Kilka pytań odnośnie postaci 4163 7

O temacie

Autor Smolnikov

Zaczęty 14.06.2018 roku

Wyświetleń 4163

Odpowiedzi 7

Smolnikov

Smolnikov

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam. Mam parę pytań odnośnie wstawiania postaci.
1. Jak wstawić NPC w konkretnym rozdziale/po konkretnym wydarzeniu (np chciałbym, aby postać pojawiła się po powrocie Beziego z Jarkendaru)
2. Jak przywołać NPC po użyciu odpowiedniego przedmiotu, a następnie jak sprawić aby zniknął on po rozmowie (tak jak było to z Quarhodronem)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

PS. Przepatrzyłem forum, ale nigdzie nie znalazłem takich informacji. Przepatrzyłem także pliki gry, ale znowu. Nie znalazłem niczego co byłoby pomocne
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
1.
if(Kapitel == ileś || zmienna == true) // "||" to lub
{
Wld_InsertNpc (instancjaNpc,"WAYPOINT_DUŻYMI_LITERAMI");
};
 
2.Popatrz sobie w E:\_Gothic UL - Kopia - Kopia\_Work\data\Scripts\Content\Story\B_Story\B_RemoveNpc.d jak działa ta funkcja:
B_RemoveNpc ();
 
U quahodrona jest jeszcze np. teleportacja i dźwięk, zajrzyj do E:\_Gothic UL - Kopia - Kopia\_Work\data\Scripts\Content\Story\B_Content\B_RemoveQuarhodron.d

Jeśli chodzi o takie przyzwanie postaci jak Quarhodrona, to wystarczy w funkcji użycia dodać
Wld_InsertNpc (instancjaNpc,"WAYPOINT_DUŻYMI_LITERAMI");
 
while(false) Do();

Smolnikov

Smolnikov

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ta funkcja zadziała tylko wtedy kiedy będę blisko tego waypointa czy na całej mapie?


EDIT: Rozumiem, ze ten pierwszy kod do pliku startup.d. Trzeba w jakieś konkretne miejsce? Próbowałem w kilka różnych, ale po przejściu do 2 rozdziału postać się nie pojawia
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Ta funkcja zadziała tylko wtedy kiedy będę blisko tego waypointa czy na całej mapie?



Na całej mapie, gdy ma się ten skrypt po użyciu wywoływać tylko w odpowiednim sektorze to musisz dodać if(Npc_GetDistToWP (hero,"WAYPOINT") <= /*ODLEGŁOŚĆ z której ma działać, np.*/ 500 )) // jeśli odległość bohatera od waypoint'u jest mniejsza od... to...
{
Wld_InsertNpc (instancjaNpc,"WAYPOINT_DUŻYMI_LITERAMI");  //zresp postać
Print("Przyzwałem");  // na ekranie wyświetli się napis w ""
/*i/lub*/ B_Say (self, self, "$NAZWA"); //postać odtworzy wybrany svm(dźwięk typu "Za Króla!, "Gotowe."), lecz musisz go dodać.
}
else  // jeśli nie spełnia się warunku
{
Print("Nie tu");
 /*i/lub*/ B_Say (self, self, "$NAZWA");
};
 

Gdy chcesz, by po użyciu jakiegoś itemu postać pojawiła się dopiero, gdy będziesz blisko waypointa, to musisz zrobić tick_Tock i dać, że jeśli jesteś blisko waypointu, to zresp postać ;).


EDIT: Rozumiem, ze ten pierwszy kod do pliku startup.d. Trzeba w jakieś konkretne miejsce? Próbowałem w kilka różnych, ale po przejściu do 2 rozdziału postać się nie pojawia

To dodaj w b_Enter_AddonWorld w, ale bez if'a, jeśli chcesz, by po wejściu w 2 rozdziale to się stało:
FUNC VOID B_ENTER_ADDONWORLD_Kapitel_2 ()
{
if (EnterADW_Kapitel2 == FALSE)
{

//tu

EnterADW_Kapitel2 == TRUE
};
 
 
while(false) Do();

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Przecież wszystko jest w plikach gry.

1) Diego wraca z Górniczej Doliny. Sprawdź jego instancję i przeszukaj pliki z tą instancją.

2) Konkretny przedmiot? Spójrz na przedmiot, którym przywołujesz Quarhodrona.
Jak usunąć postać? Spójrz na dialog z Guarhodronem.

Czy to naprawdę takie trudne...
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Smolnikov

Smolnikov

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Preriowy ścierwojad
1. Właśnie. Diego WRACA z Górniczej Doliny. Jeżeli zobaczysz w pliku startup.d lub polecisz na kodach do górniczej doliny w pierwszym rozdziale to zobaczysz, że jest on przywoływany od razu, a mi chodziło pojawienie się postaci dopiero po odpowiednim wydarzeniu jak np Angar, który POJAWIA się w 4 rozdziale.
2. Grzebię i szukam, ale nie widzę przedmiotu przywołania Quahodrona (na logikę powinien być w pliku MissionItems_Addon.d, najprawdopodobniej go przeoczyłem). Usunięcie postaci, fakt mój błąd. Najzwyczajniej w świecie nie zauważyłem.
3. Tak jest to trudne. Dopiero zaczynam swoją przygodę z modowaniem i nie wszystko jest dla mnie jeszcze jasne i logiczne. Części rzeczy jestem w stanie się domyśleć, ale niestety nie wszystkiego.

EDIT. Dopiero teraz udało mi się odnaleźć list przywołujący Quarhodrona w zupełnie innym miejscu niż bym się spodziewał.
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Preriowy ścierwojad
1. Właśnie. Diego WRACA z Górniczej Doliny. Mi chodziło jak np Angar, który pojawia się w 4 rozdziale. Jeżeli zobaczysz w pliku startup.d lub polecisz na kodach do górniczej doliny w pierwszym rozdziale to zobaczysz, że jest on przywoływany od razu, a mi chodziło pojawienie się postaci dopiero po odpowiednim wydarzeniu.
2. Grzebię i szukam, ale nie widzę przedmiotu przywołania Quahodrona (na logikę powinien być w pliku MissionItems_Addon.d, najprawdopodobniej go przeoczyłem). Usunięcie postaci, fakt mój błąd. Najzwyczajniej w świecie nie zauważyłem.
3. Tak jest to trudne. Dopiero zaczynam swoją przygodę z modowaniem i nie wszystko jest dla mnie jeszcze jasne i logiczne.

1.Jeśli chcesz, by po którymś rozdziale, po wejściu do zena się postać zrespiła, to wystarczy dodać to do b_enter_zen do odpowiedniej funkcji. Wld_InsertNpc (instancjaNpc,"WAYPOINT_DUŻYMI_LITERAMI");    A tak to wystarczy w jakiejś funkcji np. dialogu lub funkcji użycia dodać to samo co wyżej.
2.Ten przedmiot masz w IT_Addon_Written ;).
 
while(false) Do();

Smolnikov

Smolnikov

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@bogu9821
Wiem już, znalazłem wszystko.
Dzięki wielkie za pomoc. Być może za jakiś czas zagracie w moje "dzieło" ;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry