Postanowiłem napisać kurs dotyczący moddingu Mount & Blade, który może pomóc wielu osobom w zdobyciu umiejętności niezbędnych przy moddingu tej gry. Niektóre części kursu będą poruszały zagadnienia, na których temat powstały już tutoriale, jednak uważam, że zebranie wszystkiego w jednym kursie jest lepszym pomysłem, który oszczędzi wielu osobom poszukiwań.
Modding Mount & Blade jest stosunkowo łatwy, nie trzeba tu modelować skomplikowanych światów, a wiele rzeczy gra robi wręcz za nas. Skrypty napisane są w Pythonie, ale jego znajomość nie jest nam potrzebna, gdyż w praktyce operujemy funkcjami wysokopoziomowymi implementowanymi przez Module System i to jego trzeba się nauczyć.
Przejdźmy zatem do omówienia narzędzi potrzebnych do moddingu Mount and Blade.
Mount & Blade - tutoriale będą pisane w oparciu o wersję 1.011 z
nieoficjalnym spolszczeniem autorstwa Daedalusa.
Thorgrim's Map Editor - edytor map, jak sama nazwa wskazuje, prosty w użyciu, jednak ma sporą wadę, nie renderuje dokładnie tak, jak gra, przez co niektóre elementy świata wyglądają nieco inaczej
Module System - skrypty niezbędne do edycji gry wraz z kompilatorem
Python - niezbędny do edycji skryptów Module System
Edytor tekstu - osobiście korzystam z
Crimson Editora, ale może być nawet notatnik, lub ten domyślny z Pythona
OpenBRF - program służący do zarządzania zasobami gry (modele, tekstury, materiały, animacje)
DXTBmp - program służący do konwertowania plików graficznych do formatu .dds obsługiwanego przez grę