Witam, otóż od niedawna zajmuje się 3D, teksturowaniem i wstawianiem obiektów. I niestety napotkałem dosyć poważny problem, a rozwiązania nie znalazłem ani w Google, ani na forum. Opiszę może wszystko po kolei. Wykorzystywane programy to Blender 2.49 i Gimp.
Otóż mam model miecza w .blend i teksturę w .tga. W "shading" i "ustawienia materiału" ( albo po prostu material buttons ), w okienku "Links and pipeline" robię "Add new". W "texture" daję "add new" i zmieniam w "map input" na UV. Później w "Link to object" wpisuję coś krótkiego ( próbowałem różnych rzeczy - od se, przez "sej" i "sejm" aż po "sejmitar", a także całkowicie odmienne, typu "zcsxgs" ).
W "texture buttons" wybieram "image", robię "load" i wczytuję idealnie tą samą teksturę, którą mam na mieczu. Teraz importuję coś ( przez Kerrax ) i dostosowuję skalę mojej broni. Usuwam obiekt, który przed chwilą importowałem i eksportuję mój model ( nie przez Kerrax, tylko normalnie ).
Mam więc teksturę w .tga i model w .3ds. Oba pliki mają identyczną nazwę. Teksturę wrzucam do "_Work\Data\Textures\Items", a model do "D:\G2NK\_Work\Data\Meshes\Items\IT_Weapons".
Piszę skrypt, może podam jego treść poniżej ( jest w IT_Addon_Weapons ):
//*********************************************************
INSTANCE sejmitar (C_Item)
{
name = "Sejmitar";
mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;
value = 750;
damageTotal = 70;
damagetype = DAM_EDGE;
range = 95;
on_equip = Equip_1H_02;
on_unequip = UnEquip_1H_02;
cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = 50;
visual = "Sejmitar.3ds";
description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
No, to teraz sprawdzam w Spacerze skrypty, nie ma żadnego błędu. Uruchamiam Gothic, wpisuję sobie kod na moją broń. Pojawia się, owszem. Model też jest taki, jaki być powinien. Jednak tekstura, jak sugeruje nazwa tematu, jest "kamienna". Może dam screen.
http://ifotos.pl/img/Kamiennaa_xrssxr.JPGCo robić ? Sprawdzałem wszystkie czynności z różnymi tutorialami, próbowałem różnych kombinacji nazw plików, grzebałem nieco w skryptach - i nic. Spędziłem nad wstawianiem tego jednego modelu z 4 godziny i nadal jest "z kamienia".
Co do drugiej części tematu - czasami robię podobnie, jak powyżej, ale nie mam jakiejkolwiek tekstury, przez co model jest "niewidoczny". Jednakże sama broń działa ( jest opisana w ekwipunku, zadaje obrażenia itp. ).
Co może być przyczyną takich rzeczy ? Najlepsze jest to, że pierwszy model który wstawiałem nie sprawiał takich problemów i działa bez zarzutu. Robię kolejne analogicznie, ale wszystkie inne mają kamienną teksturę.
Błagam o jakąś radę, a najlepiej o proste rozwiązanie problemu

. Kto poda pomocną dłoń początkującemu ?