1. Nie do końca wiem, o co ci chodzi. W obu przypadkach na screenach wszystko wygląda w porządku. Chyba, że chodzi ci, że w grze textura jest mniej nowoczesna (nie ta z WoGa) ? Prawdopodobnie nie wyrzuciłeś skompilowanej tekstury z folderu Textures/_compiled. Albo masz nie wyłączone pliki vdf w folderze Data. Zmien je na *.vdf.disabled.
2. Podmiana tekstury zwierzaka (morp mesh? asc? nie pamiętam rozszerzenia) to chyba nie taka błahostka. CHYBA musisz to zrobić np. Blenderem. Otworzyć plik asc i tam modelowi zmienić teksturę. Tak się przynajmniej robi w przypadku powielenia gatunku potwora (masz zielonego w grze, a chcesz mieć dwa rodzaje - zielonego i żółtego) + trzeba w skryptach ustawić czytanie potwora z innego modelu asc. Ale co do samej zmiany tekstury to nie jestem pewien - możliwe, że to ten sam problem co w pkt 1.
3. Kodujesz skrypty UTF-8 a Gothic czyta ASCII. Musisz otworzyć skrypt jakimś edytorem tekstu jak Notepad++ -> Format -> Koduj w ANSII. Wtedy polskie znaki zmienią ci się na hieroglify, które musisz ręcznie poprawić na polskie znaki.