Gothic 1 - brak polskich znaków po reparsingu 4684 4

O temacie

Autor Ebhodini

Zaczęty 17.09.2020 roku

Wyświetleń 4684

Odpowiedzi 4

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam problem z polskimi znakami w 1. Gothicu. Po jakiejkolwiek zmianie w skryptach, czy to dodanie nowego zadania czy modyfikacja istniejącego po reparsingu i uruchomieniu gry skrypty wykonują się poprawnie i bez żadnych błędów, ale nie czyta polskich znaków. Dzieje się to głównie podczas wywoływania funkcji PrintScreen(..) i niektórych dialogów (te które dodałem jakiś czas temu posiadają polskie znaki), albo przy zmianie nazwy NPC. Wszystkie dialogi i komunikaty, które były wcześniej w grze wczytują polskie znaki normalnie. Dodam jeszcze, że jest to problem świeży, wcześniej po odpowiednim dodaniu skryptu w samej grze polskie znaki pojawiały się normalnie.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty471
Propsy237
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Zmień kodowanie w Notepad++. UTF-8.
 

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pierwotnie kodowanie jest w ANSI i takie też powinno być w moich skryptach?
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty93
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
Nie trzeba tłumaczyć na UTF-8, Gothic rozumie tylko ANSI
Dziwne, że nie masz znaków, skoro głównym językiem jest polski.
Kiedy edytujesz pliki, Wyświetlaj kodowanie w systemie Windows-1250

Notepad++
Format - zestaw znaków - środkowoeuropejski - Windows 1250


Na przykład w przypadku skryptów niemieckich należy uwzględnić:
Format - zestaw znaków - zachodnioeuropejski - Windows 1252
 

Ebhodini

Ebhodini

Użytkownicy
posty77
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zmieniłem kodowanie z UTF-8 na ANSI i wszystko działa jak powinno.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry