func void tx (VAR STRING a,var int b){
//max liczba 20
PrintScreen (a, b*2,b*5,"font_old_20_white.tga",5);
};
func void on (VAR int a){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.flags=2;
};
func void off (VAR int a){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.flags=2;
};
func void dodaj_H (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_HITPOINTS]=cc.attribute[ATR_HITPOINTS]-b;
};
func void odejmij_H (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_HITPOINTS]=cc.attribute[ATR_HITPOINTS]-b;
};
func void dodaj_HM (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]=cc.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]-b;
};
func void odejmij_HM (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]=cc.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]-b;
};
func void dodaj_S (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_STRENGTH]=cc.attribute[ATR_STRENGTH]-b;
};
func void odejmij_S (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_STRENGTH]=cc.attribute[ATR_STRENGTH]-b;
};
func void dodaj_D (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_DEXTERITY]=cc.attribute[ATR_DEXTERITY]-b;
};
func void odejmij_D (VAR int a,VAR int b){
var C_NPC cc; cc = Hlp_GetNpc(a);
cc.attribute[ATR_DEXTERITY]=cc.attribute[ATR_DEXTERITY]-b;
};
nie były prasowane ale zakładam ze błędów nie ma
teraz opis
niektóre funkcje mają kilka nazw żeby było łatwiej zapamiętać sobie jakaś wybraną
dead / zabij /
z (instancja_NPC,1);
//zabija gracza i nie pozwala mu zniknąć z planszy
dead / zabij /
z (instancja_NPC,0);
//zabija gracza i pozwala mu zniknąć z planszy po tym jak nasza postać chodź raz będzie miała go w zasięgu widzenia
t ("nasz tekst do wprowadzenia");
//wyświetla na środku ekranu napis "nasz tekst do wprowadzenia" idealne do wyświetlania tekstów do sprawdzania tic tocków
tx ("nasz tekst do wprowadzenia",1);
//funkcja podobna lecz możemy wpisać liczby z zakresu od 1 do 20 co da nam inne położenie na ekranie
on (instancja_NPC);
//włącza nieśmiertelność postaci
off (instancja_NPC);
//wyłącza nieśmiertelność postaci
dodaj_H (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//dodaje danej postaci daną liczbę PŻ
odejmij_H (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//odejmuje danej postaci daną liczbę PŻ
dodaj_HM (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//dodaje danej postaci daną liczbę maksymalnego PŻ
odejmij_HM (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//odejmuje danej postaci daną liczbę maksymalnego PŻ
dodaj_S (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//dodaje danej postaci daną liczbę siły
odejmij_S (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//odejmuje danej postaci daną liczbę siły
dodaj_D (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//dodaje danej postaci daną liczbę zręczności
odejmij_D (instancja_NPC,ilość_atrubutu);
//odejmuje danej postaci daną liczbę zręczności
na razie chyba nie zbyt przydatne

chodzi mi umiliły życie ;d kilku nie sprawdziłem czy chodzi