U:PAR: Syntax error:WLD_INSERTNPC (Line 2744) 2950 4

O temacie

Autor Semus

Zaczęty 27.08.2009 roku

Wyświetleń 2950

Odpowiedzi 4

Semus

Semus

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
[Gothic 1]Problem
Witam! Jestem początkującym skrypterem i chciałem stworzyć swojego pierwszego NPC miałem jeden błąd alego naprawiłem dzięki jednemu tematowi.A więc przejdźmy do sedna sprawy gdy reprasuję skrypty wyskakuje mi taki błąd
U:PAR: Syntax error:WLD_INSERTNPC (Line 2744)
A to mój NPC w startup.d
//------------------------MOD----------------------------
   Wld_InsertNpc   (EBR_20000_Semus,"Nowy");//by semus
};
Jeżeli bd potrzeba to resztę podam:(tzn gdzie jest umiejscowiony)
FUNC VOID INIT_FREEMINE ()
{
//-------------------Fackeln-----------------------------
Wld_SetMobRoutine (00,00, "FIREPLACE", 1);

//-------- Attitüden initialisieren --------
B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
};

/**********************************************************
* *
*  *
* ENDE  *
*  *
* ENDE  *
*  *
* ENDE  *
*  *
* ENDE  *
*  *
* ENDE  *
*  *
*  *
**********************************************************/
 //------------------------MOD----------------------------
   Wld_InsertNpc   (EBR_20000_Semus,"Nowy");//

A tutaj skrypt NPC w Strory/NPC

instance EBR_20000_Semus (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------primary data----------

name = "Semus";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_EBR;
level = 80;
voice = 12;
id = 20000;

//----------abilities----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 200;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 3000;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 900;
attribute[ATR_MANA] = 800;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 50000;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 2000;

//----------visuals----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",1, 0,"Hum_Head_Bald",101, 1,GRD_ARMOR_I);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Talents----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,100);

//----------inventory----------
EquipItem (self, ItMw_2H_Sword_Heavy_04);
EquipItem (self, ItRw_Bow_War_04);
CreateInvItems  (self,ItArScrollFirebolt,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
//----------Daily Routine----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Ranged;
daily_routine = Rtn_start_20000;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_Start_20000 ()
{
TA_Smoke (09,00,12,45,"Nowy");
TA_GuardPatrol (12,45,15,45,"Nowy");
};
FUNC VOID Rtn_2_20000 ()
{
TA_Smoke (09,00,12,45,"Nowy");
TA_GuardPatrol (12,45,15,45,"Nowy");
};
Chciałem sobie wygenerować ponieważ nie rozumiem niektórych rzeczy takich jak modele twarzy.
Za wszelką pomoc bardzo dziękuję  :D
 
Uczący się skrypter :P Pozdrawiam Semus.



www.ghard.pun.pl - gra pbf poszukuje GM

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Twój NPC umiejscowiony jest byle gdzie.Wld_InsertNpc   (EBR_20000_Semus,"Nowy");//Musisz go umieścić w jakiejś funkcji odpowiadającej za dany świat. Czyli np. między:
FUNC VOID STARTUP_SUB_OLDCAMP ()
{
   //(....)
Wld_InsertNpc   (EBR_20000_Semus,"Nowy");//
   //(....)
};

Semus

Semus

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Bardzo dziękuję Adanosie, mój problem zniknął.Ale pojawił się następny:
U:PAR:Conrent\Story\NPC]\EBR_Semus.d : Unknow identifer: ITFOMUTTON_01 . Gdyby nie to ITFO... to bym sobie jakoś poradził, ale niestety. Za każdą pomoc dziękuję :D  Pozdrawiam Semus.
PS. Odnalazłem błąd dzięki temu tematowi http://themodders.org/index.php?showtopic=80 , a dokładne dzięki temu:
C.Unknown identifier - kiedy chcemy przypisać coś do nieistniejącej zmiennej, najczęściej zdarzają się literówki oraz próba przypisania wartości do nieokreślonej wcześniej zmiennej(var int blabla;)
Składnia: Unknown identifier $nazwazmiennej (line $linia)
A więc poszukałem i odnalazłem to:
//----------inventory----------
EquipItem (self, ItMw_2H_Sword_Heavy_04);
EquipItem (self, ItRw_Bow_War_04);
CreateInvItems  (self,ItArScrollFirebolt,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoApple,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
A dokładnie to:
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
CreateInvItems  (self,ItFoMutton_01,1);
I tutaj naradza się pytanie co mam tutaj zmienić.Próbowałem ale nie wiem co,Bardzo proszę o pomoc za wszelką pomoc dziękuje. Pozdrawiam Semus ;)
 
Uczący się skrypter :P Pozdrawiam Semus.



www.ghard.pun.pl - gra pbf poszukuje GM

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A stworzyłeś skrypt tego przedmiotu: ITFOMUTTON_01? Nie ma czegoś takiego w G1. Jest za to ItFoMuttonRaw i ItFoMutton.

Semus

Semus

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Używałem jak wcześniej mówiłem Gothic NPC Marker.Poradziłem sobie bardzo dziękuje za pomoc Adanosie ;) . Mam nadzieje, że jak będę mieć problem pomogą mi tacy ludzie jak ty :D  można zamknąć temat resprasowałem skrypty i wszystko działa :]
PS.Usunąłem ten skrypt i zaczęło działać (to dla tych, którzy mają ten sam problem.)

Ok, zamykam,
Adanos
 
Uczący się skrypter :P Pozdrawiam Semus.



www.ghard.pun.pl - gra pbf poszukuje GM


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry