Witam, mam pytanie jestem początkujący w modowaniu. Niby coś tam umiem ale nie za wiele i mam pytanie. Jak zrobić nauzczyciela? Nigdzie nie znalazłem o tym poradnika . Jak coś to chodzi o Gothic 1. Próbowałem skopiować skrypt nauczania od Diega i pozamieniać "Diego" na nazwę mojej postaci ale nie zadziałało. Gry nie wywalało ale dialog nie pokazywał się w grze.
To nie jest trudne ;)
Więc to będzie wyglądało tak:
1.Robisz zwyczajny dialog np. "Czy możesz mnie nauczyć siły?"
2.W info dajesz takie coś (na przykładzie uczenia orrego(w grze on nie uczy, ale ja zrobiłem jakby to wyglądało na przykładzie jego))
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);//wyczyszczenie dialogu
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);//dodanie zakończenia uczenia
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);// dodanie dialogu o uczeniu 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//dodanie dialogu o uczeniu 1 siły
3.Teraz trzeba dodać wybór która umiejętność ma być nauczana przez npc. Czyli np.
func void Info_Orry_Teach_STR_1()
{
B_BuyAttributePoints (hero, ATR_STRENGTH, LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH); //ilość zabierany punktów nauki, w gothicu 1 jest to 1 pn za 1 punkt umiejętności (w story_globals masz o tym informacje)
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5 ,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);//uczenie 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//uczenie 1 siły
};
func void Info_Orry_Teach_STR_5()
{
B_BuyAttributePoints (hero, ATR_STRENGTH, 5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH);
Info_ClearChoices (Info_Orry_Teach);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,DIALOG_BACK ,Info_Orry_Teach_BACK);
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_5,5*LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_5);//uczenie 5 siły
Info_AddChoice (Info_Orry_Teach,B_BuildLearnString(NAME_LearnStrength_1,LPCOST_ATTRIBUTE_STRENGTH,0) ,Info_Orry_Teach_STR_1);//uczenie 1 siły
};
Jeśl chcesz, aby po nauczeniu mówił np. "jesteś silnijszy", to musisz zrobić zmienną np. var int Andrzej_STR; i przypisać np. siłę pod zmienną Andrzej_STR = hero.attribute[ATR_STRENGTH]; i dać odpowiedniego if'a (patrz dialog uczenia diego).
Jeżeli chcesz uczyć się zręczności, to patrz na dialog z diego.