Easy Dialog Maker 3.3v [NEW] 89508 108

Ankieta

Co sądzisz o wersji 3.2 programu ?

Głosów w sumie: 92

O temacie

Autor Bucik

Zaczęty 9.10.2010 roku

Wyświetleń 89508

Odpowiedzi 108

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
\Scripts\Content\Story\Log_Constants.d
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Cytat: Bucik link=topic=11624.msg125703#msg125703#msg125703#msg125703 date=1293312652
hmmm... a konkretniej?
Ja mogę bez problemu to poprawić tylko piszcie gdzie dokładnie jest błąd. Piszcie od razu też która część gry.
No może ja robię błąd w skrypcie,ale dokładnie miałem na myśli,że nie można zrobić "naliczania"(takie coś jak w gothicu jedynce u tego guru,co dawał zadanie rozdania 10 skrętów[3 zwoje z 5 można było tylko wybrać]).
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Bucik link=topic=11624.msg125766#msg125766#msg125766#msg125766 date=1293362076
\Scripts\Content\Story\Log_Constants.d
Ale w którym miejscu? Wkleiłem tam i mi wyskakuje błąd jakoś tak : MIS_Carna_Lisa (104 line).
I nie wiem co mam robić. A do loc constans wkleiłem to : const string Topic_Carna_Lisa      = "Czarna Lista";.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A racja, w programie nie ma takiej opcji - trzeba samemu zadeklarować zmienną i inkrementować ją w odpowiednim miejscu w skrypcie. Warunek ze zmienną jest wbudowany. Po wygenerowaniu dialogu trzeba nieco od siebie dodać.

Chcecie mogę dodać do programu opcję operowania na zmiennych.
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy

Cabal

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#24 2010-12-26, 12:29(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 12:29)
A co ze mną?? Niech ktoś wpisze gdzie wkleja : const string Topic_Carna_Lisa      = "Czarna Lista";, to w Gothic1.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pokaż cały skrypt - z tego co mówisz to błąd jest najprawdopodobniej ze zmienną MIS_Czarna_Lisa, a więc nie ma nic to wspólnego z wpisem do Log_Constans.d
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy
// *Script was make in Easy Dialog Maker (EDM)

//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Tardos_EXIT(C_INFO)
{
   npc             = EBR_111111_Tardos;
   nr              = 999;
   condition   = DIA_Tardos_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Tardos_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description     = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Tardos_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Tardos_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Tardos_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc          = EBR_111111_Tardos;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Tardos_HELLO1_Condition;
   information  = DIA_Tardos_HELLO1_Info;
   permanent   = FALSE;
   Important    = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Tardos_HELLO1_Condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Tardos_HELLO1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_05"); //Witaj.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_06"); //Cześć.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_07"); //Miło mi cię poznać ale lepiej by było gdybyś ubrał się przed rozmową ze mną.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_08"); //Jesteś tu nowy i dostajesz zadanie jakiego jeszcze nikt tu nie dostał.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_09"); //Co z Diegiem. Odrzuciłeś jago propozycję?? Jak nie to idź z nim porozmawiać. Oczywiście odmów. To jedyny człowiek za wyjątkiem 10 członków tego obozu wiedzący o jego istnieniu.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_10"); //Rozumiem.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_11"); //Tak jak mówiłem. Jesteś tu od tygodnia a ja za bardzo ci wierzę.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_12"); //Co mam zrobić??
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_13"); //Zabijesz kolejno wymienione osoby.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_14"); //Jest ich trzydzieści.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_15"); //Ze starego obozu są to Gomez, Krók, Blizna, Arto, Bartholo, Thorus, Stone, Corristo i Drago. Za każdego z nich dostaniesz 500 bryłek rudy.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_16"); //Z nowego obozu. Lee, Orik, Lares, Wilk, Saturas, Riordian i Gorn.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_17"); //Z obozu na bagnie są to Cor Angar, Cor Calom, Y'Berion, Darrion, Baal Cadar, Baal Namib, Baal Tondral, Baal Orun i Baal Tyon.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_18"); //I tu pojawia się problem.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_19"); //Jaki?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_20"); //A czterech szamanów z obozu orków. Ich zostaw sobie na koniec. Na razie weź sobie obóz na bagnie. Większość z nowicjuszy to słabeusze.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_21"); //Tyljko niektórzy strażnicy będą stawiać opór.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_22"); //Rozumiem.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_23"); //A gdzie mogę się czegoś nauczyć??
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_24"); //Radanos może cię nauczyć posługwania się magią, Neron łukiem, Lewer kuszą, Torzeusz bronią jednoręczną, a Ader bronią dwuręczną.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_25"); //To dużo potraficie.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_26"); //Bym zapomniał. Każdy z nich ma pierścień. Kiedy będzesz miał je wszystkie to idź do Radanosa i daj mu je.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO1_15_27"); //Dobrze.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO1_03_28"); //A tutaj zaliczka,
    CreateInvItems (self, ItMiNugget, 1000);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 1000);
};

//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

INSTANCE DIA_Tardos_HELLO2 (C_INFO)
{
   npc          = EBR_111111_Tardos;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Tardos_HELLO2_Condition;
   information  = DIA_Tardos_HELLO2_Info;
   permanent   = FALSE;
   description   = "Zgadzam się.";
};

FUNC INT DIA_Tardos_HELLO2_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_EBR_111111_Tardos_HALLO1))
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Tardos_HELLO2_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO2_15_01"); //Zgadzam się. Sprzątne ich. Ale jeśli mam to zrobić. Musze dostać więcej bryłek od jednej zabitej osoby.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Tardos_HELLO2_03_02"); //Zgadzam się na taki warunek. Za jedną osobę będziesz dostawał 750 bryłek rudy.
    AI_Output (other, self ,"DIA_Tardos_HELLO2_15_03"); //A więc i ja się zgadzam.
    MIS_Czarna_Lista = LOG_RUNNING;

    Log_CreateTopic            (TOPIC_Czarna_Lista, LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus       (TOPIC_Czarna_Lista, LOG_RUNNING);
    B_LogEntry                     (TOPIC_Czarna_Lista,"Mam zabić 30 osób znajdujących się w tej notatce. Gomez, Krók, Blizna, Arto, Bartholo, Thorus, Stone, Corristo, Drago, Lee, Orik, Lares, Wilk, Saturas, Riordian, Gorn, Cor Angar, Cor Calom, Y'Berion, Darrion, Baal Cadar, Baal Namib, Baal Tondral, Baal Orun, Baal Tyon i czterech szamanów z obozu orków. Każda z tych osób ma pierścień. Wszystkie mam przyniść magowi Radanosowi z naszego obozu.");
};



Cały skrypt.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zamień to
//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

Na to
var int MIS_Czarna_Lista;
//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

Wszystko jasne, nie masz zadeklarowanej zmiennej 'MIS_Czarna_Lista'
Najprawdopodobniej nie masz najnowszej, zaktualizowanej wersji Easy Dialog Makera - tam już tego problemu nie ma. Pobierz program jeszcze raz a poprzednią wersje usuń.
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy

Cabal

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#28 2010-12-26, 12:57(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 13:16)
Teraz coś ni gra z topic czarna lista. Był jeszcze warunek jeśli z kimś rozmawialiśmy ale go skasowałem bo nie chce mi się z tym paprać bo to niepotrzebne (w skrypcie). Teraz coś nie gra z "TOPIC_CZARNA_LISTA". Pisało że w tym dialogu co mam z nim problem i unknow dafnier, jakoś tak.
Działa w log constans brakowało jednej literki i jest tylko teraz zniknął dialog który miał towarzyszyć tej notatce.
A jak zrobić że przy zabiciu jakiejś osoby dodaje mi się notatka w zadaniu tym co robię.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dlaczego wpis masz 'const string Topic_Carna_Lisa = "Czarna Lista";' skoro używasz "TOPIC_Czarna_Lista"?
Nazwa stałej musi być identyczna w obu przypadkach. Jeśli tak masz w skryptach - to to popraw.
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy

Cabal

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#30 2010-12-26, 13:25(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 13:39)
Poprawiłem. Teraz w tym warunku jeśli npc nie żyje wyskakuje mi błąd. Pisze: Unknown identifier : GOMEZ. Usunąłem mu w skrypcie Flags więc powinien być już śmiertelny. Przed usunięciem było to samo.



Edit: Coś nie gra z tą opcją. Teraz zaakceptował dialog cały i gra ale warunek nie został spełniony, gGomez żyje a ja dostaje 750 bryłek za jego śmierć.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Bucik

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#31 2010-12-26, 13:39(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 13:47)
Ten warunek ma być od razu po zabiciu czy podczas jakiejś rozmowy?
Jeśli w czasie rozmowy to takie coś:
if (Npc_IsDead(ImieNPC))
{

};

// Być może w g1 tej funkcji nie ma, albo może trzeba podać całą instancje - poszukaj w skryptach gothica tej funkcji i zobacz jak powinno być.

// EDIT - Sprawdziłem - funkcja wygląda identycznie jak w g2 - powinno działać.
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy

Cabal

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#32 2010-12-26, 13:39(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 13:54)
Ten dialog ma się uaktywnić dopiero jak npc nie żyje.

Edit: Coś nie gra znowu ten błąd z "GOMEZ" nie wiem czy samo imie u mnie warunek wygenerował się tak:


FUNC INT DIA_Tardos_HELLO3_Condition()
{
    if (Npc_IsDead(Gomez))
    {
    return TRUE;
    };
};
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Bucik

Easy Dialog Maker 3.3v [NEW]
#33 2010-12-26, 15:01(Ostatnia zmiana: 2010-12-26, 15:04)
Ale ze mnie debil ;]
W G1 musisz przed warunkiem dać zmienna przechowująca 'postać' i to do niej się odwołujesz. W G2 tego nie trzeba robić, natomiast w G1 to konieczność.

FUNC INT DIA_Tardos_HELLO3_Condition()
{
    var C_NPC Gomez; Gomez= Hlp_GetNpc(EBR_100_Gomez);
    if (Npc_IsDead(Gomez))
    {
    return TRUE;
    };
};
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy
Wcale nie jesteś debilem. Musisz zrobić 3.3v. Kilka poprawek. Zaraz sprawdzę czy działa i zedytuje ten post.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
I jak, działa?
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Bucik może to ja faktycznie się w skryptach machnąłem,ale jedna rzecz powinna zostać naprawiona/usunięta.A mianowicie,że po rozpoczęciu zadania pojawia się w skrypcie zmienna var int MIS_Nazwa_Zadania.W skrypcie(najczęściej u mnie na samym dole opcji "Koniec")raczej tego nie powinno być.Bo i tak trzeba wiedzieć,żeby ją zadeklarować w Story_Globals.d(przynajmniej ja tak muszę robić).No i czyszczenie opcji Choice też do poprawienia.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pewnie chodzi ci o to, że ów zmienna zadeklarowana w skrypcie dialogu jest lokalna, a żeby operować na niej w dialogach innych postaci musi być ona globalna, dlatego winna być zadeklarowana w jakimś 'globalnym' pliku tj. Story_globals.d
Nie ma sprawy ;]

Już dzisiaj troszkę popracowałem nad programem - niedługo poprawie wszystko to co wymieniliście i 'wydam' wersje 3.2.1v
 

Cabal

Cabal

Użytkownicy
posty40
Propsy5
  • Użytkownicy
Działa. Tylko teraz zaczyna się zadanie ale tekst się nie pojawia. Wcześniej przynajmniej chwile to trwało a teraz od razu zapis w dzienniku i tyle. Ale działa.
 

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Znalazłem kolejny wnerwiający błąd. Gdy generujemy zadanie dla G1 to generuje to w postaci TOPIC_Zadanie a powinno być CH1_Zadanie.

Mam nadzieję, że wiesz o co chodzi :P

Pozdro


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry