Tekstura szaty 6552 0

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 4.04.2008 roku

Wyświetleń 6552

Odpowiedzi 0

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Tekstura szaty
2008-04-04, 17:23(Ostatnia zmiana: 2010-07-16, 16:54)
Mój pierwszy tutorial.
Dotyczy tworzenia od zera tekstury szaty do Gothica. Zawiera sporo wskazówek i podpowiedzi...
Starałem się jak najmniej pracować na warstwach i nie komplikować pracy np. używając bardzo dużej ilości filtrów, tak aby zupełni początkujący graficy mogli z niego skorzystać, a także z czystego lenistwa  :P  (ile by było wtedy pisania? :blink:  )

MATERIAŁ I
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)
2. Filtry/renderowanie/chmury/jednolite chmury
              Ustawienia
Szczegóły 1
Ziarno losowości 0
Rozm. X  10
Rozm Y 1
Reszta odznaczona (turbulencje itp.)

2. Filtry/wykrywanie krawędzi/krawędź
Wybieramy Algorytm Kompas Prewitt, moc 2,5

3.Kolory/Odwrócenie wartości

4. Można troszeczkę (Filtry/rozmycie/rozmycie Gaussa), powiedzmy moc 2 X i Y

5.Kolory/barwienie
Ja ustawiłem sobie : 25/30/-55 (wychodzi brązowy)

6.Tworzymy nową warstwę (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)

7.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (reszta ustawienia domyślne)

8. Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (celowo powtórzyć!)

9. Okna dialogowe/warstwy
Tryb naszej warstwy , na której używaliśmy GIMPresjonisty ustawiamy na:
Tryb : Pokrywanie / Krycie: 50

10. Zapisujemy gdzieś plik
Efekt : textura1

MATERIAŁ 2
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 200 szer. 512, biały)

2.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia domyślne
3.Kolory/destruacja (jasność)

4.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/Feathers ustawienia domyślne oprócz (!) zakładki Ułożenie
Ustawienia powyższej zakładki:
Ułożenie - losowo
Kierunki 30
Rozciągłość kątów 360

5.Filtry/Artystyczne/Nakładanie na płótno
Ustawienia
Kierunek - obojętne
Głębia 2

6. Kolory/jasność i kontrast
jasność 40
kontrast 20

7. Zapisujemy plik
Efekt : textura2

MATERIAŁ 3
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 50 szer. 512, biały)
1.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia
Turbulencje 5

2.Filtry/zniekształcenia/wytłoczenie
Ustawienia
Wytłoczenie
30/45/1

3.Kolory/barwienie
Ustawienia
wg uznania
Efekt: textura3


Teraz pozostało nam poukładać dane elementy na teksturze i dodać jakieś ozdoby.
Dam kilka podpowiedzi co do tego:
Otwieramy gothicową teksturę szaty, na której modelu będziemy robić swoją
Tworzymy nowy obraz o wymiarach naszej tekstury (np. 512/512 przy ciężkiej szacie wody)
Mamy teraz wgląd  na starą (oryginalną teksturę) i tą którą tworzymy...
Zaczynamy od ułożenia głównego materiału (w moim przypadku MATERIAŁ 1)
Potem układamy pasy drugiego materiału.
Dodajemy szarfę (pas),sprzączkę od pasa
Teraz zaczynamy zabawę pędzlami
Przy krawędziach czegoś co jest "na wierzchu " np. pasa wypalamy jakimś pędzlem (np. Circle Fuzzy 11)
 to co jest pod spodem (materiał szaty)
Tworzymy nową warstwę na ozdoby (mogą być to litery jakiejś dziwnej czcionki , malowanie pędzlami
bazgrołki, płomienie (Filtry/renderowanie/natura/płomień)
Bawimy się z kryciem i trybami warstw
Dodajemy różne zabrudzenia pędzlami np. Galaxy big itp. jeśli używamy pędzla to stosunkowo małe krycie.

Cóż efekt u mnie wygląda tak:
Efekt: tekstura_całość
Rozłożenie na modelu (render z maxa) : screen

Nie jest to nic wielkiego, i ja sam robiłem lepsze, ale chcę pokazać, że nie jest aż tak trudno zrobić coś od zera a nie tylko sklejać...

Kopiować można, ale napiszcie kto był autorem


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry